قرارداد حل و فصل اختلافات بر سر معدن زغال سنگ تورو

قرارداد حل و فصل اختلافات بر سر معدن زغال سنگ تورو

به گزارش بازار نفت و گاز، جمهوری چک و لهستان قراردادی را برای حل و فصل اختلافات بر سر معدن زغال سنگ تورو امضا کردند. در فوریه سال گذشته، جمهوری چک علیه لهستان به دلیل تمدید مجوز معدن شکایت کرد.

قرارداد معدن زغال سنگ تورو

جمهوری چک برای حل و فصل اختلافات مربوط به مسائل زیست محیطی ناشی از معدن زغال سنگ تورو واقع در مرز دو کشور، با لهستان قراردادی منعقد کرده است. این قرارداد که توسط ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان و پتر فیالا، نخست وزیر جمهوری چک امضا شده است، امکان راه اندازی معدن روباز تورو لهستان و نیروگاه برق تورو مجاور آن را فراهم می کند.

در مارس 2020، لهستان یک تمدید شش ساله مجوز برای معدن واقع در منطقه Silesian پایین لهستان، در نزدیکی مرزهای هر دو کشور اعطا کرد.

شکایت سر معدن تورو

در فوریه سال گذشته، جمهوری چک علیه لهستان به دلیل تمدید مجوز معدن شکایت کرد و اضافه کرد که این معدن آب روستاهای نزدیک به مرز را تخلیه می کند و همچنین اثرات زیست محیطی دیگری ایجاد می کند.

دادگاه دادگستری اروپا به لهستان دستور داد تا عملیات در معدن را متوقف کند که لهستان از این امر خودداری کرد. دادگاه لهستان را به دلیل بهره برداری از معدن جریمه روزانه 500000 یورویی تعیین کرد.

لهستان اعلام کرد که معدن را نمی بندد زیرا نیروگاهی را تامین می کند که حدود 9 درصد از تولید انرژی کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش ای بی سی نیوز، به عنوان بخشی از توافقنامه حل و فصل، لهستان موافقت کرده است 45 میلیون یورو غرامت بپردازد که 10 میلیون یورو آن برای پروژه های زیست محیطی در همسایگی معدن استفاده خواهد شد.

توافقنامه حل و فصل

تورو یک معدن زغال سنگ روباز بزرگ است که در خارج از بوگاتینیا در جنوب غربی لهستان واقع شده است. ذخایر زغال سنگ تورو تورو 2487 هکتار در حوضه زغال سنگ قهوه ای توروسزوو در منطقه سیلزی پایین لهستان، نزدیک مرزهای جمهوری چک و آلمان را در بر می گیرد.

تخمین زده می شود که معدن تورو بیش از 700 میلیون تن (Mt) زغال سنگ را در ذخایر اثبات شده و احتمالی ذخیره کند. این معدن قادر است سالانه بیش از 20 میلیون تن زغال سنگ قهوه ای تولید کند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *