شرکت نفت و گاز چینی در حال بررسی فروش دارایی ها

شرکت نفت و گاز چینی در حال بررسی فروش دارایی ها

به گزارش بازار نفت و گاز، پتروچاینا در حال بررسی فروش دارایی های استرالیا و کانادا است. شرکت نفت و گاز چینی می تواند دارایی های گاز زغال سنگ Arrow Energy و منبع گاز Browse در استرالیا و پروژه ماسه های نفتی Dover و پروژه ماسه های نفتی رودخانه MacKay در کانادا را برای فروش قرار دهد.

بررسی فروش دارایی ها

طبق گزارش‌ها، پتروچاینا می‌تواند پروژه‌های گاز طبیعی خود در استرالیا و پروژه‌های شن‌های نفتی در کانادا را در اقدامی برای رسیدگی به ضررهای این شرکت واگذار کند.

رویترز به نقل از دو منبع ناشناس که اطلاعاتی در مورد این موضوع دارند، گزارش داد که شرکت نفت و گاز چین ممکن است وجوه حاصل از معاملات را برای سایت‌های سودآورتر در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا استفاده کند.

آماده خروج از فعالیت ها

بر اساس این نشریه، طرح این شرکت مشابه اقدام استراتژیک CNOOC است که به دلیل نگرانی از اینکه دارایی هایش تحت تحریم های غرب قرار گیرد، خود را آماده خروج از فعالیت های خود در بریتانیا، کانادا و ایالات متحده می کرد.

به گفته این دو منبع، پتروچاینا به دنبال بررسی داخلی سبد جهانی خود که در سال 2021 راه اندازی شد، فروش دارایی های استرالیا و کانادا را در نظر گرفته است.

واگذاری های پتروچاینا

برخلاف فروش شرکت CNOOC، واگذاری های پتروچاینا بیشتر ناشی از اقتصاد ناامیدکننده دارایی ها است تا هرگونه نگرانی در مورد تحریم های آمریکا. این به این دلیل است که این کشور هیچ گونه منافعی در دارایی های نفت و گاز در ایالات متحده ندارد، اگرچه تنش های سیاسی با کانادا و استرالیا نیز نقش داشته است.

پتروچاینا انتظار دارد برخی از دارایی های خود را که گفته می شود با ضرر میلیاردها دلاری متضرر شده است، واگذار کند. علاوه بر این، منابع گفتند که دارایی های مربوطه در مناطقی قرار دارند که شرکت چینی نمی تواند به راحتی در دو سال آینده رقابت کند.

دارایی های پتروچاینا

یکی از منابع به نقل از این خبرگزاری می‌گوید: «دارایی‌های گازی استرالیا – هم Arrow Energy و هم Browse جزو برترین دارایی‌های منفی در سبد جهانی پتروچاینا محسوب می‌شوند. همچنین منطقه ای است که CNPC از مزیت رقابتی کمی برخوردار است.”

Arrow Energy در سال 2010 توسط شرکت چینی به مبلغ 2.5 میلیارد دلار از طریق سرمایه گذاری مشترک با شل خریداری شد. این معامله اولین سرمایه گذاری پتروچاینا در بخش گاز زغال سنگ استرالیا است.

این شرکت سهام BHP را در منبع گاز Browse در سال 2013 به قیمت 1.63 میلیارد دلار خریداری کرد.

به گفته این منابع، در کانادا، پتروچاینا در حال برنامه ریزی برای فروش پروژه ماسه های نفتی دوور و پروژه ماسه های نفتی رودخانه مک کی به دلیل زیان های ناشی از تولید و فرآوری سوخت قیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *