نشانه های کارمند بی انگیزه

نشانه های کارمند بی انگیزه

نشانه های کارمند بی انگیزه چیست؟ آیا می خواهید بدانید که چرا کارکنان شما بی انگیزه هستند؟ بیایید 10 نشانه را درک کنیم که چرا کارکنان شما قبل از درمان بی انگیزه هستند. کارفرمایان چگونه می توانند یک محل کار انگیزشی ایجاد کنند؟ ما با نکاتی برای ایجاد یک تیم شاد و با انگیزه به برخی از عواملی که می توانند باعث بی انگیزگی شوند نگاهی می اندازیم.

نشانه های کارمند بی انگیزه

حتی «بهترین مکان‌ها برای کار» و «مطلوب‌ترین کارفرمایان» آن روزهای کسل‌کننده و تاریک را دارند. “فرد سرگرم کننده برای معاشرت” یا “صمیمی ترین رئیس روی کره زمین” به یک کارمند بی انگیزه تبدیل می شود و می رود. چند شاخص وجود دارد که ممکن است به رهبران در شناسایی کارکنان بی انگیزه کمک کند. مراقب هر گونه تغییر در رفتار یا نگرش باشید. به عنوان یک مدیر، ایجاد یک رابطه قوی با کارمندان به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چیزی کاملاً درست نیست. افت انگیزه می تواند مسری شود اگر علت آن شناسایی و رسیدگی نشود. اگر با عواملی که انگیزه کارکنان را کاهش می دهند آشنا شوید، می توانید برای مبارزه با آن برنامه ریزی کنید.

نشانه های کارمند بی انگیزه چیست

نشانه های کارمند بی انگیزه چیست

بی انگیزه شدن کارمندان

حتی بهترین افراد استخدام شده نیز می توانند به دلیل تأثیرات زیاد بی انگیزه شوند و فقط به این دلیل که یک کارمند 100% انگیزه ندارد، به این معنی نیست که آنها تنبل هستند. با این حال، در هر دو مورد، رهبران باید از نشانه‌ها آگاه باشند و در موقعیتی باشند که به یک کارمند کمک کنند و دوباره انرژی بگیرند. عدم برخورد با وضعیت می تواند منجر به یک مشکل گسترده تر، از دست دادن درآمد و بهره وری شود.

بیایید علائم یا نشانه های برجسته را برای تشخیص روحیه ضعیف در محل کار یا کارکنان بی انگیزه مورد بحث قرار دهیم.

1. غیبت یا دیر آمدن مداوم

آیا کارآموز مدیریتی که در طول ضرب‌الاجل‌های پروژه شبانه روزی می‌کشید، مجری «برای همیشه در ترافیک گیر کرده» بوده است؟ آیا مدیری که زمانی «هیچ وقت غایب نبوده» دلایل جدید درخشانی برای کنار گذاشتن کار ایجاد می کند؟

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که بالاترین همبستگی مثبت “حفظ زمان” “ذهنیت کاری” است. این یکی از ۲۱ عامل سازمانی بود که به گروهی متشکل از ۴۰۲ کارمند از ۵ شرکت در NCR، دهلی ارائه شد. بنابراین، این مطالعه نشان می‌دهد که آن افراد وقت‌شناس، قطعاً محرک‌های تجاری نیز هستند. اگر کارمندان شما روزانه با ترافیک مشکل دارند، زمان آن است که برنامه ای از مشارکت و انگیزه کارکنان را طراحی کنید.

2. نگرش بی تفاوت

آیا یکی از اعضای تیم شما در شرایط بد خلقی مانند همسرتان رفتار می کند؟ انگار تمام چیزی که می خواهند تنها مانده باشد؟ این اتفاق می افتد حتی در طول فصل افزایشی که بقیه تیم با خود دیدنی خود بیرون هستند؟ بهتر است این شخص را بررسی کنید.

مطالعه S. Bishvas در سال 2010 که 357 مدیر/مدیر اجرایی از شرکت های تولیدی و خدماتی را مورد بررسی قرار داد، پاسخ های آنها را در مورد 5 عامل – جو روانی، رضایت شغلی، درگیری شغلی، قصد جابجایی و اثربخشی سازمانی – مطالعه کرد و به این نتیجه رسید که جو روانی تأثیر مثبت زیادی بر شغل دارد. رضایت. به عبارت دیگر، اگر نشانه هایی از استرس روانی در یک کارمند وجود داشته باشد – این یک پرچم قرمز برای رهبر است.

3. درگیری با همسالان/رئیس

یک مطالعه حفظ کارمندان توسط دانشگاه ایالتی آیووا نشان داد که افرادی که می‌مانند نسبت به افرادی که ترک می‌کنند، رفتارهای مثبت بیشتری دارند. آیا به طور ناگهانی حقوق بیش از حد گسترده شده است یا انعطاف پذیری بیش از حد تعریف نشده است؟ آیا هر بار که مسئولیت های شغلی خود را در مدیریت عملکرد تیم انجام می دهید، احساس می کنید مانند یک سرمایه دار به تصویر کشیده می شوید؟ زمان برگزاری کنفرانس آشتی

4. مدام تحت استرس / بی حوصله

مطالعه H J Carla روی 700 کارمند در آژانس‌های متوسط ​​و بزرگ در کارولینای جنوبی نشان می‌دهد که مشارکت کارکنان کلید حفظ کارگران امروزی است. اگر می‌دانید که کار کافی برای هیچ یک از اعضای تیم شما وجود ندارد که همیشه پشت میز باشد و اگر این فرد حتی به استراحت‌های معمولی خود نمی‌پردازد، مهم است که دلیل آن را بیابید.

نه، آنها بحث جدایی داغی بر سر پیام‌ها ندارند، – که شما با آنها همدردی می‌کنید – آنها در یک بازی آرکید که اخیراً دانلود کرده‌اید از طریق وای فای اداری شما امتیاز بالایی کسب می‌کنند. بهتر است نمرات آنها را بررسی کنید!

5. بحث های منفی را هدایت می کند

میزان درگیری یک فرد با شغل خود بستگی به قدرت مثبتی دارد که از نظر روانشناختی جنبه های مختلف شغل و محیط شغلی خود را درک می کند.

بنابراین، وقتی مشخص شد که عضو تیم شما به طور فزاینده‌ای نسبت به ابتکارات مدیریتی و پایداری شرکت بدبین است – مطمئناً زمان آن رسیده است که جستجوی عمیق‌تری داشته باشید.

6. کاهش بهره وری و کیفیت بد کار

مطالعه باکوتیچ روی 40 شرکت بزرگ و متوسط ​​کرواسی، همبستگی قابل توجهی را بین رضایت شغلی و شاخص‌های مالی بهره‌وری سازمان به دست آورد. گزارش‌های ناقص، برگه‌های اطلاعاتی اشتباه، زمان بیکاری بیش از حد – همه شاخص‌های کلی برای برگزاری یک جلسه بررسی موقت هستند. همچنین می تواند برای یک روح شکسته احتمالی باشد – بهتر است بدانید.

7. از رویدادهای تعامل کارکنان کناره گیری می کند

مطالعه اردیلا و همکاران بر روی 195 کارمند که زیر نظر یک سرپرست در استانبول کار می کردند، به طور تجربی نشان می دهد که سرگرمی در محل کار رابطه مثبتی با مشارکت و مسئولیت پذیری دارد. آیا پروانه اجتماعی اکنون یک پروانه داخلی است؟ یا باید به جامعیت برنامه های کارمندان خود نگاه کنید یا با پروانه گپ بزنید.

8. دست به ابتکارات جدیدی نمی زند

هارت و همکاران، در مطالعه خود که در 36 شرکت و با 198514 پاسخ دهنده انجام شد، به این نتیجه رسیدند که مشارکت کارکنان با نتایج تجاری معنی دار در میزان قابل توجهی در بین شرکت ها مرتبط است.

شما به آن فایل قدیمی با عنوان «روش‌هایی برای به حداکثر رساندن کارایی فرآیندهای ناهمزمان مطابق با چرخه فرآیند کسب‌وکار» نگاه می‌کنید و آهی سنگین از خود به جای می‌گذارید که پروژه‌های یک کارآموز بدون پرداخت چقدر می‌تواند فشرده باشد. هیچ ابتکاری از همان «همکار آن زمان-کارآموز-اکنون» وجود ندارد؟ زمان برای یک به یک شدید.

9. افزایش فعالیت در سایت های شبکه حرفه ای

آمار منتشر شده توسط لینکدین نشان می دهد که از 200 میلیونی که روزانه وارد لینکدین می شوند، 22 میلیون نفر برای شغل درخواست می دهند. اعلان‌های مکرر در مورد به‌روزرسانی‌ها را در صفحه حرفه‌ای اعضای تیم خود مشاهده می‌کنید؟ همچنین به نظر نمی‌رسد که به‌روزرسانی وضعیت بی‌خطر باشد، بلکه یک راه‌اندازی مجدد کامل نمایه است؟ احتمال زیاد این است که 22 میلیون اکنون یک به علاوه یک داشته باشد.

10. مسئولانه در بحث ها مشارکت نمی کند

آیا شخص «نمی‌توان از پرسیدن سؤالات خودداری کرد» به فردی «نمی‌توانم چشم‌ها را باز نگه دارد» روی آورده است؟ نظریه انگیزش-بهداشت هرزبرگ به طور معروف «مسئولیت، فرصت انجام کاری معنادار» را به عنوان عوامل اصلی برای داشتن انگیزه نقل می کند. فقدان ابتکار عمل برای مشارکت در چنین فرصت هایی از سوی سازمان نشان می دهد که فرد دیگر آن را به عنوان یک عامل انگیزشی در نظر نمی گیرد.

هر رهبر در یک تجارت باید توانایی تشخیص مشکلات روحی بالقوه را در تیم خود بیاموزد. ایجاد روابط با کارمندان یک عنصر مهم از نقش هر مدیر است و به تشخیص اینکه چه زمانی کارکنان تضعیف شده اند کمک می کند. هنگامی که یک مشکل شناسایی شد، می توان با آن به نفع کارمند و کسب و کار برخورد کرد.

بی انگیزه شدن کارمندان

بی انگیزه شدن کارمندان

چه چیزی باعث از دست دادن انگیزه کارکنان می شود؟

فقدان انگیزه می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد، از جمله:

  1. کسالت
  2. عدم اعتماد به تصمیمات مدیریتی
  3. حجم کاری غیر قابل کنترل
  4. محیط کاری نامناسب
  5. عدم پیشرفت شغلی
  6. احساس عدم قدردانی
  7. مسائل خارج از کار مانند بیماری خانوادگی، سوگ یا نگرانی های مالی

چگونه بی انگیزگی را تشخیص می دهید؟

مراقب هر گونه تغییر در رفتار یا نگرش باشید – به عنوان یک مدیر، ایجاد یک رابطه قوی با کارمندان به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چیزی کاملاً درست نیست.

برخی از نشانه‌های بی‌انگیخته شدن یک کارمند عبارتند از:

  1. عدم وقت شناسی – دیر رسیدن به محل کار یا افزایش زمان شروع کار پس از رسیدن به دفتر
  2. تغییر خلق و خوی نسبت به همکاران
  3. افزایش غیبت از محل کار
  4. عدم تمرکز و دوری از همکاران
  5. نظرات نامناسب یا منفی
  6. عدم توجه به جلسات تیم
  7. افزایش بی میلی برای پذیرفتن مسئولیتی بیش از «حداقل»

تاثیر بی انگیزگی چیست؟

یک کارمند بی انگیزه علاوه بر تأثیر بر بهره وری یک فرد، می تواند بر کل تیم تأثیر بگذارد و جو منفی ایجاد کند. علاوه بر این، با افزایش غیبت یا تأخیر در محل کار و عدم تمرکز بر روی کارهای روزانه، سایر کارمندان ممکن است در هنگام تلاش برای رفع سستی دچار استرس شوند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به بی انگیزگی بیشتر در تیم شود، زیرا همکاران احساس می کنند بیش از حد کار می کنند و مورد قدردانی قرار نمی گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *