وضعیت نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس

وضعیت نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس

وضعیت نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس در روز ۱۶ سپتامبر

به گزارش بازار نفت گاز پتروشیمی در این روز معامله گران با احتیاط معاملات را شروع کردند زیرا بازار سمت و سوی مشخصی نداشت ولی آنچه از کل بازار می شود برداشت نمود این است که عرضه تا حدودی پایین است و قیمت ها میل و افزایش دارند. در چین متوسط تولیدات پالایشگاهی شش دهم درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و به ۶۶.۶ درصد رسید.

این کاهش بیشتر مربوط به کاهش تولید پالایشگاه های بخش خصوصی منطقه شاندونگ بود که پس از استقرار یک  تیم زیست‌محیطی در منطقه برای بررسی از فرایندهای آلاینده کننده صنایع این منطقه ناچار شدند بعضی از فرآیندهای خود را که با استانداردهای زیست محیطی مغایرت داشتند به حداقل برسانند و به این ترتیب برخی از محصولات به بازار کمتر عرضه گردید.

کاهش ورودی نفت خام و خوراک به پالایشگاه هایی که مشکلاتی از نظر زیست محیطی داشتند منجر به کاهش ۲۰ درصدی خروجی این پالایشگاهها نسبت به شرایط معمول آنها گردید. در ژاپن نیز میزان بهره برداری از پالایشگاه های کشور از ۷۸ درصد در هفته گذشته به حدود۷۶ درصد در این هفته رسیدوروزانه ۶/۲ملیون بشکه ازتولیدات کاهش یافت.

دلیل این کاهش تولید، میزان تقاضای نسبتاً پایین برای بعضی از محصولات کلیدی همچون بنزین بود که در اثر تمدید مقررات مربوط به کنترل ویروس کووید ۱۹ صورت گرفت. در طی این مدت شاخص جابجایی و تردد شهری بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت. در خاورمیانه ذخایر نفتی به پایین ترین حد خود از اکتبر سال گذشته رسید و در حدود ۴.۹ میلیون بشکه باقی ماند.

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *