نیروگاه ذخیره سازی پمپی Xiamen

نیروگاه ذخیره سازی پمپی Xiamen

به گزارش بازار نفت و گاز، پروژه برق Xiamen یک نیروگاه ذخیره سازی 1.4 گیگاواتی است که در استان فوجیان چین در حال ساخت است. شرکت Fujian Xiamen Pumped Storage، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به State Grid Corporation چین (SGCC)، در حال توسعه این پروژه با سرمایه گذاری تخمینی 989 میلیون پوند (1.25 میلیارد دلار) است. مطالعه امکان سنجی این پروژه در نوامبر 2013 تکمیل شد، در حالی که کمیسیون توسعه و اصلاحات استانی (DRC) Xiamen ساخت نیروگاه برق آبی را در اوت 2016 تصویب کرد.

کار ساخت و ساز در دسامبر 2016 آغاز شد و انتظار می رود اولین واحد توربین پمپ تا اکتبر 2023 شروع به کار کند. سه واحد باقی مانده قرار است تا اوت 2024 به صورت آنلاین عرضه شوند.

نیروگاه ذخیره سازی پمپی Xiamen

با ظرفیت کامل، نیروگاه برق آبی ذخیره‌سازی تلمبه‌ای Xiamen تا 3.1 تراوات ساعت (TWh) برق مازاد در سال مصرف می‌کند تا آب را به مخزن بالایی برای ذخیره‌سازی پمپ کند و با آزادسازی آب ذخیره‌شده تا 2.3 تراوات ساعت برق در سال تولید کند. در زمان اوج تقاضا

مکان و جزئیات سایت

نیروگاه ذخیره سازی پمپ شده Xiamen در شهر Tingxi ناحیه Tong’an، در نزدیکی شهر Xiamen، استان فوجیان، چین واقع شده است.

محل پروژه در روستاهای Wangqian و Wufeng، در انتهای جنوبی شبکه برق چین شرقی SGCC قرار دارد.

نوع پروژه : تاسیسات تولید برق آبی ذخیره سازی پمپی

محل : Xiamen، استان فوجیان، چین

ظرفیت : 1.4 گیگاوات

تعداد پمپ/توربین: چهار

سرمایه گذاری تخمینی: 989 میلیون پوند (1.25 میلیارد دلار)

شروع ساخت: دسامبر 2016

تکمیل مورد انتظار: آگوست 2024

مالک/توسعه دهنده: شرکت ذخیره سازی تلمبه ای فوجیان شیامن

جزئیات مخزن و سد

مخزن فوقانی با ساخت یک سد سنگی بتنی مسلح به ارتفاع 62.3 متر با طول تاج 667 متر و عرض تاج 8 متر ایجاد خواهد شد. ظرفیت ذخیره سازی فعال 10.24 میلیون متر مکعب (Mcm) در سطح آب معمولی 867 متر خواهد بود.

مخزن پایینی دارای یک سد سنگی بتنی مسلح به ارتفاع 95.5 متر با طول تاج 346 متر و عرض تاج 10 متر است. حجم ذخیره موثر 10.15Mcm در سطح آب معمولی 312 متر خواهد بود.

آرایش نیروگاه پمپ شده Xiamen

نیروگاه ذخیره سازی پمپ شده Xiamen به چهار واحد قدرت 350 مگاواتی مجهز خواهد شد که هر یک از آنها شامل یک واحد توربین پمپ برگشت پذیر فرانسیس است که در یک نیروگاه زیرزمینی قرار می گیرد. این نیروگاه به گونه ای طراحی شده است که در ارتفاع خالص آب 545 متری کار کند.

سایر اجزای این تاسیسات شامل یک سیستم تحویل آب شامل چهار تونل انحراف آب، دو تونل، دو تونل دم مسابقه و یک ایستگاه سوئیچ خواهد بود.

تخلیه برق

برق تولید شده توسط نیروگاه ذخیره سازی پمپ شده Xiamen از طریق دو خط انتقال 500 کیلوولت به شبکه برق فوجیان تخلیه می شود.

پیمانکاران پروژه

شرکت Voith Hydro برای ساخت و تامین چهار توربین پمپ معکوس به همراه تجهیزات کمکی برای این پروژه در نوامبر 2018 قرارداد بسته شد.

Sinohydro، یک بخش از شرکت دولتی ساخت و ساز برق چین (Powerchina)، در ساخت و ساز و نصب الکترومکانیکی پروژه مشغول است. Sinohydro Bureau 8 برای مهندسی عمران و کارهای ساختمانی اصلی پروژه در ژانویه 2018 قرارداد بسته شد. Sinohydro Bureau 14 قراردادی به ارزش 32 میلیون پوند (43.7 میلیون دلار) برای نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی پروژه در ژانویه 2021 دریافت کرد. محدوده قرارداد شامل نصب واحدهای توربین پمپ و تابلوهای عایق گاز (GIS) است.

Sinohydro Bureau 16 برای ساخت تونل های دسترسی، تهویه و ایمنی و همچنین جاده دسترسی برای پروژه انرژی ذخیره سازی پمپ شده Xiamen در اکتبر 2016 قرارداد بسته شد. موسسه Guiyang در دسامبر 2018 مشغول ارائه خدمات نظارت بر ایمنی برای نصب تجهیزات پروژه بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *