صادرات آنلاین چگونه است؟

صادرات آنلاین

صادرات آنلاین چگونه است؟ بسیاری افراد برای پیدا کردن مشتری ، مقایسه فروشندگان ، مقایسه کالا ها ، آشنایی با توانمندیهای شرکت صادراتی و … از اینترنت استفاده می نماید. پس حضور در اینترنت و معرفی خود، توانمندی و کالای صادراتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حضور در اینترنت می بایست با حدف معرفی شرکت و کالای صادراتی ، پیدا کردن مشتریان بالقوه، کسب آخرین اطلاعات از رویدادها و قوانین و گردهمایی ها و یا تبادل اطلاعات باشد. ما در این مقاله آموزش اینترنتی یک تجارت الکترونیک را به شما آموزش میدهیم.با بازار نفت  گاز ایران همراه باشید.

 

 

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به انجام معامله تجاری با استفاده از تلفن ، اینترنت ، و کامپیوتر  اشاره دارد. ابزار هایی که در ادامه مطرح می کنیم در انجام معاملات تجاری تاثیر گذارند:

  • تبادل اطلاعات الکترونیکی ( EDI )، مبادله بین سازمانی اسناد تجاری در قالب ساختاری و پردازش شده.
  • نامه الکترونیکی ( ایمیل )
  • انتقال الکترونیکی سرمایه ( EFT )
  • وب سایت ها
  • درگاه پرداخت

 

تجارت الکترونیکی فرامرزی چیست؟

تجارت الکترونیکی فرامرزی یک نوع تجارت بین المللی به کمک تکنولوژی است. معاملات تجاری بین المللی معمولا زمان و هزینه بالایی دارند، و امروزه استفاده از سامانه الکترونیکی جهت انجام  امور واردات و صادرات آنلاین و سایر خدمات تجارت بین المللی موجب تسهیل این فرایند شده است.

 

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی

تجارت الکترونیکی نیز همچون سایر کسب و کار ها دارای انواع متفاوتی است. این نوع تجارت بسته به دو طرف شرکت کننده در معامله و خدماتی که در این میان ارائه می شوند در دست بندی متفاوتی قرار می گیرند. در ادامه به معرفی دسته بندی های تجارت االکترونیکی می پردازیم:

 تجارت الکترونیکی B2B

این نوع تجارت (B2B) شامل معاملات بین شرکت ها است، جایی که تامین کننده بصورت عمده ( کالا های مصرفی و صنعتی ) به شرکت ها می فروشد.

تجارت الکترونیکی B2C

کسب و کار با مصرف کننده جایی است که یک تجارت ، محصول خود را مستقیماً از طریق وب سایت شرکت یا یک بازار آنلاین ، به طور مستقیم به مشتری می فروشد. شرکت های خریدار که محصولات عمده را از طریق یک معامله تجارت الکترونیکی B2B از طریق تامین کننده خریداری می کنند و سپس آن محصولات را به طور مستقیم به مصرف کنندگان می فروشند، از طریق B2B خریداری کرده و از طریق B2C به فروش می رسانند.

 

 تجارت الکترونیکی C2B

مدل مصرف کننده با کسب و کار ( C2B ) به این صورت است که مصرف کننده پروژه خود را به شرکت ها معرفی می کند و آنها قیمت پیشنهادی خود جهت اجرای پروژه را اعلام می کنند و در نهایت مصرف کننده از میان آنها یک شرکت را انتخاب می کند.

 تجارت الکترونیکی C2C

این نوع تجارت مصرف کننده به مصرف کننده است. و افراد به صورت آنلاین و مستقیم با یکدیگر مبادله می کنند.

تجارت الکترونیکی G2C

این نوع تجارت بین شهروندان یک کشور و دولت آن کشور برقرار است، که اعم از بنگاه ها و موسسات دولتی است.

 تجارت الکترونیکی G2G

این اصطلاح به تجارت بین دولت ها که عبارتند از واردات و صادرات اشاره دارد.

تجارت الکترونیکی موبایلی

تجارت الکترونیکی تلفن همراه ، که همچنین به آن تجارت الکترونیکی یا معمولاً “موبایل” نیز گفته می شود، یک تغییر و قالب بندی ساده وب سایت تجارت الکترونیکی موجود است تا امکان خواندن آن توسط هر دستگاه تلفن همراه فراهم شود. موبایل نه تنها تلفن های هوشمند بلکه تبلت ها را نیز شامل می شود که تنها عامل محدود کننده آن وضعیت فناوری فعلی است.

تجارت الکترونیکی موبایلی 

معرفی خود در سایت B2B

شما در وب سایت های مرجع B2B می توانید به خوبی خود را معرفی نمایید و اطلاعاتی همچون موارد زیر را در این سایت ها ثبت کنید:

  1. اطلاعات و مشخصات کالا و خدمات
  2. ویژگی ها تخصصی و رقابیت شرکت و کالا و خدمات صادراتی
  3. تصاویر از کالای صادراتی و نمونه کارها
  4. اطلاعات مرتبط با چگونگی ارسال و بسته بندی کالا صادراتی و حداقل و حداکثر میزان سفارش
  5. اطلاعات تماس همچون آدرس وب سایت و تلفن تماس و ایمیل و …

شما می توانید با استفاده از جستجو در اینترنت لیست سایتهای معتبر در این حوزه را با کلید واژه های B2B website , B2B directory , exporter directory و … به لیست این وب سایت ها دسترسی پیدا کنید.

برخی از سایت ها برای صادرات آنلاین ، به شرح زیر می باشند:

  • http://www.alibaba.com 
  • https://www.iroilb2b.com
  • http://www.ecplaza.net
  • http://www.kompass.com
  • http://www.tradezone.com
  • http://www.hktdc.com
  • http://www.ec21.com
  • http://www.ameinfo.com
  • http://www.exportbureau.com
  • http://www.globalsources.com
  • http://www.worldbid.com

 

معرفی خود در نمایشگاه ها و یا استفاده از سایت های نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه هاي بین المللی یکی از بهترین منابع بازاریابی جهت برقراري ارتباط با شرکاي خارجی ، شرکت در نمایشگاه هاي بینالمللی می باشد. جهت اطلاع از تقویم نمایشگاه هاي بین المللی میتوانید با مراجعه به وب سایت هاي زیر به لیست نمایشگاه هاي دلخواه دست یابید.

http://www.auma.de

http://www.tsnn.com

http://www.expodatabase.com

http://www.eventseye.com

 

راه اندازی یک سایت برای صادرات آنلاین کالا و خدمات

به صورت خلاصه مراحل راه اندازی یک سایت که بتواند به صادرات آنلاین کالا شما کمک نماید شامل موارد زیر است.

  • تهیه طرح اولیه و استراتژی توسعه وب سایت
  • انتخاب نام و خرید دامنه مناسب
  • خرید هاست
  • ساخت سایت (بدون نیاز به برنامه نویسی یا برون سپاری حرفه ای آن)
  • تهیه محتوا غنی و حرفه ای
  • سئو
  • تبلیغات و بازاریابی در سایت

نکات :

  • سایت چند زبانه بهتر است یا تنها به انگلیسی تهیه کنیم
  • روش های بهبود بازدید از وب سایت
  • استراتژی های توسعه وب سایت

 

برای خود نام تجاری بسازید

ایجاد برند دیجیتال خود به صورت آنلاین نیاز به برنامه ریزی دارد تا موفقیت شما در جلب مشتری هدف در یک بازار خارج از کشور را تضمین کند. برای ایجاد نام تجاری تجارت الکترونیکی مرزی، تعیین ترکیبی مناسب از تعامل با رسانه های اجتماعی، بازارها و محتوا برای بهینه سازی سئو وب سایت شما می تواند موثر باشد.

به عبارتی تطبیق نام تجاری شما با بازاری که وارد می شوید بسیار مهم است زیرا پلتفرم مورد استفاده شما برای استراتژی فعلی بازاریابی شما ممکن است در بازارهای بین المللی متفاوت باشد. ممکن است شرکت شما نیاز به ارزیابی مجدد جایگاه خود در این بازار جدید داشته باشد.

باید در مورد سیستم عامل آنلاین محبوب در کشوری که وارد بازار آن می شوید بدانید چرا که به افزایش شناخت برند شما در خارج از کشور است و افزایش ترافیک وب سایت شما و در نتیجه جذب بیشتر مشتریان و فروش بیشتر منجر می شود.

 

آیا با اینکوترمز ها آشنا هستید؟

شما باید با اینکوترمز ۲۰۲۰ ( شرایط تجاری بین المللی ) آشنا باشید زیرا آنها نقش مستقیمی در هزینه نهایی مصرف کننده خواهند داشت. اینکوترمز تعریف و اصطلاحات جهانی است که برای خدمات واردات و صادرات آنلاین تعریف می شوند.

چه کسی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل شماست و آیا آنها برای نیازهای خاص شما مناسب هستند؟

هر ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مجموعه ای از نقاط قوت، خدمات ویژه و سطح خدماتی را ارائه می دهد که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید کدام سرویس ها و تخصص های مورد نیاز خود را برای تجارت الکترونیکی مرزی را انتخاب کنید.

شما میتوانید مقاله اینکوترمز چیست را هم مطالعه نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *