مناقصه 75 میدان نفت و گاز در هند در چارچوب دور سوم DSF

مناقصه 75 میدان نفت و گاز در هند

به گزارش بازار نفت و گاز، هند 75 میدان نفت و گاز را برای مناقصه در چارچوب دور سوم DSF قرار داده است. به گفته اداره کل هیدروکربن های هند، میادینی که از طریق مناقصه رقابتی بین المللی در دور سوم DSF ارائه خواهند شد، توسط ONGC، Oil India و سایر شرکت ها کشف شدند. دولت هند 75 میدان نفتی و گازی را برای توسعه تحت دور سوم میادین کوچک کشف شده (DSF Round-III) با هدف تقویت تولید داخلی نفت خام و گاز طبیعی ارائه می دهد.

مناقصه 75 میدان نفت و گاز در هند

به گفته اداره کل هیدروکربن های هند (DGH)، این میدان ها از طریق مناقصه رقابتی بین المللی (ICB) ارائه خواهد شد. این میدان ها توسط شرکت نفت و گاز طبیعی (ONGC)، نفت هند و سایر شرکت ها کشف شد. دولت به دنبال مناقصه برای توسعه و کسب درآمد از 32 منطقه قراردادی است که شامل میادین کوچک نفت و گاز کشف شده است. از این تعداد 11 منطقه قراردادی در خشکی، 20 منطقه قراردادی در آبهای کم عمق و مابقی در آبهای عمیق است.

11 منطقه قرارداد خشکی شامل 19 میدان است، در حالی که مناطق آب کم عمق دارای 54 میدان و مناطق آب های عمیق دارای دو میدان هستند. مناطق قرارداد ارائه شده در DSF Round-III دارای پتانسیل کل منابع تقریباً 230 میلیون تن معادل نفت (MMtoe) / 1.7 میلیارد بشکه نفت و معادل نفت گاز (OEG) هستند.

مناطق پیشنهادی مجموعاً مساحتی بالغ بر 13000 کیلومتر مربع دارند و در 9 حوضه رسوبی قرار دارند. ارسال پیشنهادات برای دور سوم DSF از 1 فوریه 2022 باز می شود و در 15 مارس 2022 بسته می شود. DGH گفت که شرکت‌های علاقه‌مند، چه به تنهایی یا در کنسرسیوم‌های سرمایه‌گذاری مشترک غیرشرکتی یا ثبت‌شده، می‌توانند برای یک یا چند منطقه قرارداد در طول دور سوم DSF پیشنهاد دهند.

انعقاد قراردادهای تقسیم درآمد (RSC)

دولت هند در نظر دارد مناطق کوچک کشف شده را با انعقاد قراردادهای تقسیم درآمد (RSC) به داوطلبان موفق اهدا کند. DGH گفت که بر اساس یک مدل قراردادی، RSC به حداقل بار نظارتی برای کسب درآمد از مزارع نیاز دارد. حق امتیاز برای مناطق خشکی با نرخ 12.5٪ برای نفت خام و 10٪ برای گاز طبیعی قابل پرداخت است، در حالی که نرخ حق امتیاز برای مناطق آب کم عمق برای نفت خام و همچنین گاز طبیعی 7.5٪ خواهد بود.

برای مناطق قراردادی در آبهای عمیق، فراتر از 400 متر ایزوبات، هیچ حق امتیازی برای هفت سال اول تولید تجاری وجود نخواهد داشت و پس از آن، این نرخ برای نفت خام و گاز طبیعی 5 درصد خواهد بود. DGH گفت که در دو دور مزایده قبلی میدان های کوچک کشف شده، 29 طرح توسعه میدانی با سرمایه گذاری 1.76 میلیارد دلاری ارائه شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *