قیمت بنزین در اروپا تثبیت شد

,
 قیمت بنزین در اروپا تثبیت شد

قیمت بنزین شمال غرب اروپا بر نقدینگی معاملاتی بالاتر در جلسه اواسط هفته تثبیت شد، زیرا آخرین داده های سهام آمریکا کاهش هفتگی دیگری را نشان داد. طبق داده‌های EIA منتشر شده در روز چهارشنبه، ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به 5 نوامبر 0.7 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در چهار سال اخیر یعنی 212.7 میلیون میلیارد رسید.

سهام 5.6 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و 2.9 درصد کمتر از سال 2019 کاهش یافته است. سهام سواحل خلیج‌ فارس آمریکا منجر به کاهش 2.2 درصدی شد و به 79.7 میلیون میلیارد دلار در هشت ماه اخیر رسید. موجودی انبارها در سواحل اقیانوس اطلس با 1.2 درصد افزایش نسبت به پایین ترین سطح هفت سال گذشته به 59.9 میلیون میلیارد رسید.

منطقه pad1 مقصد اصلی صادرات بنزین اروپا همچنان به شدت با ذخایر 14 درصد کمتر از زمان مشابه در سال گذشته و 12 درصد کمتر از سال 2019عرضه می شود. تقاضای ما در هفته 2.6 درصد کاهش یافت و به 9.2 میلیون بشکه در روز رسید که تقریبا 6 درصد بیشتر از یک سال گذشته بود اما 0.7 درصد کمتر از هفته مشابه سال 2019 بود.

واردات بنزین علیرغم عرضه کم، همچنان پایین است. تعداد ورودی ها به 590000 بشکه در روز رسید که 100000 بشکه در روز نسبت به هفته قبل کاهش داشت. خروج بنزین به آمریکا در اکتبر به کمترین میزان در ده ماه گذشته یعنی 1 میلیون تن کاهش یافت که نسبت به ماه قبل 29 درصد کاهش داشت اما 15 درصد بیشتر از سال گذشته بود.

صادرات بنزین اروپا به کانادا به کمترین میزان در 18 ماه اخیر یعنی حدود 110000 تن کاهش یافت که 75 درصد نسبت به ماه قبل و 22 درصد کمتر از یک سال قبل بود.

بارهای بنزینی در اروپا قیمت گذاری شد

با رسیدن نقدینگی معاملات به بالاترین حد در پنج هفته اخیر، قیمت بار یوروبوب تقویت شد. در مجموع 29800 تن بنزین یوروبوب اکسی با میانگین وزنی 830.50 تن در مقایسه با 824.50 تن در 21000 تن در روز معاملاتی قبلی، دست به دست شدند. لیتاسکو مجددا خریدار اصلی بود که بار‌ها را از gunvor و کل انرژی خارج کرد و ambanaft نیز لنج خریداری کرد. معاملات با میانگین حق بیمه 69 تن نسبت به مبادله اساسی یوروبوب در دسامبر از 70.25 تن حق بیمه روز معاملاتی قبل تکمیل شد.

حداقل حجم کل بنزین غیراکسی برآورده نشد و میانگین وزنی حجمی بر اساس روش آرگوس بر اساس ارزیابی 3000 تن، بر اساس بهترین سطح پیشنهاد و پیشنهاد در ساعت 16:30 محاسبه شد. بریتیش پترولیوم و لیتاسکو هر کدام 1000 تن بنزین یوروبوب اکسی از گانور در معاملات بعدازظهر با قیمت 797 بر تن در تاریخ 18 تا 22 نوامبر خریداری کردند. هیچ یک از بارهای با ارزش غالب آزمایش ‌شده و درجه تمام ‌شده بدون تغییر با 24.50 تن حق بیمه ارزیابی نشدند تا بار‌های eurobob oxy را تحریک کنند.

قیمت نفتا در اروپا کاهش یافت

رزروهای جدیدی برای اروپا برای نفتای اروپا به وجود آمد که در روز چهارشنبه از شرق به سمت آسیا و اقیانوس آرام حرکت می کند،

زیرا قیمت های اروپا در برابر ارزش های پایدار نفت خام پایین آمد.

قیمت محموله نفتای شمال غرب اروپا در برابر قرارداد ماه اول برنت lce در روز چهارشنبه کاهش یافت و حاشیه های پالایشی تصوری را از 2.03 در هر بشکه به 1.69 در هر بشکه رساند.

ورود محموله‌ ها از سواحل خلیج آمریکا، عرضه اروپا را در هفته ‌های اخیر طولانی ‌تر کرده است، در حالی که تقاضا از داخل اروپا در مدت مشابه بسیار متفاوت بوده است. کاهش آشکار تقاضا از مخلوط ‌کن ‌های بنزین، طول عرضه کافی برای باز کردن مسیر آربیتراژ به سمت آسیا-اقیانوسیه، جایی که تقاضا به طور مداوم قوی بوده است، ایجاد کرده است.

شل STI lauren را برای بارگیری 90000 تن از بندر مدیترانه ای skikda در 15 نوامبر برای تحویل به آسیای اقیانوس آرام رزرو کرد. این رزرو اولین بار برای حدود دو هفته است که محموله نفتا با مشخصات باز و به صورت نقطه ای به شرق اروپا می رود.

سایر تانکرها در مسیرهای اروپا فقط به عنوان بخشی از قراردادهای عرضه مدت دار رزرو شده اند. رزرو تانکر متوسط ​​بر، برای حمل بار در مسیر شرق غیرمعمول است و ممکن است نتیجه هزینه نسبتا بالای حمل بار برای تانکرهای دوربر باشد. هیچ پیشنهاد جدیدی در بازار اروپا در روز چهارشنبه ظاهر نشد و هیچ معامله ای در معاملات بعد از ظهر منعقد نشد.

یک پیشنهاد واحد از gunvor، با حق بیمه 10 تن به ارزیابی های نقطه ای 11-30 نوامبر برای 32000 تن تحویل به روتردام طی 23-27 نوامبر ارائه شد. ارزیابی 763.25 تن منعکس کننده کاهش 3 تن روز به روز در ارزش قرارداد سوآپ ماه اول است.

قیمت سوخت جت در اروپا کاهش یافت

قیمت سوخت جت اروپا در روز چهارشنبه کاهش یافت، زیرا قرارداد پایه بنزین در نوامبر lce کاهش یافت. قرارداد ماه اول گازوئیل lce تا پایان جلسه چهارشنبه 2 تن کاهش یافت. این سقوط علیرغم تداوم تقاضای مسافران در ماه گذشته و افزایش فعالیت های پروازی آمریکا که از بازار حمایت می کند، رخ می دهد. تا 10 نوامبر، تعداد پروازها 81 درصد از همان هفته در سال 2019 بود که نزدیک به دو درصد از ابتدای هفته به قبل از کووید و 11 درصد بالاتر از اواخر اوت بود. تقاضای مسافران اروپایی همچنان روند کاهشی مورد انتظار پایان تابستان را کاهش می دهد، زیرا فرودگاه های مونیخ، آمستردام و زوریخ همگی تعداد بیشتری از مسافران را در اکتبر در ماه جابجا کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *