قیمت گازوئیل در اروپا کاهش یافت

,
قیمت گازوئیل در اروپا کاهش یافت

قیمت گازوئیل

به گزارش بازار نفت و گاز، با وجود این که فعالان بازار همچنان عرضه گازوئیل را محدود می‌دانند، قیمت‌های گازوئیل اروپا در روز پنجشنبه با کاهش ارزش نفت خام کاهش یافت. معاملات آتی بنزین lce در ماه اول 12.50 تن کاهش یافت و در 714.25 تن در روز پنجشنبه بسته شد. حق بیمه محموله گاروئیل شمال غرب اروپا به دریای شمال در روز چهارشنبه به 13.92 در هر بشکه درست کمتر از میانگین ماه تا به امروز 14.13 در هر بشکه کاهش یافت.

اکنون که عقب ماندگی بازارهای آتی بنزین LCE، ذخیره سازی محصول را غیراقتصادی می کند، ممکن است قیمت گازوئیل به نفت خام به دلیل فروش محصول خارج از انبار توسط معامله گران با فشار مواجه شود. اما تاجران می گویند که عرضه گازوئیل به طور کلی کم است. تولید گازوئیل به دلیل افزایش هزینه هیدروژن مورد استفاده در فرآیند گوگرد زدایی در پالایشگاه ها تا حدی محدود شده است. برعکس، این افزایش عرضه گازوئیل با گوگرد بالاتر است.

پالایشگاه ها معمولا برای استخراج هیدروژن از گاز طبیعی به اصلاح متان بخار متکی هستند، به این معنی که در معرض قیمت بسیار بالای آن کالا هستند.

قیمت نفت سیاه در اروپا تغییر کرد

قیمت نفت کوره با گوگرد بالا (HSFO) در شمال غربی اروپا در روز پنجشنبه کاهش یافت، در حالی که ذخایر نفت کوره مستقل در مرکز آمستردام-روتردام-آنتورپ (ARA) به پایین ترین حد خود از زمان شروع همه گیری کووید-19 کاهش یافت. شنیده ها حاکی از آن است که کشتی های HSFO با میانگین وزنی 433.75 تن معامله شده اند که نسبت به بسته شدن قبلی 4.75 تن کاهش یافته است.

شرکت مشاوره lnsights global گزارش داد که ذخایر نفت کوره که به طور مستقل در ARA نگهداری می شوند در هفته 2 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از 5 مارس 2020 به 1.02 میلیون تن رسید. کاهش موجودی انبارهای ARA به دلیل محموله های بالاتر به آمریکا و خلیج میانه بوده است.

بر اساس گزارش vortexa، حجم نفت کوره ARA برای تخلیه در آمریکا به 325000 تن در این ماه از 110000 تن در سپتامبر به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید. گانور و بریتیش پترولیوم هر دو کشتی‌هایی را رزرو کردند که 100000 تن نفت کوره از بالتیک به شمال غربی اروپا (NWE) منتقل کنند و GUNVOR به طور موقت یک کشتی بدون نام را برای بارگیری 100000 تن نفت کوره در ust-luga در 1 نوامبر با گزینه های تخلیه در NWE و خلیج آمریکا رزرو کرده است.

بیشتر بخوانید :اولین کاهش جدی قیمت بنزین بعد از آگوست

در قیمت مواد اولیه تغییرات ایجاد شد

دیفرانسیل های VGO اروپا نسبت به معاملات آتی برنت ژانویه lce در شمال غربی اروپا و مدیترانه در روز پنجشنبه ثابت بود، زیرا قیمت های قطعی برای سومین جلسه متوالی در راستای کاهش قیمت های آتی برنت ژانویه lce کاهش یافت.

قیمت تمام شده VGO پس از افت/bl 1.11 در روز در بازار آتی برنت ژانویه lce، که در ساعت 16:30 به وقت BST در 28 اکتبر در/bl 83.09 بسته شد، کاهش یافت. در بازار VGO اروپای شمال غربی اروپا در روز پنجشنبه، اندکی ظاهر شد، اگرچه فعالان بازار به طور کلی با ارزش محموله های VGO با گوگرد بالا که بر اساس CIF ARA قیمت گذاری شده بودند، در حدود 5/ bl حق بیمه نسبت به برنت ژانویه lce موافق بودند. این سطوح به طور کلی با جایی که دیگران ارزش‌ها را در این هفته مشاهده کرده‌اند مطابقت داشتند. در روز چهارشنبه، معامله‌گران محموله‌های VGO گوگرد بالا را ضعیف‌تر از قیمت /bl 5.25 تعیین کرده بودند.

معامله گران همچنین در روز چهارشنبه از/bl 1.50 که توسط فعالان بازار تعیین شده بود، اندکی باریک تر بود، اما هیچ فعالیت تجاری جدیدی در بازار VGO کم گوگرد گزارش نشد. بحث‌های تازه درباره قیمت نیز در جلسه ماقبل آخر هفته در مدیترانه بسیار اندک بود، پس از این که معامله‌گران ارزش محصولات VGO با گوگرد بالا را در حدود/bl 4.50-5 نسبت به برنت ژانویه lce بر اساس CIF مایتا تعیین کردند. در همین حال VGO با سولفور پایین فقط 50 /bl بیش از گوگرد بالا در مدیترانه مشاهده شد که احتمالا به اظهارات اخیر معامله گران مربوط می شود که تأثیر هزینه های بالای هیدروژن بر اقتصاد هیدروکراک در مدیترانه کمتر از شمال غربی اروپا احساس می شود

بیشتر بخوانید :قیمت بنزین در اروپا کاهش یافت

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *