فروش تجارت انتقال گاز شبکه ملی بریتانیا

فروش تجارت انتقال گاز شبکه ملی بریتانیا

به گزارش بازار نفت و گاز، بریتانیا فروش 4.2 میلیارد پوندی تجارت انتقال گاز شبکه ملی را بررسی خواهد کرد. NGG بخش مهمی از زیرساخت‌های انرژی حیاتی بریتانیا را تشکیل می‌دهد و دولت قصد دارد این معامله را تحت قانون امنیت ملی و سرمایه‌گذاری خود که از ابتدای سال جاری اجرایی شد، بررسی کند.

فروش تجارت انتقال گاز شبکه ملی بریتانیا

به گزارش تلگراف، دولت بریتانیا در حال بررسی فروش 4.2 میلیارد پوندی تجارت انتقال گاز شبکه ملی به کنسرسیومی به رهبری Macquarie Asset Management مستقر در استرالیا است.

این کنسرسیوم همچنین شامل سرمایه گذار نهادی کانادایی، شرکت مدیریت سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا (BCI) است.

فروش سهام تجارت انتقال و اندازه گیری گاز بریتانیا

در ماه مارس سال جاری، شرکت برق و گاز بریتانیا National Grid موافقت کرد که 60 درصد از سهام تجارت انتقال و اندازه گیری گاز بریتانیا (NGG) خود را به کنسرسیوم بفروشد.

بر اساس شرایط این قرارداد، ارزش تجارت انتقال گاز شبکه ملی حدود 9.6 میلیارد پوند است.

انتظار می‌رود این معامله در نیمه دوم سال جاری با رعایت برخی شرایط ضدانحصاری و نظارتی بسته شود.

دولت بریتانیا مداخله می‌کند، زیرا حمله روسیه به اوکراین و افزایش انرژی نیاز به کنترل بر زیرساخت‌های انرژی و منابع تامین این کشور را ایجاد کرد.

زیرساخت‌های انرژی حیاتی بریتانیا

NGG بخش مهمی از زیرساخت‌های انرژی حیاتی بریتانیا را تشکیل می‌دهد و دولت قصد دارد این معامله را تحت قانون امنیت ملی و سرمایه‌گذاری خود بررسی کند.

فایننشال تایمز گزارش داد که این قانون به دولت کمک کرده است تا قدرت خود را برای بررسی خریدهای خارجی در حوزه های انرژی، دفاع، حمل و نقل، زیرساخت داده و ارتباطات گسترش دهد.

در یک توسعه جداگانه، Macquarie به سمت خرید بالقوه کسب و کار زباله سوئز در بریتانیا، با در نظر گرفتن کل تا 2.5 میلیارد یورو نزدیک تر می شود.

سوئز یکی از شرکت های تابعه شرکت مدیریت پسماند و آب فرانسوی Veolia Environnement است.

توافقنامه بازیافت و بازیابی زباله

Macquarie و Veolia توافقنامه‌ای یک‌جانبه امضا کرده‌اند که بر اساس آن Macquarie 100٪ از بازیافت و بازیابی سوئز UK Group را به‌طور غیرقابل برگشت تصاحب می‌کند.

استل براخلیانوف، مدیر اجرایی Veolia گفت: ما از این معامله که در شرایط عالی انجام می شود بسیار راضی هستیم که بار دیگر جذابیت تجارت خدمات زیست محیطی و ارتباط پیشنهاد ما برای راه حل ها را با CMA نشان می دهد.

ارزش گذاری این دارایی ها منعکس کننده قیمت اولیه و هم افزایی های مورد انتظار از این ترکیب است، در راستای تمام واگذاری های انجام شده در چارچوب مجوزهای ضدانحصار، که بالاتر از قیمت خرید سوئز است.

پس از این معامله، Veolia یک بازیگر اصلی در بخش زباله در بریتانیا و به طور گسترده‌تر در بازار خدمات زیست محیطی در منطقه باقی خواهد ماند که همچنان برای گروه استراتژیک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *