موافقت زیست محیطی دولت هند برای میدان کامبای

موافقت زیست محیطی دولت هند برای میدان کامبای

به گزارش بازار نفت و گاز، شرکت Oilex موافقت زیست محیطی دولت هند را برای میدان کامبای دریافت می کند. وزارت محیط زیست، جنگل و تغییرات اقلیمی هند رسما تایید کرد که کمیته ارزیابی کارشناسی آن تایید درخواست Oilex را برای شروع مجدد تولید و توسعه بیشتر میدان توصیه کرده است.

دریافت مجوز زیست محیطی

اویلکس قرار است مجوز زیست محیطی را از دولت هند دریافت کند تا تولید گاز از میدان خشکی کامبای در گجرات هند را از سر بگیرد.

تولید از میدان خشکی هند برای بیش از سه سال به دلیل اختلاف پرداخت بین شرکت اویلکس مستقر در استرالیا و شریک هندی آن، شرکت نفت ایالتی گجرات (GSPC) به حالت تعلیق درآمد. متعاقباً اختلاف بین طرفین حل شد.

در دسامبر سال گذشته، اویلکس اعلام کرد که حکم دادگاه مبنی بر لغو توقف تولید قبلی در میدان کامبای را دریافت کرده است.

شرکت انرژی استرالیایی درخواستی را برای مجوز زیست محیطی جدید برای شروع مجدد تولید به دولت هند ارسال کرده بود.

بازگشت به تولید چرخه ای

اویلکس قصد دارد دو چاه فعال کنونی یعنی C-73 و C-77H را به تولید چرخه‌ای بازگرداند. قرار است گاز تولید شده از چاه ها از طریق تاسیسات و خطوط لوله موجود در حال حاضر فرآوری و صادر شود.

به گفته این شرکت استرالیایی، وزارت محیط زیست، جنگل و تغییرات اقلیمی رسما تایید کرده است که کمیته ارزیابی کارشناسی آن تایید درخواست شرکت را توصیه کرده است.

میدان کامبای

گفته می شود که میدان کامبای با مساحت 161 کیلومتر مربع واقع در حوضه کامبای، نزدیک به 930 میلیارد فوت مکعب استاندارد گاز (BCF) منابع گاز احتمالی و 61 میلیون بشکه میعانات دارد.

رولاند وسل، مدیرعامل Oilex گفت: “اعطای مجوز جدید پاکسازی محیطی به شرکت امکان می دهد تا تولید را از دو حلقه چاه کامبای دوباره شروع کند و توسعه میدان را ادامه دهد، از جمله بازسازی چاه C-77H که از قبل تامین مالی شده است. ”

در توسعه دیگری، Oilex همچنین موافقت دولت هند را برای در اختیار گرفتن مالکیت کامل قرارداد اشتراک تولید میدان Cambay (PSC) به دست آورده است.

وزارت نفت و گاز طبیعی، انتقال 55 درصد سهم مشارکت (PI) که توسط ایالت نفت گجرات (GSPC) در این میدان را در اختیار دارد، به شرکت استرالیایی تحریم کرد.

در اکتبر سال گذشته، اویلکس قرارداد مدیریت چاه را به کنسرسیومی از خدمات میدان نفتی منان و حفاری بستر مربوط به میدان کامبای منعقد کرد.

بر اساس این قرارداد، کنسرسیوم مسئولیت شکستن مجدد چاه افقی C-77H در سه ماهه اول 2022 و حفاری دو چاه افقی شکسته شده جدید C-78H و C79H در نیمه دوم سال جاری را بر عهده خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *