ساخت خط لوله گاز طبیعی دریایی در مکزیک

ساخت خط لوله گاز طبیعی دریایی در مکزیک

به گزارش بازار نفت و گاز، TC Energy، CFE خط لوله 4.5 میلیارد دلاری دروازه جنوب شرقی در مکزیک می سازد. خط لوله Southeast Gateway که انتظار می‌رود تا اواسط سال 2025 راه‌اندازی شود، از خشکی در تاکسپن، وراکروز آغاز می‌شود، سپس پیش از رسیدن به خشکی در Coatzacoalcos، Veracruz و Dos Bocas، Tabasco برای تحویل 1.3 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی در روز، در ساحل گسترش می‌یابد.

ساخت خط لوله گاز مکزیک

TC Energy و شرکت برق دولتی مکزیک Comisión Federal de Electricidad (CFE) با احداث خط لوله 4.5 میلیارد دلاری Southeast Gateway، یک خط لوله گاز طبیعی دریایی به طول 715 کیلومتر برای خدمت به منطقه جنوب شرقی مکزیک موافقت کردند.

این دو شرکت به تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) برای ادامه و ساخت پروژه خط لوله که ظرفیت 1.3 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد داشت، رسیده اند.

خط لوله گاز طبیعی دریایی

پروژه خط لوله Southeast Gateway بخشی از مشارکت گسترده تری است که توسط TC Energy و CFE با هدف توسعه زیرساخت انرژی در کلاس جهانی در مکزیک اعلام شده است.

به گفته تی سی انرژی، هدف این اتحاد تسریع توسعه زیرساخت های گاز طبیعی در مناطق مرکزی و جنوب شرقی این کشور آمریکای مرکزی است.

خط لوله Southeast Gateway

اپراتور خط لوله کانادایی گفت که خط لوله Southeast Gateway در تاکسپن، وراکروز، از خشکی آغاز خواهد شد، سپس قبل از رسیدن به خشکی در Coatzacoalcos، Veracruz و Dos Bocas، Tabasco، به سمت ساحل کشیده خواهد شد.

خط لوله گاز طبیعی مکزیک قرار است تا اواسط سال 2025 راه اندازی شود.

فرانسوا پویریر، رئیس و مدیرعامل TC Energy گفت: خط لوله Southeast Gateway دومین خط لوله گاز طبیعی دریایی TC Energy در مکزیک خواهد بود که به مناطق ساحلی وراکروز و تاباسکو متصل می شود و نمونه بارز دیگری از توانایی ما برای ایجاد پروژه های در سطح جهانی است. که رشد فزاینده ای را به چشم انداز بلندمدت ما ارائه می دهد.

قراردادهای خدمات

به عنوان بخشی از اتحاد خود، TC Energy و CFE قراردادهای خدمات حمل و نقل قبلی (TSA) را که در ارتباط با دارایی های خط لوله گاز طبیعی سابق در مرکز مکزیک امضا شده اند، یکپارچه خواهند کرد. TSAها اکنون تحت یک قرارداد دریافت یا پرداخت به دلار آمریکا بسته می شوند که تا سال 2055 تمدید خواهد شد.

پروژه های زیرساختی جدید

به گفته TC Energy، TSA جدید همچنین پروژه های زیرساختی جدید مرتبط را که در ارتباط با شرکت برق مکزیک توسعه خواهند یافت، اداره خواهد کرد.

طرفین همچنین توافق کرده اند که به طور متقابل به داوری های بین المللی تعلیق شده خود در رابطه با خطوط لوله TVDR و TXTL پایان دهند. در نتیجه، TC Energy بازده و از کل سرمایه ای که در گذشته در دارایی ها سرمایه گذاری کرده است، به دست خواهد آورد.

علاوه بر این، طرفین متعهد شدند که برای ساخت و تکمیل خط لوله TXTL با ساخت بخش مرکزی آن، مشروط به رسیدن به FID در سه ماهه چهارم 2022، با یکدیگر همکاری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *