نگاهی کلی بر پالایشگاههای خصوصی چین

نگاهی کلی بر پالایشگاههای خصوصی چین

به گزارش بازار نفت و گاز، انتظار می رود میزان نفت خام ورودی پالایشگاههای خصوصی در چین درماه سپتامبر در قیاس باماه آگوست ۸ درصد افزایش داشته باشدکه دلیل آن برداشته شدن محدودیت های اعمال شده برای کنترل ویروس کوید ۱۹ و سهولت دسترسی به نفت خام و کاهش تعداد تعمیرات پالایشگاهها و در نهایت اعلام سهمیه بندی جدید وباز شدن دست شرکتها در واردات بیشتر بوده است.

علی رغم همه این اتفاقاتی که باعث بالارفتن ورودی پالایشگاهها می شود،بسته شدن دو واحد تقطیر نفت خام در دو پالایشگاه Shouguang Lianmeng و Fuyu Chemical که در حال تغییر ظرفیت موجود خود هستند و همچنین کاهش تولید چند پالایشگاه خصوصی منطقه شاندونگ در ده روز اول سپتامبر، می تواند این حرکت افزایشی را با وقفه مواجه سازد.

گروه ناظر بررسی کننده مسائل زیست محیطی از ۲۷ آگوست تا ۲۷ سپتامبر اقدام به بازرسی از کلیه صنایع نفتی شاندونگ می کنند تا نسبت به متوقف کردن هرگونه آلایندگی صنایع نفتی اقدام کنند و اولین اقدامات این گروه منجر به کاهش تولید برخی از پالایشگاهها شده است.

ازسوی دیگر فعالان بازار امیدوار هستند که دولت ،آخرین سهمیه بندی واردات را برای سه ماهه پایانی سال به گونه ای رقم بزند که امکان واردات بیشتر از ماههای سخت نیمسال اول باشد. بزرگ ترین وارد کننده بخش خصوصی شرکت Dongming Petchem با سهمیه ۵/۷ میلیون تن در سال می باشد. واردات این شرکت در ماه آگوست نسبت به ماههای قبلی یعنی از ژانویه تا جولای ۱۹درصد کمتر بوده است .

در تمام ماه های اولیه سال تا پایان جولای، این شرکت بیشتر از ماه آگوست واردات داشته و در ماه آگوست تنها ۵۴۵ تن نفت از سوی آن شرکت وارد شده است و اگر واردات هر ماه به این میزان باشد بخشی از سهمیه محقق نخواهد شد.بنابر این در راستای استفاده از سهمیه سالانه، احتمال می رود که در چهار ماه باقیمانده ازسال واردات ازمیزان نفت خریداری شده در آگوست بیشتر باشد و سفارش های صادر شده برای ماه های اکتبر و نوامبر نشان می دهد که آمار واردات ماه های پایانی سال قطعا بیشتر خواهد بود.

دومین سهمیه پالایشگاههای خصوصی مربوط به شرکت Sinochem Hongrun است که با داشتن سهمیه ۳/۵ میلیون بشکه ای، در ماه اگوست تنها ۲۶۰ تن واردات داشته یعنی ۵۱ درصد کمتر از ماه های نیمسال اول سال.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *