نگاهی به تغییرات قیمت روغن‌پایه در مناطق مختلف جهان

نگاهی به تغییرات قیمت روغن‌پایه در مناطق مختلف جهان

نگاهی به تغییرات قیمت روغن‌پایه در مناطق مختلف جهان به تحلیل آرگوس در روز ۴مارس

همکارانی که مایل به خرید نشریات پلتس و ارگوس ایسیس هستند لطفا به ایمیل iroilmarket2@gmail.com پیام ارسال کنید.

چین در راه بازگشت به بازار روغن پایه

نگاهی به تغییرات قیمت روغن‌پایه در مناطق مختلف جهان در روز بیستم می مصادف با ۳۰ اردیبهشت با توجه به اینکه عرضه روغن کم و تقاضا برای آن زیاد بود قیمت ها به روند صعودی خود ادامه دادند.

با توجه به اینکه ممکن است که وضعیت قرنطینه در چین بهبود یابد و بعضی از محدودیت‌های ایجاد شده برطرف گردد در حال حاضر تقاضا برای خرید روغن های پایه به خصوص روغن های سنگین بیشتر شده است.

به طورکلی فصل تابستان فصلی است که در آن تقاضا برای روغن پایه بیشتر میشود و به خصوص روغن های پایه سنگین تر متقاضیان بیشتری دارند.

در روزهای اخیر دولت چین تمهیداتی اندیشیده است که کارگران بتوانند در محل کار حضور یابند و فعالیت های  اقتصادی با سرعت  بیشتری به حرکت خود ادامه دهند بسیاری از فعالیت های اقتصادی که به مدت دو ماه تحت فشار محدودیت ها بودند مجددا آغاز به کار کردند.

انجام آربیتراژ از شرق به غرب امکان‌پذیر است و برای ماههای می و ژوئن تعداد زیادی سفارش از شرق آسیا به اروپا و آمریکا ارسال خواهد شد.

تقاضا برای روغن های سنگین گروه یک زیاد است و یک تولید کننده تایلندی یک محموله ۲۰۰۰ تنی روغن گروه اولSN500 خود را برای تحویل در ماه ژوین به بازار عرضه کرده است.

یک تولید کننده تایلندی دیگر نیز یک محموله ۲۰۰۰ تنی روغن گروه اول برایت استاک را برای بارگیری در ماه ژوئن آماده نموده است.

 

 

صادرات روغن پایه کره جنوبی به اروپا و آمریکای جنوبی

در گروه دوم روغن ها نیز تقاضا باثبات است.نشانه هایی هست که کره جنوبی قصد دارد روغن های گروه دوم خودرا در ماه می به آمریکای لاتین واروپا صادر نماید.

تقاضا های زیاد از آمریکای لاتین واروپا برای روغن های گروه دوم،این دو منطقه را بعنوان بازار هدف فروشندگان آسیا اقیانوسیه تثبیت نموده است.

عرضه کم محصولات گروه دوم در اروپا ووقوع توفان در  آمریکا باعث کاهش عرضه در اروپا و آمریکای جنوبی شده است.

امکان انجام آربیتراژ از کره جنوبی به اروپا وآمریکا باعث شده که خریداران روغن به قصد صادرات وکیل سود بیشتر مرتبا قیمت ها را بال ببرند و سطوح قیمتی کماکان بالا باشد.

البته مشکل هزینه حمل وکمبود کشتی بعنوان یکی از موانع صادرات کره جنوبی همیشه آربیتراژ را دشوارتر نموده است.

تغییرات قیمت روغن‌پایه در مناطق مختلف جهان هم اکنون در تایوان شرایط برای خرید روغن های گروه دوم بهتر است زیرا با توجه به کاهش تقاضا فروشندگان تایوانی برروی محصولات روغن های پایه گروه دوم تخفیفاتی را اعلام نموده اند که تقاضا برای خرید را تقویت کنند.

ذخیره‌سازی روغن در هندوستان

ذخیره‌سازی روغن در هندوستان

مصرف بالای روغن در هندوستان با شروع فصل کشت

قیمت روغن پایه  سبک گروه اول چین در روز ۲۰می  براساس ترم تحویل Ex Tankسنگاپور هر تن ۱۱۵۰دلاروروغن های سنگین گروه اول نیز هرتن ۱۳۲۰دلاروبرایت استاک نیز باشرابط مشابه تحویل هرتن۱۴۵۰تا ۱۴۸۰دلاردر هر تن بوده است.

نگاهی به تغییرات قیمت روغن‌پایه در مناطق مختلف جهان شمال شرق آسیا تقاضا برای خرید زیاد است وخریداران از ترس برهم‌ریختن بازاروکمیاب شدن روغن، در هر فرصت مناسب اقدام به خرید محموله های کوچک می کنند ودر این منطقه تقاضا برای خرید روغن های سبک نیز یاد است.در هندوستان باتوجه به افزایش قیمت نفت خام ودیزل ،قیمت روغن پایه نیز افزایش یافته است.

با توجه به فرارسیدن فصل کشت در هندوستان ،مصرف بنزین وگازوییل وتردد خودروها بسشترشده است.

دولت هندوستان برای نیمه دوم ماه می قیمت سوخت جت را به دلیل افزایش مسافرت‌های هوایی افزایش داده است.

افزایش قیمت بنزین وگازوییل به افزایش مصرف روغن نیز انجامیده است ودر حال حاضر تقاضا برای روغن بالا وقیمت ها با ثبات است.

در هندوستان قیمت نفت خام بالاتر از ۱۰۰دلار است وفروشندگان روغن در هندوستان هم اکنون به دنبال این هستند که قیمت های خود را افزایش دهند.

چنانچه سود حاصل از تولید روغن های سبک جبران هزینه ها را نکند تولید کنندگان ترجیح می دهند که به جای روغن سبک،گازوئیل تولید نمایند وباهزینه کمتر سود بیشتری به دست آورند بازار تقاضای گازوییل بسیار بهتر از روغن وفروش آن نیز آسان تر است.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *