قیمت پلیمر در بازارهای جهانی

قیمتمدیرعامل بورئالیس گفت: عرضه محصولات پلیمری به اندازه کافی تقاضا را برآورده می‌کند بنابراین با قیمت پلیمر در بازارهای جهانی روبرو هستیم  پلیمرها در بازارهای جهانی

مدیرعامل بورئالیس گفت: عرضه محصولات پلیمری به اندازه کافی تقاضا را برآورده می‌کند بنابراین با قیمت پلیمر در بازارهای جهانی روبرو هستیم 

روند کند تقاضا برای پلی‌الفین‌های کلیدی

به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، توماس گانگل گفت: روند تقاضا برای پلی‌الفین‌های کلیدی مانند پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن کند شده و قیمت‌ها در حال کاهش است.

آغاز تنش‌ها بین اوکراین و روسیه از فوریه سال جاری میلادی با افزایش همراه بوده است و تورم در منطقه مالی یورو در ماه مه سال 2022 میلادی به 8.1 درصد رسید که بالاترین سطح آن از زمان تشکیل اتحادیه ارزی با 19 کشور عضو به شمار می‌آید.

تورم بالاتر و انتظارهای برای افزایش نرخ بهره سبب شده است مصرف‌کنندگان درباره خریدهای بزرگ محتاط باشند و این شرایط می‌تواند سبب کند شدن رشد تقاضا شود.

گانگل گفت: شاهد آن هستیم که تقاضا در همان سطح پیشین ادامه نمی‌یابد و روندی کاهشی در پیش خواهد گرفت اما اینکه چه مقدار خواهد بود به بخش‌های مختلف کسب و کار بستگی دارد، با این حال، ما اکنون از دورانی با تقاضا و حاشیه‌ سودی بالا برای تولیدکنندگان پلی‌الفین عبور کرده‌ایم.

وی افزود: ما مطلع بودیم که نباید به این شرایط عادت کنیم، اکنون عرضه به اندازه کافی تقاضا را برآورده می‌کند، بنابراین قیمت‌ها در حال تضعیف هستند.

مدیرعامل بورئالیس گفت: افزون بر این، مسائل لجستیکی هم باید عادی شود، از این رو ما در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد تصویر اندکی متفاوت برای بازارهای محصولات پلی‌الفینی خواهیم بود.

برای مشاهده قیمت جهانی محصولات پلیمری کلیک کنید 

 کاهش تمایل خرید در بازار پلیمر ترکیه

بازار پی وی سی ترکیه در این هفته با ثبات بوده است. قیمت پلیمر در بازارهای جهانی در همان سطح قبلی باقی مانده است، زیرا اکثر بازیکنان قبلاً معاملات ماه خود را تکمیل کرده اند و منتظر هستند تا تامین کنندگان اصلی قیمت های جولای را اعلام کنند. 

به گفته تاجران ترکیه ای، انتظار می رود اتیلن و پلی وینیل کلراید اروپایی ارزان تر شوند، بنابراین بیشتر مشتریان تا زمانی که روند مشخص شود، از خرید خودداری می کنند. این در حالی است که اخیرا در ترکیه با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهش تمایل خرید، بازار پی وی سی  بسیار کند بوده است. 

یک تاجر معتقد است؛ «این هفته مانند هفته قبل بدون درخواست از خریداران یا پیشنهادات جدید از تامین کنندگان بوده است. به گفته منابع محلی، تولیدکننده روسی RusVinyl این هفته این محصول را در بازار ترکیه عرضه کرده است. در حال حاضر رزین کافی درانبارهای فروشندگان وجود دارد و برخی از آنها شروع به جستجوی مشتری در خارج از کشور کرده اند. طبق گزارش ها، تولید کننده داخلی پتکیم پس از یک انفجار کوچک در کارخانه خود در 19 ژوئن، تولید رزین را متوقف کرد. 

برخی از فعالان بازار نیز اعلام کرده اند که این شرکت قرارداد خود را با تامین کننده VCM فسخ کرده است و ممکن است کارخانه رابیش از زمان راه اندازی مجدد آن بیکار نگه دارد، اما این امر مستلزم تایید مقامات پتکیم است. عرضه پی وی سی در این هفته به دلیل تمایل ضعیف برای خرید در ترکیه کافی بوده است.

پیش بینی می شود، بازار پی وی سی ترکیه هفته آینده آرام خواهد ماند. قیمت‌ها احتمالا ثابت می‌مانند یا 10 تا 30 دلار در تن کاهش پیدا می‌کنند. در میان تقاضای ضعیف، عرضه کافی خواهد ماند.

خرید در بازار پلیمر ترکیه

خرید در بازار پلیمر ترکیه

تلاش‌ها برای تثبیت قیمت پلیمر در اروپا 

تولیدکنندگان اصلی پی‌وی‌سی اروپا تلاش کردند تا همزمان با قراردادهای ثابت اتیلن، در جهت حفظ حاشیه سودهای خود، قیمت پلیمر در بازارهای جهانی را تثبیت کنند. اگرچه براساس گزارش‌ها، دسترسی‌پذیری بهتر و قیمت‌های پایین‌تر از اروپای مرکزی درخواست‌های ثبات قیمتی را تحت فشار گذاشته، و همزمان باید به تقاضای نامناسب در میان فشارهای تورمی اشاره کرد.علیرغم ارائه قیمت‌های ثابت از سوی تولیدکنندگان بزرگ، تعدادی از عرضه‌کنندگان متناسب با سطوح اولیه، قیمت‌ها را تا میزان 30 یورو در هر تن کاهش دادند. توزیع‌کنندگان اروپای مرکزی با در نظر گرفتن این امر که قیمت آن‌ها در بازه بالایی قرار دارد، قیمت‌های خود را با تخفیفات 25 یورویی ارائه کردند. علاوه بر این، ممکن است فروشندگان در حجم فروش بالا، با انعطاف بیشتری تخفیفات جزئی دیگری ارائه کنند.

جمع‌بندی سریع از اتفاقات صورت گرفته از ژوئن 2020 به بعد

طولانی‌ترین روند صعودی بازارهای پی‌وی‌سی اروپا در مه متوقف شد، و قیمت پلیمر در بازارهای جهانی به میزان جزئی از سطوح رکورد خود عقب‌نشینی کردند. روند صعودی از ماه ژوئن 2020 آغاز شد، و به استثنای دسامبر 2021 و ژانویه 2022، در باقی ماه‌ها به مسیر خود ادامه داد. براساس میانگین داده‌های هفتگی کم‌اوربیس، قیمت‌ها در اواخر مه، 2 تا 3 درصد زیر سطوح اوج آوریل خود ایستادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *