شروع یک صنعت جدید با پروژه جذب و ذخیره کربن

شروع یک صنعت جدید با پروژه جذب و ذخیره کربن

به گزارش بازار نفت و گاز، سانتوس می گوید پروژه جذب و ذخیره کربن یک گام نزدیک تر است. سانتوس در حال همکاری نزدیک با تنظیم‌کننده تیمور-لست، ANPM، در راستای توافق‌های لازم و چارچوب نظارتی است که برای پروژه Bayu-Undan CCS مورد نیاز است.

اپراتور تاسیسات تولید گاز دریایی

سانتوس، به عنوان اپراتور تاسیسات تولید گاز دریایی Bayu-Undan در تیمور-لست و داروین LNG، امروز ورود به فاز مهندسی و طراحی (FEED) مقدماتی برای جذب و ذخیره کربن پیشنهادی Bayu-Undan (CCS) را اعلام کرده است. پروژه

پروژه Bayu-Undan CCS می تواند بطور بالقوه و به طور دائمی تا 10 میلیون تن دی اکسید کربن در سال را ذخیره کند که معادل حدود 1.5 درصد از انتشار کربن استرالیا در هر سال است.

این پروژه پتانسیل این را دارد که بزرگترین پروژه CCS در جهان باشد و یکی از بسیاری از پروژه هایی باشد که برای کمک به جهان در دستیابی به اهداف آب و هوایی خود حیاتی است. نقشه راه آژانس بین المللی انرژی به سمت صفر خالص تا سال 2050، جذب، استفاده و ذخیره کربن را از حدود 40 میلیون تن در سال تا سال 2050 به 7.6 میلیارد تن CO2 در سال تا سال 2050 پیش بینی می کند.

ظرفیت اضافی پردازش

کار Bayu-Undan FEED شامل مهندسی و طراحی برای ظرفیت اضافی پردازش CO2 در داروین LNG به علاوه استفاده مجدد از تاسیسات Bayu-Undan برای عملیات ترسیب کربن پس از توقف تولید گاز خواهد بود.

سانتوس در حال همکاری نزدیک با تنظیم‌کننده تیمور-لست، ANPM، در راستای توافق‌های لازم و چارچوب نظارتی است که برای پروژه Bayu-Undan CCS مورد نیاز است. این پروژه همچنین به توافقات بین دولت های تیمور-لسته و استرالیا و برخی ترتیبات نظارتی استرالیا نیاز دارد.

کوین گالاگر، مدیر عامل و مدیر اجرایی سانتوس، گفت که استفاده از FEED بر شتاب رو به رشد پروژه کاهش کربن منطقه ای استوار است.

شروع یک صنعت جدید

Bayu-Undan CCS که در تیمور-لسته با منابع بالقوه CO2 از پروژه های گاز استرالیا و سایر صنایع در قلمرو شمالی واقع شده است، می تواند شروع یک صنعت جدید و ارزشمند خدمات کربن برای تیمور شرقی باشد. آقای گالاگر گفت، پس از توقف تولید گاز از Bayu-Undan، مشاغل جدید و جریان درآمد جدیدی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

“ورود به فاز FEED از حمایت قوی پنج شریک سرمایه گذاری مشترک ما که مقر آنها در ژاپن، کره و ایتالیا است، برخوردار است. و در ماه گذشته، نشست نخست وزیران تیمور شرقی و استرالیا شامل تعهد استرالیا برای ایجاد صندوق مشارکت LNG برای تعمیق پیوند بین استرالیا و تیمور شرقی در توسعه و تجارت گاز، از جمله در استفاده از جذب و ذخیره کربن بود. .

پروژه جذب و ذخیره کربن

با توجه به اینکه حدود 80 درصد انرژی جهان هنوز از هیدروکربن‌ها، از جمله گاز طبیعی تامین می‌شود، و سرمایه‌گذاری جدید برای تامین نیاز هنوز برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برای این محصولات، ضروری است که تولید آنها را کربن‌زدایی کنیم. CCS روشی در مقیاس بزرگ، کم هزینه و دائمی برای تمیزتر کردن تدریجی این سوخت ها ارائه می دهد. CCS همچنین صنایع سوخت‌های پاک جدید مانند هیدروژن را فعال می‌کند که نه تنها انتشارات Scope 1 و 2، بلکه انتشارات Scope 3 را نیز به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

سانتوس 43.4 درصد از سهام شرکت Bayu-Undan و Darwin LNG را دارد. باقی مانده سهام متعلق به SK E&S (25 درصد)، INPEX (11.4 درصد)، ENI (11 درصد)، JERA (6.1 درصد) و توکیو گاز (3.1 درصد) است.

پروژه تایید شده باروسا سانتوس یکی از چندین منبع بالقوه CO2 برای Bayu-Undan CCS است، اما مهمتر از همه این پروژه یک راه حل کل کربن منطقه را ارائه می دهد.

تصمیم نهایی سرمایه گذاری در Bayu-Undan CCS برای سال 2023 هدف گذاری شده است، مشروط به اینکه چارچوب ها و توافق نامه های نظارتی مربوطه در تیمور-لست و استرالیا وجود داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *