قیمت پلی وینیل کلراید جهانی

قیمت پلی وینیل کلراید جهانی

به تحلیل بازار نفت و گاز ایران قیمت پلی وینیل کلراید جهانی در 28 ژانویه 2022 و ثبات قیمت تا 20 دلار/ میلیون تن در 23 فوریه، قیمت PVC بر پایه اتیلن با 9100 یوان/ میلیون تن یا 1271 دلار/ میلیون تن براساس برابری واردات ارزیابی شد؛ در حالی که قیمت PVC کاربید 200 یوان/ میلیون تن در هفته به 8600 یوان کاهش یافت.

PVC آسیایی

PVC آسیایی در 23 فوریه پس از اعلام پیشنهادات مارس با افزایش قیمت، برای اولین بار از نوامبر گذشته تا 20 دلار/ میلیون تن در هفته پایدار ارزیابی شد.

پیشنهادات جدید در 22 فوریه با افزایش 70 دلار/ میلیون تن نسبت به ماه قبل اعلام شد.

قیمت نهایی مطابق با انتظارات بازار برای افزایش قیمت 100-50 دلار/ میلیون تن است.

در ماه مارس، یک پیشنهاد جدید CFR چین با 40 دلار/ میلیون تن نسبت به ماه قبل به 1300 دلار/ میلیون تن افزایش یافت؛

در حالی که پیشنهاد CFR هند با 70 دلار/ میلیون تن به 1560 دلار/ میلیون تن در مشابه افزایش یافت.

مقادیر اولیه گزارش شده برای ماه مارس بلافاصله فروخته شده است.

پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)

در تحلیل هفته پیش بینی قیمت پلیمر جهانی قیمت LDPE آسیایی در هفته منتهی به 23 فوریه در بحبوحۀ عرضۀ کم و هزینه های تولید بالا افزایش یافت.

قیمت ها در حال حاضر به بالاترین حد یک ساله خود رسیده است اما به گفته تاجران، هیچ معامله ای صورت نگرفته است.

به گفته منابع، LDPE زیادی از ایالات متحده به چین صادر نمی شود. عرضه رو به کاهش است

و انتظار می رود حجم محموله ها در ماه آینده کاهش یابد زیرا بسیاری از مبدل های نهایی هنوز سفارشات خود را ارائه نداده اند. با توجه به تقاضا، کارخانجات فعالیت را از سر گرفته اند و صنعت فیلم های کشاورزی نیز شروع به کار کرده اند؛ در حالی که اکثر کارخانه های پایین دستی دیگر که از پلی اتیلن استفاده می کنند، به کندی فعالیت را آغاز کرده اند.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

بازار HDPE اروپایی در هفته منتهی به 23 فوریه با ثبات بود و شرکت کنندگان بر وقفه های احتمالی عرضه به دلیل بحران روسیه و اوکراین نظارت داشتند. تهدید تحریم ها علیه تولیدکنندگان با صنایع پتروشیمی روسیه بر ابهام بازار اروپا افزود و منابع به احتمال محدود شدن بازار اروپا اشاره کردند. با توجه به داده های گلوبال پلاتس S&P، روسیه 7.8 درصد از واردات HDPE اتحادیه اروپا را در سال 2021 تأمین کرده است.

به گفته برخی از فروشندگان، فروش فوریه را تحت فشار قرار نداده اند زیرا انتظار دارند قیمت ها در میان افزایش هزینه های بالادستی و عدم اطمینان از عرضه روسیه، در ماه مارس ثابت بماند.

تأخیر واردات، بویژه از ایالات متحده در بحبوحۀ دسترسی سالم به این معنی بود که تعادل عرضه و تقاضا تا حد زیادی ثابت باقی ماند و برخی از مواد تا دو ماه عقب تر از برنامه رسید. به گفته یکی از منابع، همه مدعی پیشنهادات ارزان قیمت خارج از ایالات متحده در ژانویه هستند اما محموله با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

HDPE آسیایی

HDPE آسیایی در تاریخ 23 فوریه به سطوحی رسید که آخرین بار در نوامبر 2018 با شاخص هایی بالاتر و قیمت ثابت نفت خام مشاهده شده بود. قیمت های آتی نغت ICE برنت مارس 2.34 دلار/ بشکه در هفته افزایش یافت و در 23 فوریه به 96.89 دلار/ بشکه رسید.

به گفته تاجران، پیشنهادات 100-50 دلار/ میلیون تن افزایش یافت. قیمت ها در آسیای جنوب شرقی به دلیل افزایش هزینه های حمل و نقل و کاهش حجم محموله ها، بالاتر از چین بود که با توجه به پایان سال مالی، معاملات ممکن است اندکی کند باشد. با این حال، به گفته منابع، معاملات در آوریل نیز کند خواهد بود. قیمت HDPE در جنوب آسیا در هفته منتهی به 23 فوریه ثابت بود

زیرا خریداران در منطقه با محدودیت های بازار دست و پنجه نرم می کردند.

HDPE آسیایی 2022

HDPE آسیایی 2022

پلی پروپیلن (PP)

جوّ بازار PP آسیایی در هفته منتهی به 23 فوریه، در بحبوحه افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش تقاضا در بیشتر مناطق متفاوت بود. قیمت های داخلی چین در طول هفته براساس عوامل بنیادی ضعیف کاهش یافت. در هند، دیدگاه های متفاوتی برای تقاضا وجود داشت و برخی از تولیدکنندگان شاهد جریان کامل سفارشات بودند؛ در حالی که برخی دیگر گفتند که بازار در میان سفارشات کمتر بخش ساخت و ساز کاهش یافته است. برخی از محموله های خارجی از چین به هند عمدتآ شنیده می شد اما هنز توسط برخی از فعالان بازار بعنوان نشانۀ گسترش بازار در نظر گرفته نمی شد.

پلی استایرن (PS)

براساس داده های گلوبال پلاتس S&P، قیمت نقدی پلی استایرن معمولی آسیایی (GPPS) با کاهش 5 دلار/ میلیون تن در هفته به 1450 دلار/ میلیون تن CFR چین و کاهش 5 دلار/ میلیون تن در مدت مشابه در 1600 دلار/ میلیون تن  CFR آسیای جنوب شرقی در 23 فوریه ارزیابی شد. قیمت پلی استایرن ایمپکت بالا (HIPS) در هفته با 5 دلار/ میلیون تن کاهش یافت و به 1.485 دلار/ میلیون تن CFR چین رسید و با 5 دلار/ میلیون تن کاهش تا 1.745 دلار/ میلیون تن ارزیابی شد. قیمت PS آسیایی CFR چین تحت فشار تقاضای ضعیف و قیمت های داخلی نسبتآ پایین تر قرار گرفتند. همچنین، حاشیه های PS در اسپرد ضعیف مونومر استایرن/ PS تضعیف شد.

پلی استایرن (PS)

پلی استایرن (PS)

اتیلن

اکثرشرکت کنندگان در بازارهای اتیلن آسیایی در شرایط نوسان قیمت های بالادستی در حالت انتظار و تماشا بودند. شرکت کنندگان همچنان به نگرانی از افزایش قیمت نفتا و تقاضای ضعیف پایین دستی اشاره کردند. حاشیه های منفی برای محصولات پایین دستی مانند مونومر استایرن (SM)، پلی اتیلن (PE)، اتیلن گلیکول (EG) و اتیلن اکسید (EO) مصرف اتیلن را تحت فشار قرار داده است.

برخی از خریداران اتیلن در شمال شرق آسیا کاهش بیشتر نرخ بهره را برای ماه مارس به منظور مدیریت هزینه های موجودی اعلام کرده اند.

پروپیلن

قیمت پروپیلن آسیایی در 23 فوریه افزایش یافت زیرا قطع تولید در کره جنوبی باعث افزایش حجم پیشنهادات شد. با این حال، قیمت های آتی نفت کاهش یافت. قیمت آتی نفت خام ICE برنت آوریل در ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت سنگاپور با قیمت 96.89 دلار در هر بشکه معامله شد که 2.13 دلار/ بشکه نسبت به بسته قبلی آسیایی کاهش داشت. پلاتس پیشتر گزارش داد که پس از تعطیلی کرکر بخار شماره 1 نفتا در یئوسو به دلیل قطعی برق، عرضه پروپیلن در کره جنوبی کمتر شد. YNCC مجتمع شماره 1 را در 22 فوریه حدود ساعت 9:30 شب به وقت محلی تعطیل کرد،

بوتادین آسیایی

بوتادین آسیایی در 23 فوریه در بحبوحه نگرانی از عرضه جدید پس از تعطیلی اضطراری نیروگاه شماره 1 بوتادین 240.000 تن/ سال مرکز کرکینگ یئوچون نفتا به دلیل قطعی برق، ثابت ارزیابی شد.

به گزارش گلوبال پلاتس S&P، کارخانه شماره 2 بوتادین این شرکت با 138.000 میلیون تن/ سال به فعالیت خود ادامه داد. به گفته برخی منابع بازار، تأثیر تعطیلی تا کنون محدود بوده و عرضه بوتادین در حالت عادی باقی مانده است. با این حال، این خبر برای افزایش جوّ بازار بوتادین آسیا کافی بود. بحث قیمت های اسپات براساس CFR چین/ شمال شرق آسیا محدود بود زیرا تاجران ژاپنی به دلیل تعطیلات محلی از بازار دور بودند. در همین حال، قیمت بوتادین محلی چین در 23 فوریه افزایش یافت و طبق داده های گلوبال پلاتس، 400 یوان/ میلیون تن در روز افزایش یافته و با قیمت 8200 یوان/ میلیون تن یا 1123 دلار/ میلیون تن براساس برابری واردات ارزیابی شد. به گفته منابع بازار، سینوپک بعنوان تأمین کننده کلیدی چین قیمت فهرست روزانه خود را 300 یوان/ میلیون تن افزایش داد و به 8.400 یوان/ میلیون تن رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *