علت و رفع بوی گاز ال پی جی در خودرو

رفع بوی گاز ال پی جی در خودرو

رفع بوی گاز ال پی جی در خودرو چگونه است؟ علت بوی گاز در ماشین ال پی جی چیست و چطور باید آن را رفع کرد؟ چطور بوی گاز ال پی جی را در ماشین از بین ببریم؟ برای خلاص شدن از شر این بو، باید کارهای بیشتری از ماسک کردن آن یا استفاده از یک اسپری خوشبو کننده انجام دهید.

رفع بوی گاز ال پی جی در خودرو

مهم نیست چقدر مراقب باشید، این اتفاق می افتد. شما در حال پمپاژ گاز و ریختن مقداری روی لباس یا کفش خود هستید.  برای خلاص شدن از شر آن، باید کارهای بیشتری از ماسک کردن آن با یک اسپری معطر انجام دهید. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر بوی ال پی جی، یک بار برای همیشه آمده است.

علت بوی گاز در ماشین ال پی جی

وجود بوی گاز ال پی جی در خودرو می تواند به دلیل نشتی باشد. نشتی در مفصل ها، رگولاتور و یا پاره شدن لوله های انتقال گاز می تواند از دلایل وجود بوی گاز در خودروی شما باشد. در صورتی که بوی گاز را در ماشین استشمام کردید به سرعت به سراغ یک تعمیرکار ماهر بروید.

علت بوی گاز در ماشین ال پی جی

علت بوی گاز در ماشین ال پی جی

چگونه نشت رگولاتور گاز خودرو را تشخیص دهیم؟

اکثر رانندگان خودروهای گازسوز فکر می‌کنند که چون خودرو برای سوخت از بنزین استفاده می‌کند، بوی گاز داخل خودرو موضوعی پیش پا افتاده است. اما گاز CNG بویی ندارد و اگر راننده و سرنشینان وسیله نقلیه بوی گاز را استشمام کنند نشان دهنده نشتی در سیستم است. اکثر رانندگان و صاحبان خودروهای گازسوز بوی گاز را در خودرو تشخیص نمی دهند، اما سرنشینان یا کسانی که تازه وارد خودرو شده اند ممکن است بوی گاز را حس کرده و نشت گاز را گزارش کنند. به همین دلیل باید این موضوع را جدی گرفت و اجزای رگولاتور خودرو را بررسی کرد. استشمام بوی گاز در خودرو امری جدی است که حتما باید آن را بررسی کنید.

نحوه تعمیر رگولاتور گاز

برای تعمیر رگولاتور باید شیر سر مخزن گاز را ببندید. خودرو را به مکانی امن منتقل کنید تا در فاصله 10 متری خودرو هیچ عاملی که باعث جرقه و آتش سوزی شود وجود نداشته باشد.

درب موتور را باز کنید. ماشین را در موقعیتی قرار دهید که گاز خارج شود. اکنون می توانید سر باتری را باز کنید و لوله گاز رگولاتور به سوخت را از ورودی تا ریل سوت سه چهارم باز کنید. این فرآیند را به آرامی و با خیال راحت انجام دهید، زیرا ممکن است گاز فشار بالا خارج شود و شیلنگ با اپراتور برخورد کند. حالا مطمئن شوید که گاز از شیلنگ خارج می شود. در این مرحله باید لوله گاز رگلاتور را از ورودی به ریل سوخت باز کنید.

از خروجی رگلاتور، لوله گاز رگلاتور را به سمت سوخت باز کنید. قسمت سالم را با قسمت آسیب دیده تعویض کنید. برای بستن و نصب، تمام مراحل را به صورت معکوس دنبال کنید. پس از بسته شدن، نشت گاز را بررسی کنید.

علت بوی گاز ال پی جی در ماشین

علت بوی گاز ال پی جی در ماشین

روش پیدا کردن نشتی گاز در خودرو

بهترین راه برای تشخیص نشتی این است که از مخلوط آب و ریکا در داخل یک بطری کوچک آب معدنی استفاده کنید و درب آن را سوراخ کنید و مخلوط را روی مفاصل اسپری کنید.

اگر نشتی پیدا نشد، کویل های آبی یا مشکی را از شیر مخزن یا رگلاتور یا شیر گاز بردارید و درپوش برنجی زیر آن را که استوانه ای است، از نظر آب و کف تست کنید.

سوراخ شدن لوله انتقال گاز

در پژو 405، سمند و پارس به دلیل بازی زیاد محور عقب، لوله انتقال گاز به دلیل فرسودگی اکسل سوراخ می شود. لوله را حداقل هر 6 ماه یکبار از ناحیه چشمی که به پایین مالیده نشده و هیچ خراشیده ای ندارد، بررسی کنید.

نصاب باید حرفه ای باشد تا لوله را از جایی عبور دهد که به مرور زمان ریزش نکرده و در اثر برخورد با محور عقب سوراخ نشود. بنابراین تا 1 سال لوله را از زیر خودرو تا محور عقب بررسی کنید.

برطرف کردن بوی گاز lpg در ماشین

در صورتی که علت بوی گاز ال پی جی را در ماشین خود پیدا کردید، باید به سرعت آن را برطرف کنید. زیرا نشتی گاز در خودرو بسیار خطرناک است و می تواند آسیب های جانی و مالی به شما وارد کند. پس از حل مشکل کافی است درب های ماشین را باز گذاشته و چند ساعت آن را در هوای آزاد و زیر نور خورشید قرار دهید. با این کار به سرعت بوی گاز LPG از خودروی شما دور خواهد شد.

بوی گاز سی ان جی

برخی از صاحبان خودروهای گازسوز فکر می کنند بوی گاز ناشی از مصرف آن در خودرو است و این طبیعی است! اما باید بدانید که گاز CNG بر خلاف گاز مایع یا LPG فاقد بو است و هرگونه استشمام بوی گاز حتی اگر سر سوزن احساس شود نشان دهنده نشتی در سیستم است. در بیشتر مواقع نشتی و بوی گاز توسط راننده به دلیل عادی شدن بوی گاز در اتاق خودرو احساس نمی شود. بنابراین در صورت نشتی شک نکنید اگر یکی از مسافران بو را تشخیص داد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *