ملی شدن واردکننده گاز یونیپر در آلمان

ملی شدن واردکننده گاز یونیپر در آلمان

به گزارش بازار نفت و گاز، آلمان واردکننده گاز یونیپر را در بحبوحه بحران انرژی ملی کرد. یونیپر تاکنون حدود 8.5 میلیارد یورو زیان مربوط به گاز را جمع آوری کرده است و به عنوان یک شرکت خصوصی انتظار می رود ادامه ایفای نقش خود به عنوان تامین کننده حیاتی امنیت تامین دشوار باشد.

ملی شدن واردکننده گاز یونیپر

دولت آلمان به توافقی دست یافته است تا 99 درصد از سهام یونیپر را خریداری کند و بدین وسیله واردکننده گاز را ملی کند، جدا از اعلام افزایش سرمایه 8 میلیارد یورویی در دومی.

در کنار فورتوم، دولت و یونیپر بر روی اصلاح بسته اقدامات اعلام شده در ژوئیه 2022 توافق کردند زیرا وضعیت واردکننده گاز به سرعت و به طور قابل توجهی بدتر شده بود.

کل بسته نجات برای Uniper اکنون به حداقل 29 میلیارد یورو افزایش یافته است.

بسته کمک مالی 15 میلیارد یورویی

در ماه ژوئیه، دولت آلمان یک بسته کمک مالی 15 میلیارد یورویی را اعلام کرد. ماه بعد، Uniper خطوط اعتباری بانک دولتی KfW را به 13 میلیارد یورو افزایش داد.

انتظار می‌رود بسته تثبیت‌شده به واردکننده گاز کمک کند تا به نقش حیاتی سیستم خود در تامین انرژی در آلمان ادامه دهد.

مدیرعامل یونیپر

کلاوس-دیتر ماوباخ، مدیرعامل یونیپر گفت: توافقنامه امروز ساختار مالکیت را شفاف می کند، به ما اجازه می دهد به تجارت خود ادامه دهیم و نقش خود را به عنوان تامین کننده انرژی حیاتی در سیستم ایفا کنیم. این امر تامین انرژی را برای شرکت ها، خدمات شهری و مصرف کنندگان تضمین می کند.

اصلاحیه بسته تثبیت اعلام شده در ماه ژوئیه در زمینه تشدید بیشتر بحران انرژی ضروری بود.

افزایش سرمایه دولت آلمان

دولت آلمان قصد دارد افزایش سرمایه سهام خود را 1.7 یورو به ازای هر سهم پذیره نویسی کند. بانک KfW تا زمان اجرای افزایش سرمایه، در صورت نیاز، تأمین مالی پل بیشتری را به یونیپر ارائه خواهد کرد.

با توجه به تزریق سرمایه، دولت به دنبال خرید تمام سهام فورتوم در یونیپر به قیمت 1.7 یورو به ازای هر سهم است که به نزدیک به 500 میلیون یورو می رسد.

یونیپر تاکنون نزدیک به 8.5 میلیارد یورو زیان ناشی از گاز را جمع آوری کرده است. به گفته فورتوم، به عنوان یک شرکت خصوصی، یونیپر نمی تواند به ایفای نقش خود به عنوان تامین کننده حیاتی امنیت عرضه ادامه دهد.

توافقنامه اصلاح شده

توافقنامه اصلاح شده به فورتوم اجازه می دهد واردکننده گاز را بفروشد و تمرکز خود را بر تولید برق پاک در منطقه شمال اروپا به عنوان تجارت اصلی خود قرار دهد.

مارکوس راورامو، مدیرعامل و رئیس فورتوم گفت: در شرایط کنونی در بازارهای انرژی اروپا و با درک وخامت وضعیت یونیپر، واگذاری یونیپر نه تنها برای یونیپر بلکه برای فورتوم نیز گام درستی است.

نقش گاز در اروپا

«نقش گاز در اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین اساساً تغییر کرده است، و همچنین چشم انداز یک سبد نفتی سنگین تغییر کرده است. در نتیجه، پرونده تجاری برای یک گروه یکپارچه دیگر قابل دوام نیست.»

طبق توافق اصلاح شده، اگر یونیپر به فکر فروش تمام یا بخشی از دارایی های آبی و هسته ای خود در سوئد تا پایان سال 2026 باشد، فورتوم حق اولین پیشنهاد را خواهد داشت.

یونیپر گفت که در جلسه ای که در سه ماهه چهارم 2022 برگزار می شود، به دنبال تایید سهامداران برای اقدامات تثبیت کننده خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *