واگذاری سهام پروژه ماسه های نفتی فورت هیلز

واگذاری سهام پروژه ماسه های نفتی فورت هیلز

به گزارش بازار نفت و گاز، واگذاری سهام پروژه ماسه های نفتی فورت هیلز به Suncor به مبلغ 737 میلیون دلار. پس از بسته شدن این معامله، Suncor Energy سهام خود را در پروژه ماسه‌های نفتی فورت هیلز واقع در آلبرتا، کانادا به 75.4 درصد افزایش خواهد داد و شریک دیگر معدن روباز TotalEnergies EP Canada با سهام 24.6 است.

واگذاری سهام پروژه ماسه های نفتی

Teck Resources موافقت کرده است که کل سهام 21.3 درصدی خود را که در پروژه عملیاتی ماسه های نفتی فورت هیلز در کانادا در اختیار دارد، به Suncor Energy به قیمت حدود 1 میلیارد دلار کانادا (737 میلیون دلار) به صورت نقد واگذار کند.

معامله سهام Teck Resources

این معامله شامل سهام Teck Resources در شرکت هلدینگ پروژه Fort Hills Energy Limited Partnership و برخی از دارایی های پایین دستی مرتبط است.

جاناتان پرایس، مدیر عامل Teck Resources گفت: این معامله استراتژی ما را برای دنبال کردن صنعت پیشرو در رشد مس و متعادل کردن مجدد سبد دارایی‌های با کیفیت بالا به فلزات کم کربن پیش می‌برد.

ما در اوایل سال 2023 استفاده از درآمد را مطابق با چارچوب تخصیص سرمایه خود بررسی خواهیم کرد.

سهام پروژه ماسه های نفتی

پس از بسته شدن این قرارداد، سانکور انرژی سهام خود را در پروژه ماسه های نفتی فورت هیلز به 75.4 درصد افزایش خواهد داد. شریک دیگر در معدن روباز کامیون و بیل، TotalEnergies EP Canada با 24.6 درصد سهام است.

Suncor Energy مجری پروژه ماسه های نفتی است که در منطقه Athabasca در آلبرتا، 90 کیلومتری شمال فورت مک موری واقع شده است.

بررسی عمیق پروژه ماسه‌های نفتی

این شرکت گفت که تیم‌های رهبری عملیات معدن و ارتقاء جدید و فورت هیلز در حال بررسی عمیق پروژه ماسه‌های نفتی فورت هیلز هستند. گفته می شود که این تیم ها یک طرح چند ساله بهبود عملکرد را توسعه داده و شروع کرده اند.

Suncor Energy بیان کرد که انتظار می‌رود در 36 ماه آینده شاهد کاهش تولید ناخالص و هزینه‌های عملیاتی بالاتر در هر بشکه در این پروژه باشیم که هر یک در مقایسه با آخرین دستورالعمل شرکتی آن برای سال 2022 تقریباً 5 درصد تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. دلایل ذکر شده توسط شرکت برای این موارد محدودیت های فیزیکی معدن و توسعه سریع چاله های معدنی اضافی برای افزایش تولید پایدار در دراز مدت است.

استراتژی جایگزینی معدن پایه

کریس اسمیت، رئیس و مدیرعامل موقت Suncor Energy گفت: کسب یک علاقه اضافی در فورت هیلز اهداف بازگشتی ما را برآورده می‌کند، بر اساس استراتژی ما برای بهینه‌سازی پورتفولیوی ما در حول دارایی‌های اصلی‌مان است و بر اعتماد Suncor به ارزش بلندمدت آن تأکید می‌کند.

“این خرید بخشی از استراتژی جایگزینی معدن پایه ما است.”

انتظار می رود این معامله که مشمول تاییدیه های نظارتی و سایر شرایط مرسوم است، در سه ماهه اول 2023 بسته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *