فروش سهام FPSO Almirante به ژاپنی ها

فروش سهام FPSO Almirante به ژاپنی ها

به گزارش بازار نفت و گاز، SBM Offshore سهام FPSO Almirante را به شرکت های ژاپنی می فروشد. میتسوبیشی و نیپون یوسن کابوشیکی کایشا به ترتیب 25 و 20 درصد سهام FPSO را به دست آورده اند که ظرفیت پردازش 225000 بشکه نفت و 12 میلیون متر مکعب گاز در روز خواهد داشت و قرار است در Búzios مستقر شود. میدان در حوضه سانتوس برزیل در سال 2024

فروش سهام FPSO Almirante

SBM Offshore 45 درصد از سهام کشتی ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور Almirante Tamandaré (FPSO) خود را به Mitsubishi و Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) واگذار کرده است. طبق قرارداد سهامدار امضا شده توسط طرفین، میتسوبیشی و نیویورک به ترتیب 25 و 20 درصد سهام شرکت‌های هدف ویژه مرتبط با اجاره و عملیات FPSO را به دست آورده‌اند. این دو شرکت ژاپنی شرکای تجاری قدیمی SBM Offshore هستند.

SBM Offshore به عنوان اپراتور FPSO Almirante Tamandaré با 55 درصد سهام باقی خواهد ماند. FPSO که در حال حاضر در دست ساخت است، قرار است در میدان Búzios، فراساحلی برزیل تحت یک اجاره 26.25 ساله مستقر شود و قراردادی را با Petroleo Brasileiro (Petrobras) عملیاتی کند. این قرارداد در جولای 2021 به اپراتور هلندی FPSO اعطا شد.

برنامه Fast4Ward SBM Offshore

FPSO Almirante Tamandaré از برنامه Fast4Ward SBM Offshore برای طراحی و ساخت خود استفاده خواهد کرد. این کشتی دارای بدنه شناور چند منظوره شرکت هلندی (MPF) همراه با ماژول های مختلف استاندارد شده در بالای صفحه است. انتظار می رود این کشتی در نیمه دوم سال 2024 تحویل داده شود.

FPSO ظرفیت پردازش 225000 بشکه نفت و 12 میلیون متر مکعب گاز در روز خواهد داشت. ظرفیت تزریق آب روزانه 250 هزار بشکه و حداقل ظرفیت ذخیره سازی 1.4 میلیون بشکه نفت خام خواهد بود. در عمق نزدیک به 2000 متری آب لنگر انداخته خواهد شد.

سپتامبر گذشته، SBM Offshore یک تسهیلات وام پل 635 میلیون دلاری را برای تامین مالی ساخت FPSO تضمین کرد. Almirante Tamandaré با قرار گرفتن در نزدیکی 180 کیلومتری ساحل ریودوژانیرو، ششمین FPSO خواهد بود که در میدان Búzios مستقر می شود. میدان نفتی فوق عمیق در حوضه سانتوس از سال 2018 تولید می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *