سرمایه گذاری 380 میلیون دلاری برای ساخت کارخانه لیتیوم در آرژانتین

ساخت کارخانه لیتیوم در آرژانتین

به گزارش بازار نفت و گاز، زیجین ماینینگ 380 میلیون دلار برای ساخت کارخانه لیتیوم در آرژانتین سرمایه گذاری می کند. این کارخانه که در پروژه Tres Quebradas واقع در منطقه ای به مساحت 35000 هکتار در استان شمالی کاتامارکا قرار دارد، ظرفیت تولید 20000 تن کربنات لیتیوم در سال خواهد داشت و انتظار می رود در سال 2023 به صورت آنلاین عرضه شود.

سرمایه گذاری 380 میلیون دلاری

طبق گزارش ها، شرکت معدنی چینی Zijin Mining Group قرار است 380 میلیون دلار برای ساخت کارخانه کربنات لیتیوم در آرژانتین سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری از طریق شرکت تابعه محلی آن Liex انجام خواهد شد.

به گزارش رویترز به نقل از وزارت تولید چین، این کارخانه برای قرار گرفتن در پروژه Tres Quebradas در استان شمالی کاتامارکا، ظرفیت تولید 20000 تن کربنات لیتیوم در سال خواهد داشت.

به گفته دولت، انتظار می رود تولید این کارخانه در میان مدت دو برابر شود. این سرمایه گذاری پس از نشستی بین مدیران Zijin، Liex و Neo Lithium و مقامات آرژانتینی فاش شد. در اکتبر سال گذشته، زیجین ماینینگ موافقت کرد که توسعه دهنده آب نمک لیتیوم مستقر در کانادا، Neo Lithium را در یک معامله تمام نقدی به ارزش 960 میلیون دلار کانادا (770.45 میلیون دلار) خریداری کند.

مساحت پروژه

Neo Lithium مالک پروژه لیتیوم Tres Quebradas (پروژه 3Q) واقع در آرژانتین است. مساحت این پروژه 35000 هکتار در استان کاتامارکا است. این خبرگزاری به نقل از دولت اعلام کرد: برای پروژه Tres Quebradas، قرار است این کارخانه در سال جاری ساخت و ساز را آغاز کند و تا پایان سال 2023 تولید را آغاز کند.

این شرکت افزود که معدن زیجین همچنین به دنبال انجام “سرمایه گذاری های مهم دیگر” در پروژه های پیشرفته طلا و مس در آرژانتین است. در اکتبر 2020، این شرکت تولید را از معدن طلای 610 میلیون دلاری Buritica در کلمبیا آغاز کرد.

پروژه طلای Buritica یک معدن طلای با عیار بالا در مقیاس بزرگ است که در مناطق کوهستانی کمربند قفقاز میانه، در شمال غربی کلمبیا واقع شده است. زیجین ماینینگ همچنین در نوامبر سال گذشته سرمایه‌گذاری را برای حمایت از ساخت یک کارخانه ذوب 500 کیلوتن در پاس برای پروژه مس Kamoa-Kakula در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) تصویب کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *