سیکل ترکیبی جدید گازسوز مجهز به توربین گازی

سیکل ترکیبی جدید گازسوز مجهز به توربین گازی

به گزارش بازار نفت و گاز، EGAT عملیات تجاری 1.4GW Bang Pakong CCP را در تایلند آغاز می کند. دو بلوک سیکل ترکیبی جدید گازسوز در نیروگاه بانگ پاکونگ، که مجهز به دو توربین گازی 9HA.02 جنرال الکتریک، توربین های گازی 50 هرتز، دو توربین بخار پیشرفته STF-A650 و دو ژنراتور W86 هستند، می توانند نیازهای نزدیک به سه میلیون خانه را تامین کنند.

سیکل ترکیبی جدید گازسوز

اداره تولید برق تایلند (EGAT) عملیات تجاری نیروگاه سیکل ترکیبی 1.4 گیگاواتی Bang Pakong (Bang Pakong CCP) را در استان Chachoengsao تایلند آغاز کرده است. تاسیسات جدید تولید برق با استفاده از تجهیزات جنرال الکتریک از دو بلوک سیکل ترکیبی گازسوز تشکیل شده است. اینها جایگزین پنج بلوک بازنشسته نیروگاه اصلی بنگ پاکونگ خواهند شد که در سال 1977 ساخته شد.

بلوک های آزمایش شده

بلوک های آزمایش شده مجدد با سوزاندن گاز طبیعی و گازوئیل کار می کردند. EGAT آنها را با واحدهای جدید با هدف افزایش کارایی و کاهش ردپای کربن پروژه برق جایگزین کرد.

ظرفیت سیکل ترکیبی بسیار کارآمد

پراسرتساک چرنگچاوانو معاون توسعه نیروگاه و انرژی های تجدیدپذیر EGAT گفت: این پروژه در پاسخ به تعهد دولت به بازنشستگی نیروگاه های کم کارآمدتر و قدیمی تر است تا با ظرفیت سیکل ترکیبی بسیار کارآمد جدید گازسوز جایگزین شود. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری سیستم قدرت تایلند. “ما به جنرال الکتریک به عنوان یک بازیگر انرژی با فناوری مقاوم در برابر آینده اعتماد کردیم تا به ما کمک کند تا در حال حاضر و در سال های بعد برق قابل اعتمادتر و پایدارتری برای جمعیت خود فراهم کنیم.”

دو بلوک سیکل ترکیبی جدید گازسوز

دو بلوک سیکل ترکیبی جدید گازسوز در CCP Bang Pakong می‌توانند نیاز برق نزدیک به سه میلیون خانوار تایلندی را برآورده کنند. آنها به دو توربین گازی 9HA.02 جنرال الکتریک، توربین های گازی 50 هرتز، دو توربین بخار پیشرفته STF-A650 و دو ژنراتور W86 مجهز هستند. پروژه برق بانگ پاکونگ در 60 کیلومتری جنوب بانکوک واقع شده است.

تامین قطعات و خدمات تعمیرات

به عنوان بخشی از قرارداد خدمات بلندمدت امضا شده با EGAT، تامین قطعات و خدمات تعمیرات و نگهداری CCP Bang Pakong توسط GE انجام خواهد شد. رامش سینگارام، رئیس و مدیر عامل شرکت انرژی گاز جنرال الکتریک آسیا گفت: در تایلند، جنرال الکتریک به حمایت از پیشبرد اهداف انرژی کشور ادامه می دهد و در کنار مشتری بلندمدت EGAT کار می کند. به طور مشابه، رشد تولید برق گازی نقش مهمی در تسهیل گذار تایلند به آینده ای با انتشار کربن کمتر ایفا می کند، زیرا گاز همچنان هم عاملی برای انتقال انرژی و هم فناوری مقصد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *