قیمت بنزین در اروپا کاهش یافت

,
قیمت بنزین در اروپا کاهش یافت

به گزارش بازار نفت و گاز، قیمت بنزین شمال غرب اروپا در روز پنجشنبه به طور قطعی و در برابر نفت خام کاهش یافت، زیرا آخرین گزارش سهام ARA افزایش شدیدی را نشان می دهد. بر اساس اطلاعات مشاوره جهانی، بنزین مستقل در مرکز معاملات ARA  18 درصد افزایش یافت و به 905000 تن رسید.

سهام همچنان 22 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما 14 درصد بیشتر از هفته مشابه در سال 2019 است و در میانگین پنج ساله تقریبا ثابت است. همچنین این اولین باری است که از ژوئن گذشته، سهام از سطح قبل از کووید 2019 بالاتر است.

بنزین از لتونی، نروژ، روسیه، سوئد، بریتانیا وارد منطقه شد و در هفته گذشته به آنگولا، برزیل، پورتوریکو، آمریکا و آفریقای غربی رفت. سطح پایین آب باعث بسته شدن راین در زیر Karlsruhe شده است، که می تواند تأثیر منفی بر در دسترس بودن در منطقه ARA داشته باشد.

اگرچه نرخ‌های بار بارگیری در این هفته کاهش یافته است، اما همچنان نزدیک به بالاترین حد در چند سال گذشته است. بر اساس گزارش shipbrokers riverlake، نرخ حمل و نقل بین بندری در روز پنجشنبه 4.10 بر تن بود، که در روز ثابت بود اما از ابتدای هفته 10 در تن کاهش یافت.

محموله های بنزین غیراکسی از 837.25 تن در روز معاملاتی قبلی، 825 تن بر اساس سیف تیمز ارزیابی شدند. در غیاب نقدینگی، یک ارزش ترکیبی 6 تن و دیفرانسیل حمل و نقل 10 تن  بین ARA و تیمز به ارزش بارگیری غیراکسی در ساعت 16:30 BST اعمال شد.

بیشتر بخوانید:آیا نفت ۱۲۰ دلار حقیقت دارد؟

بارگیری بنزین در اروپا سقوط کرد

با عقب نشینی نقدینگی، بارگیری های یوروبوب در برابر سوآپ در روز پنجشنبه سقوط کردند. در مجموع 5000 تن بنزین یوروبوب اکسی با میانگین وزنی 800 تن از 815 تن در 15000 تن در روز معاملاتی قبلی، دست به دست شد.

گانور بار‌های اکسی را به لیتاسکو، اکسون‌موبیل و وارو را با قیمت تقریبی 20 تن نسبت به مبادله یوروباب از 24.25 تن حق بیمه در روز معاملاتی قبل در نوامبر فروخت. لیتاسکو 2000 تن بنزین غیراکسی یوروبوب را به فینکو با قیمت 803.50 تن و تقریبا 29 تن را به سوآپ اکسی نوامبر فروخت.

حداقل حجم کل بنزین غیراکسی برآورده نشد و میانگین وزنی بر اساس روش آرگوس بر اساس ارزیابی تجارت 2000 تن و ارزیابی 1000 تن، بر اساس بهترین سطح پیشنهاد در ساعت 16:30 محاسبه شد. پتروینئوس و Shell، 6000 تن بنزین بدون سرب ممتاز را به لیتاسکو و بریتیش پترولیوم با قیمت 810-815 بر تن در تاریخ 5 تا 9 نوامبر فروختند. بارگیری های درجه تمام‌شده بدون تغییر در روز با قیمت 21.75 تن پرمیوم ارزیابی شدند

قیمت نفت در یک هفته گذشته

بیشتر بخوانید :اولین کاهش جدی قیمت بنزین بعد از آگوست

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *