طرح جدید اروپا برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه

طرح جدید اروپا برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه

به گزارش بازار نفت و گاز، اتحادیه اروپا از طرح REPowerEU برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی روسیه رونمایی کرد. طرح REPowerEU برای کاهش بیش از 70 درصدی تقاضای اتحادیه اروپا برای گاز روسیه تا قبل از پایان سال طراحی شده است.

کاهش وابستگی اروپا

کمیسیون اروپا (EC) از یک طرح اقدام جدید برای کاهش وابستگی اروپا به سوخت‌های فسیلی روسیه زودتر از سال 2030، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، رونمایی کرد.

این طرح اقدام همچنین مجموعه‌ای از اقدامات را برای مقابله با افزایش بالقوه قیمت انرژی در اروپا و تهیه مجدد ذخایر گاز برای زمستان آینده ارائه می‌کند.

بر اساس طرح REPowerEU، اتحادیه اروپا قصد دارد تا قبل از پایان سال تقاضای اتحادیه اروپا برای گاز روسیه را بیش از 70 درصد از واردات گاز از روسیه کاهش دهد.

این طرح به تنوع بخشیدن به عرضه گاز از طریق افزایش واردات LNG و خط لوله از تامین کنندگان غیر روسی و ترویج بیومتان و هیدروژن تجدیدپذیر توصیه می کند.

علاوه بر این، REPowerEU کاهش استفاده سریع از سوخت‌های فسیلی در سیستم‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی و افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر و برق‌رسانی را توصیه می‌کند.

مستقل شدن اروپا

اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا گفت: ما باید از نفت، زغال سنگ و گاز روسیه مستقل شویم. ما به سادگی نمی توانیم به تامین کننده ای که صریحا ما را تهدید می کند تکیه کنیم.

ما باید از هم اکنون برای کاهش تأثیر افزایش قیمت انرژی، تنوع بخشیدن به عرضه گاز خود برای زمستان آینده و تسریع انتقال انرژی پاک اقدام کنیم.

هر چه سریعتر به انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن روی آوریم، همراه با بهره‌وری انرژی بیشتر، سریع‌تر واقعاً مستقل می‌شویم و بر سیستم انرژی خود مسلط می‌شویم.»

ارائه قانون جدید

EC در نظر دارد یک پیشنهاد قانونی در ماه آینده ارائه کند که به موجب آن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز در سراسر اتحادیه اروپا باید تا اکتبر حداقل تا 90 درصد ظرفیت پر شود.

این پیشنهاد شامل نظارت و اجرای سطوح پر کردن و تقویت ترتیبات همبستگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

EC گفت که به تحقیقات خود در مورد بازار گاز با توجه به نگرانی‌های مربوط به اثرات نامطلوب احتمالی بر رقابت توسط اپراتورها، به ویژه گازپروم، ادامه می‌دهد.

کنترل اثر قیمت گاز

گزینه های احتمالی را برای اقدامات اضطراری برای کنترل اثر قیمت گاز بر قیمت برق در نظر خواهد گرفت و طراحی بازار برق را بهینه خواهد کرد.

اتحادیه اروپا 90 درصد گاز مصرفی خود را وارد می کند، که در آن روسیه حدود 45 درصد از واردات را شامل می شود که حدود 25 درصد واردات نفت و 45 درصد واردات زغال سنگ است.

کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین وضعیت امنیت عرضه را تشدید کرده و قیمت انرژی را به سطوح بی‌سابقه‌ای رسانده است.

برای هفته‌های باقی‌مانده از این زمستان، اروپا مقادیر کافی گاز دارد، اما ما باید ذخایر خود را فوراً برای سال آینده تکمیل کنیم. بنابراین کمیسیون پیشنهاد خواهد کرد که تا اول اکتبر، ذخیره‌سازی گاز در اتحادیه اروپا باید حداقل تا 90 درصد پر شود.

ما همچنین مقررات قیمت، کمک های دولتی و اقدامات مالیاتی را برای محافظت از خانوارها و مشاغل اروپایی در برابر تأثیر قیمت های فوق العاده بالا مشخص کرده ایم.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *