فروش پروژه ماسه های نفتی Tucker به قیمت 625 میلیون دلار

فروش پروژه ماسه های نفتی Tucker

به گزارش بازار نفت و گاز، Cenovus Energy پروژه ماسه های نفتی Tucker را به قیمت 625 میلیون دلار می فروشد. فروش دارایی حرارتی در آلبرتا به شرکت انرژی کانادایی کمک می کند تا کاهش بدهی خود را تسریع بخشد و توانایی خود را برای افزایش بازده سهامداران بهبود بخشد.

فروش پروژه شن‌های نفتی Tucker

Cenovus Energy موافقت کرده است که پروژه شن‌های نفتی Tucker در کانادا را به مبلغ 800 میلیون دلار کانادا (625 میلیون دلار) به یک خریدار ناشناس واگذار کند. شرکت انرژی کانادایی گفت که فروش دارایی حرارتی کاهش بدهی آن را تسریع خواهد کرد و ظرفیت آن را برای افزایش بازده سهامداران بهبود می بخشد. انتظار می‌رود که پروژه ماسه‌های نفتی تاکر میانگین تولیدی بین 18000 بشکه در روز تا 21000 بشکه در روز در سال 2022 داشته باشد.

این یکی از چهار پروژه شن و ماسه نفتی است که توسط Cenovus Energy در آلبرتا اداره می شود، سه پروژه دیگر شامل کریستینا لیک، فاستر کریک و سان رایز است. تخمین زده می شود که حاوی 1.27 میلیارد بشکه قیر اصلی باشد، تاکر برای بازیابی حدود 350 میلیون بشکه در طول عمر پروژه 35 سال طراحی شده است.

Cenovus Energy پس از ادغام 3.8 میلیارد دلار کانادا (2.97 میلیارد دلار) با Husky Energy که در اوایل سال جاری بسته شد، به دارایی حرارتی دسترسی پیدا کرد. فروش دارایی که مشروط به شرایط معمول بسته شدن است، احتمالاً در اواخر ژانویه بسته می شود.

درآمد 2 میلیارد دلار کانادا

با احتساب این معامله، Cenovus Energy تخمین می زند که نزدیک به 2 میلیارد دلار کانادا (1.56 میلیارد دلار) از کل درآمد حاصل از فروش دارایی های اعلام شده در سال جاری را به دست آورد.

الکس پوربایکس، رئیس و مدیرعامل Cenovus Energy گفت: “این نمونه دیگری از استفاده Cenovus از فرصت ها برای ایجاد ارزش افزایشی برای سهامداران است. با تاکر و سایر واگذاری‌های اعلام شده در سال جاری، ما تعهدات فروش دارایی‌های خود را برای سال 2021 انجام دادیم و موقعیت شرکت را به خوبی در جهت تمرکز بر فرصت‌های با بازده بالاتر در پرتفوی و ادامه افزایش بازده سهامداران قرار دادیم.

ماه گذشته، شرکت کانادایی موافقت کرد که شبکه سوخت خرده فروشی هاسکی و دارایی های ومبلی را در معاملات متعارف خود در معاملات جداگانه برای مجموع درآمد نقدی حدود 660 میلیون دلار کانادا (515.6 میلیون دلار) واگذار کند.

برای سال 2022، Cenovus Energy قصد دارد بین 2.6 میلیارد دلار کانادا (2 میلیارد دلار) تا 3 میلیارد دلار کانادا (2.34 میلیارد دلار) با هدف تولید نزدیک به 800000 بشکه نفت در روز هزینه کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *