مجوز توسعه 742 میلیون دلاری فاز 1 پروژه کریستین ساوت

مجوز توسعه 742 میلیون دلاری فاز 1 پروژه کریستین ساوت

به گزارش بازار نفت و گاز، Equinor مجوز توسعه 742 میلیون دلاری فاز 1 پروژه کریستین ساوت را دریافت کرد. فاز 1 پروژه فراساحلی نروژی شاهد پیشرفت اکتشافات لاورانس و کریستین کیو از طریق اتصال زیر دریا به سکوی کریستین خواهد بود که اولین تولید آن در سال 2024 انجام خواهد شد.

توسعه فاز 1 پروژه کریستین جنوبی

Equinor مجوز توسعه فاز 1 پروژه کریستین جنوبی در دریای نروژ 6.5 میلیارد NOK (742 میلیون دلار) را از وزارت نفت و انرژی نروژ دریافت کرده است. این شرکت و شرکای آن طرح توسعه و بهره برداری پروژه (PDO) را در ژوئن 2021 به وزارتخانه ارائه کرده بودند. در فاز 1 پروژه کریستین ساوث، اکتشافات لاورانس و کریستین کیو توسعه خواهند یافت و اولین تولید آن در سال 2024 انجام خواهد شد.

اکتشاف به پلت فرم کریستین

قرار است هر دو اکتشاف به پلت فرم کریستین متصل شوند. انتظار می رود که آنها تولید ترکیبی 6.2GSm3 گاز و 1.9MSm3 نفت داشته باشند که معادل 58.2 میلیون بشکه معادل نفت (MMboe) است.

کشف کریستین کیو بخشی از میدان گاز و میعانات کریستین است. از سوی دیگر لاورانس در 10 کیلومتری میدان کریستین در جهت جنوب شرقی قرار دارد. میدان لاورانس که در سال 1995 کشف شد، ادعا می‌شود که حجم گاز عظیمی دارد، در حالی که کریستین کیو یک مخزن با فشار بالا و دمای بالا است.

نصب الگوی زیردریایی

فاز 1 پروژه کریستین جنوبی شامل نصب یک الگوی زیردریایی در اکتشاف لاورانس است. اکتشاف کریستین کیو با استفاده مجدد از یک الگوی موجود در زیر دریا توسعه خواهد یافت. در مجموع پنج حلقه چاه به عنوان بخشی از توسعه میدانی حفاری برنامه ریزی شده است. چهار نفر از آنها در اکتشاف لاورانس و چاه دیگر در کریستین کیو خواهد بود.

انتظار می رود اولین تولید از دو چاه در میدان لاورانس و چاه کریستین کیو انجام شود. دو چاه باقی مانده در لاورانس قرار است در سال 2025 به صورت آنلاین عرضه شوند. اکوینور اپراتور میدان کریستین با 54.8 درصد سهام است. شرکای آن در حوزه فراساحلی پتورو (22.5٪)، Vår Energi (16.6٪) و Total E&P Norge (6٪) هستند. میدان کریستین از اواخر سال 2005 در حال تولید است. این میدان در جنوب غربی منطقه بانک هالتن در دریای نروژ واقع شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *