قیمت فرآورده های نفتی در منطقه آسیا

قیمت فرآورده های نفتی در منطقه آسیا

تحلیل بازار نفت و گاز از قیمت فرآورده های نفتی در منطقه آسیا اقیانوسیه وخلیج فارس در روز ۱۲آوریل

قیمت فرآورده‌های نفتی ایران افزایش یافت

در سنگاپور قیمت هر بشکه گازوئیلppm۱۰  بر اساس ترم تحویل برروی عرشه کشتی در پایانه سنگاپور با ۳.۸۸دلار افزایش به۱۴۱.۴۴دلار رسید

 

رکورد شکنی ویتنام در واردات بنزین

به گزارش تیم تحلیلی نفت وگاز از بازارهای منطقه آسیا اقیانوسیه وخلیج فارس در روز ۱۲آوریل مصادف با ۲۳ فروردین،با توجه به افزایش صادرات بنزین از سوی چین وعرضه بنزین به میزان مورد نیاز در کلیه پایانه های منطقه آسیا اقیانوسیه وخلیج فارس،قیمت انواع بنزین با اعداد اکتان مختلف روبه کاهش بود.

چین بخصوص صادرات بنزین اکسیژنه خود را افزایش داده است.بنزین های اکسیژنه بنزین‌ها یی هستند که در هنگام سوختن در موتور، اکسیژن بیشتری از بنزین های معمولی در خود دارند

باعث می شوند که فرایند سوخت بهتر صورت پذیرد وبخش کمتری از سوخت موتور از اگزوز خارج شود وبه این ترتیب، آلودگی کمتری در محیط ایجاد می کنند.

این نوع بنزین ها معمولا با درصدی از اتانول یا اتر ترکیب می شوند ودر واقع علت وجود  اکسیژن همراه با بنزین ، وجود چنین افزودنی هایی در بنزین است.

در کشورهایی که میزان آلودگی آنها در فصول سرد بالا می رود استفاده از چنین بنزین هایی می تواند تا حد زیادی از آلودگی بکاهد.

این بنزین ها البته با توجه به اینکه مخلوط سوخت واکسیژن بهتری را فراهم می کنند مانند اکتان بوستر عمل می کنند و درجه آرام سوزی را بالا تر می برند.

واردات کشور ویتنام در ماه مارس ۳۴۶.۶۵درصد رشد نسبت به ماه قبل را نشان می دهدوبه ۴۲۹۱۷۱تن رسیده است

که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته۵۹۵.۱۸درصد رشد داشته وبالاترین حد میزان واردات ویتنام از سال ۲۰۱۴ تا کنون بوده است.

رکورد شکنی ویتنام در واردات بنزین

رکورد شکنی ویتنام در واردات بنزین

واکنش فراورده های نفتی آسیا+۱۴۰۱

 مشکل فنی در پالایشگاه ویتنام وافزایش واردات گازوئیل

بازار گازوییل با میزان  گوگرد اندک توانست ثبات خود را در روز ۱۲ آوریل حفظ کند.

ویتنام تقاضاهای سنگینی برای گازوییل با میزان متوسط سولفور را دارد.

به گزارش تیم تحلیلی نفت وگاز وبر اساس اطلاعات واردات کشور ویتنام ،آمارهانشان می دهد که پس از بروز مشکل در پالایشگاه  Nghi Sonاین کشور ۶۷۷۲۸۱تن بنزین در ماه مارس واردات گازوییل داشته است که نزدیک ۳۹درصد افزایش نسبت به ماه قبل داشته است بالاترین میزان واردات گازوئیل به ماه جولای سال ۲۰۲۰مربوط می شود که در آن زمان ،ویتنام ۷۹۵۲۹۴تن واردات گازوئیل داشته است.

در طی ماه‌های ژانویه تا مارس ویتنام ۱.۵۶ملیون تن گازوئیل وارد نموده است که در حدود ۲۹درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱دارد.

یکی از فعالان بازار در پایانه سنگاپور اعلام نموده است که اگرچه تقاضای زیادی که از ویتنام برای گازوییل وجود دارد باعث تثبیت قیمتها می شود ولی گازوییل با درصد گوگرد ۵۰۰ppmدر حد زیادی به بازار عرضه می شود که هر میزان از آن توسط ویتنام خریداری شود باز هم میزان عرضه از تقاضا بیشتر است.

 

مشاهده مقاله قیمت فرآورده های نفتی در منطقه آسیا

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *