قیمت گاز مایع LPG آسیا در 22 سپتامبر کاهش یافت

 قیمت گاز مایع LPG آسیا در 22 سپتامبر کاهش یافت

قیمت گاز مایع LPG آسیا در 22 سپتامبر کاهش یافت/ بازار نفت و گاز:

برای اولین بار در سه هفته گذشته و با افزایش 4/16دلار در میلیون تن در ماه اکتبر، قیمت نفت برنت در اکتبر از بسته شدن قبلی آسیا کاهش یافت، زیرا فروشندگان بیشتری برای رزرو تعداد مناسب پیشنهاد‌ها در هفته‌های اخیر در بازار ثبت ‌شده‌اند. S&P Global Platts پروپان تحویل اکتبر CFR شمال آسیا H2 در ماه اکتبر را 50 سنت در میلیون تن در روز کاهش داد و در 22 سپتامبر در 801 دلار در هر تن اعلام کرد، اما همچنان به بالاترین سطح هفت سال خود ادامه می‌دهد.

ارزش پروپان CFR H2 تحویل اکتبر به CP در ماه سپتامبر 31 دلار در میلیون تن در روز بود که1/5 دلار در میلیون تن در روز کاهش ‌یافته بود. پلتس تحویل بوتان اکتبر CFR شمال آسیا H2 در ماه سپتامبر را 10 دلار در میلیون تن زیر قیمت پروپان ارزیابی کرد که در جلسه قبلی از 7 میلیون دلار افزایش یافت.

پروپان تحویل نوامبر CFR شمال آسیا H1 نوامبر 806 دلار در میلیون تن در روز 22 سپتامبر ارزیابی شد، درحالی‌که حق بیمه پروپان H1 نوامبر به CP نوامبر 34 دلار در میلیون تن در 22 سپتامبر بدون تغییر در روز ارزش‌گذاری شد. در بازار نقطه‌ای 22 سپتامبر، هفت مزایده و دو پیشنهاد مشاهده شد و سه معامله شنیده شد.

معامله‌گر چینی اورینتال پیشنهاد 23000 میلیون تن پروپان پتروچینا را برای تحویل اکتبر H2 در FEI اکتبر با قیمت 800/5 دلار در میلیون تن رزرو کرد. پس‌ازآن شرکت Oriental Energy پیشنهاد Glencore را برای همان بار معادل 799 دلار در میلیون تن رزرو کرد و Freepoint همچنین پیشنهاد Glencore در ماه سپتامبر معادل 801 دلار در میلیون تن رزرو کرد. در پایان، پیشنهاد Vilma برای همان باز در FEI اکتبر منهای 5/5 دلار/ میلیون تن معادل801/5دلار/ میلیون تن بود.

تفسیر روزانه Platts از LPG شرق میانه

  • پروپان اکتبر-نوامبر کانتانگو CP ثابت در 2 دلار در میلیون تن
  • حق بیمه مبادله پروپان CP به بوتان 3 دلار/میلیون تن افزایش می‌یابد.

مبادله پروپان CP ماه اکتبر عربستان در 22 سپتامبر با قیمت 770 دلار در میلیون تن ارزیابی شد. CP پروپان اکتبر 105 دلار/ میلیون تن بیشتر از مدت زمان پروپان CP در سپتامبر است. مبادله پروپان CP کانتانگو و اکتبر-نوامبر در روز 22 سپتامبر در 2 دلار در میلیون تن ثابت ماند، درحالی‌که عقب‌نشینی پروپان CP از نوامبر تا دسامبر معادل 1/5دلار در میلیون تن در روز کاهش یافت و به 4/5 میلیون دلار در تن رسید.

در شرایطی که تقاضای گرمایش زمستانی برای پروپان در شمال آسیا به‌خوبی باعث افزایش تقاضای پروپان از کارخانه‌های PDH چین پس از تعمیر و نگهداری با نزدیک شدن به پایان سال شده است، حق بیمه مبادله پروپان CP به بوتان در روز 3 دلار در میلیون تن افزایش یافت و به 10 دلار در میلیون تن رسید. در بازار فیزیکی 22 سپتامبر، Petredec برای بارگیری 45000 تن پروپان برای بارگیری 22-26 اکتبر، FOB خاورمیانه، با قیمت 778 دلار در هر تن پیشنهاد داد. پیشنهاد Vitol برای 45000 تن بار به‌طور مساوی برای بارگیری 15 تا 21 اکتبر، FOB خاورمیانه، در CP اکتبر منفی 1 دلار در تن که معادل 764 دلار در تن است.

Platts Western Mediterranean LPG تفسیر روزانه

به گفته منابع در 22 سپتامبر، بازار سواحل بوتان غربی مدیترانه در آن روز در شرایط متعادل عرضه و تقاضا ثابت بود. قیمت‌ها در منطقه همچنان قوی است، اگرچه به نظر می‌رسد عرضه برای پوشش تقاضا در شمال آفریقا و دورتر در شرق مدیترانه کافی باشد. یک منبع بازار گفت: در دریای مدیترانه نسبتاً متعادل به نظر می‌رسد. در بازار زیر بوتان مدیترانه غربی، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار بوتان مخلوط FOB مدیترانه غربی با قیمت 725 دلار در میلیون تن ارزیابی شد. این امر باعث شد تا حق بیمه سواحل بوتان مدیترانه غربی 46 دلار در میلیون تن برای بازار دریایی FOB دریای شمال غربی اروپا باشد.

حمل‌ونقل هوایی از لاورا به محمدیه در آن روز ثابت بود و بر اساس اطلاعات بازار در طول روز 42 دلار در میلیون تن تعیین شد. در بازار ساحلی پروپان مدیترانه غربی، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار پروپان FOB مدیترانه غربی 798 دلار در میلیون تن برآورد شد که 3 دلار در میلیون تن در روز کاهش داشت. در مراکش، حمل‌ونقل بار بسیار بزرگ CIF برابر 25/742 دلار در میلیون تن برای تحویل 45-60 روز آینده محاسبه شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *