سرمایه گذاری آرامکو در بخش پایین دستی اروپا

سرمایه گذاری آرامکو در بخش پایین دستی اروپا

به گزارش بازار نفت و گاز، آرامکو حضور خود در پایین دست اروپا را با سرمایه گذاری PKN Orlen گسترش می دهد. سرمایه گذاری ها حضور آرامکوی عربستان را در بخش پایین دستی اروپا گسترش می دهد. آرامکوی عربستان در بخش های پالایش، عمده فروشی و بازاریابی سوخت جت در لهستان سرمایه گذاری می کند.

سرمایه گذاری آرامکو

شرکت نفت عربستان سعودی (“آرامکو”)، بزرگترین شرکت یکپارچه انرژی و مواد شیمیایی جهان، در حال گسترش حضور جهانی پایین دستی خود با سرمایه گذاری در بخش های پالایش، عمده فروشی و بازاریابی سوخت جت در لهستان است.

این شرکت موافقت کرده است که 30 درصد سهام در یک پالایشگاه 210000 بشکه در روز در گدانسک را خریداری کند. 100٪ در یک تجارت عمده فروشی مرتبط؛ و 50 درصد در یک سرمایه گذاری مشترک بازاریابی سوخت جت با BP. این خریدها از پالایشگاه و خرده‌فروش سوخت لهستانی PKN Orlen پس از ادغام پیشنهادی آن با Grupa Lotos انجام خواهد شد. تکمیل معامله منوط به تاییدیه های نظارتی از جمله کمیسیون اروپا است.

قیمت بنزین در اروپا 2022

حضور در بخش پایین دستی اروپا

این سرمایه‌گذاری‌ها حضور آرامکو را در بخش پایین دستی اروپا گسترش می‌دهد و واردات نفت خام آن را به لهستان گسترش می‌دهد، که با استراتژی PKN Orlen برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود همسو است.

علاوه بر این سرمایه‌گذاری‌ها، آرامکو یادداشت تفاهم (MoU) با PKN Orlen و SABIC، یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی جهان، برای کشف فرصت‌های مشترک در لهستان و سایر نقاط اروپای مرکزی و شرقی امضا کرده است. تفاهم نامه دیگری توسط آرامکو و PKN Orlen امضا شد که بر بررسی فرصت های بالقوه برای تحقیق و توسعه تمرکز دارد.

محمد القحطانی، معاون ارشد شرکت Downstream آرامکو، گفت: «این خریدها از تنوع بخشیدن به سبد محصولات آرامکو در سراسر زنجیره ارزش هیدروکربنی – از جمله تمرکز بر مسیرهای مایعات به مواد شیمیایی، پشتیبانی می کند. شبکه جهانی در حال گسترش پالایشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک شیمیایی به ما امکان می‌دهد با محصولات خود به بازارهای جدیدی دست یابیم و حجم نفت خام را به صورت استراتژیک در مناطق مختلف جغرافیایی قرار دهیم. اهداف تجاری ما برای نفت و مواد شیمیایی با PKN Orlen همسو هستند و در حال بررسی فرصت های اضافی در بازار پتروشیمی اروپا و همچنین در R&D هستیم.

دانیل اوبایتک، رئیس هیئت مدیره PKN Orlen گفت: «این یک روز تاریخی برای صنعت انرژی لهستان است. تکمیل این ادغام فرصتی برای اطمینان از عرضه نفت خام با کیفیت بالا از آرامکو به لهستان است. این یک مرحله کلیدی در ایجاد یک گروه چندکاربری قوی است که انرژی متنوع و قابل اعتماد را به لهستان تحویل می دهد. چنین مشارکت های بین المللی برای ایجاد بزرگترین گروه چندکاربری در این بخش از اروپا ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *