ساخت نیروگاه تولید انرژی از امواج دریا در اسپانیا

ساخت نیروگاه تولید انرژی از امواج دریا در اسپانیا

ساخت نیروگاه تولید انرژی به تحلیل بازار نفت و گاز:

Eco Wave Power قراردادی را برای ساخت نیروگاه انرژی موج 2 مگاواتی در اسپانیا امضا کرد. انتظار می رود توافق با پورت آدریانو باعث گسترش حضور اروپایی Eco Wave و پیشبرد طرح های انرژی پاک اسپانیا شود.

تولید انرژی از امواج دریا

Eco Wave Power Global AB (publ) (Nasdaq: WAVE, Nasdaq First North: ECOWVE) (“Eco Wave Power”)، پیشرو در تولید برق پاک از امواج اقیانوس ها و دریاها، امروز اعلام کرد که قراردادی رسمی با پورت آدریانو اسپانیا برای ساخت نیروگاه انرژی موج تا 2 مگاوات امضا کرده است. این توافقنامه حضور Eco Wave Power را در اروپا گسترش می‌دهد و به اسپانیا کمک می‌کند تا به اهداف تهاجمی خود برای انرژی تجدید پذیر دست یابد و از ظرفیت قابل توجه خط ساحلی خود استفاده کند.

طبق مفاد قرارداد، پورت آدریانو یک مکان بالقوه مناسب را برای مدت 20 سال به Eco Wave Power اختصاص خواهد داد و این در حالیست که Eco Wave Power مسئولیت تضمین کلیه مجوزها، ساخت و راه اندازی نیروگاه ها را بر عهده خواهد داشت. فروش برق تولیدی نیروگاه بر اساس سهمیه تولید مصوب که برای سایت تعیین می شود.

پورت آدریانو با Ports de les Illes Balears ( بنادر جزایر بالئاریک، نهاد عمومی مسئول اختیارات و عملکردهای اجرایی بنادری که توسط جامعه خود مختار مدیریت می شود) در تماس بوده تا آن را در مورد پروژه مطلع کند و به انجام آن ادامه خواهد داد. تمام مراحل قانونی لازم برای نصب این نیروگاه نوآورانه انرژی موج، اولین کاربرد این فناوری در اسپانیا است.

تولید برق پاک از امواج اقیانوس

پورت آدریانو دارای حق امتناع از سرمایه گذاری جزئی یا کامل در هر دو مرحله پروژه خواهد بود و Eco Wave Power حق دارد دو مرحله پروژه را ترکیب کرده و کل 2 مگاوات را از ابتدا اجرا کند.

اینا براورمن، بنیانگذار و مدیر عامل Eco Wave Power، اظهار داشت: «وقتی صحبت از انرژی های تجدید پذیر به میان می آید، اسپانیا پیش بینی می کند ظرفیت قابل توجهی از انرژی های تجدید پذیر جدید ایجاد شود تا سال 2030 به 74 درصد از تولید برق برسد. اسپانیا همچنین دارای 8000 کیلومتر خط ساحلی است. ترکیبی از اهداف جاه طلبانه انرژی های تجدید پذیر اسپانیا، همراه با خط ساحلی قابل توجه آن، آن را به بازاری بهینه برای برق موج Eco تبدیل می کند. ما از همکاری با پورت آدریانو بسیار هیجان‌ زده هستیم و می‌ خواهیم از آنها به خاطر پیشگامان واقعی انرژی موج تشکر کنیم.

آنتونیو زافورتزا، مدیرعامل OCIBAR، شرکتی که مالک بندر آدریانو است، اظهار داشت: ما معتقدیم که Eco Wave Power کاملا متناسب با چشم انداز نوآوری و پایداری بندر آدریانو است و راه جدیدی برای تولید انرژی های تجدید پذیر ایجاد می کند. به بندر و کشورمان کمک کنیم تا به اهداف بلند پروازانه خود برای مقابله با بحران آب و هوا دست یابند. ما مشتاقانه منتظر استقبال از این پروژه نوآورانه هستیم.»

تولید انرژی‌های تجدید پذیر از دریا

تعهد اسپانیا به انرژی‌های تجدید پذیر از این واقعیت مشهود است که سهم انرژی‌های تجدید پذیر (از جمله زباله‌ های تجدید ناپذیر) در ترکیب ملی برق از 24 درصد در سال 2009 به 38 درصد در سال 2019 افزایش یافته است. تولید زغال سنگ و انرژی هسته ای را به تدریج حذف کنید. به نظر می رسد حذف تدریجی زغال سنگ در مسیر خوبی قرار دارد، زیرا زغال سنگ تنها حدود 5 درصد از تولید برق را در سال 2019 و حتی کمتر از آن در سال 2020 تامین می کند. قرار است هفت رآکتور هسته ای اسپانیا تا پایان سال 2030 بسته شود که ظرفیتی معادل 4 گیگاوات دارد.

به این ترتیب، Eco Wave Power معتقد است که فرصت قابل توجهی برای کمک به انتقال اسپانیا به انرژی های تجدید پذیر وجود دارد، زیرا انرژی امواج را به بخشی مهم در ترکیب انرژی های تجدیدپذیر اسپانیا تبدیل می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *