قیمت فراورده های پتروشیمی آسیا

قیمت فراورده های پتروشیمی آسیا

قیمت فراورده های پتروشیمی آسیا به تحلیل بازار نفت و گاز ایران:

ثبات قیمت ها در بنزن

در قیمت جهانی محصولات پتروشیمی بازار بنزن آسیایی در 8 آوریل برابر با 17 فروردین 1401 هفته آرامی را به پایان رساند زیرا تقاضای تدریجی با عرضه محدود مواجه شد و باعث شد تا قیمت ها عمدتآ در روز ثابت بمانند.

شاخص بنزن فوب کرده در این روز با 2.66 دلار افزایش به 1151.33 دلار در هر متریک تن رسید. روند کند بازار ساختار فیزیکی ماه می و ژوئن آغاز شده از 3 آوریل مصادف با 12 فروردین 1401 را به 8 دلار در متریک تن کاهش داد.

از اقتصاد بنزن حمایت کرد اما به نظر می رسید کاهش تقاضا رو به افزایش است. در پایین دست، قیمت مونومر استایرن اسپات آسیایی با 10 دلار افزایش در روز به 1.365 دلار در متریک تن CFR چین افزایش یافت.

ثبات قیمت های بنزن

ثبات قیمت های بنزن

PVC

تجارت در بازارهای PVC آسیایی در هفته منتهی به 8 آوریل برابر با 17 فروردین 1401 محدود بود. زیرا اکثر مذاکرات برای محموله های بارگیری آوریل در هفته های اولیه به پایان رسیده بود و پیشنهادات بارگیری در ماه می هنوز اعلام نشده بود.

در چین با وجود محدودیت های مرتبط با ویروس کرونا و قرنطینه شانگهای، تقاضا ضعیف بود. برخی از تولیدکنندگان به دلیل کاهش فروش داخلی به بازارهای صادراتی به ویژه هند چشم دوخته اند.

مذاکرات PVC کاربیدی با قیمت 1.350-1.320 دلار در متریک تن فوب چین با نرخ حمل و نقل به هند 200 دلار در متریک تن بود. از طرفی، پیشنهادات PVC اتیلن 1.400 دلار در متریک تن فوب چین بود.

مشاهده رایگان تحلیل قیمت فراورده های پتروشیمی آسیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *