پالایشگاه خلیج ماراتون گالوستون

پالایشگاه خلیج ماراتون گالوستون

پالایشگاه نفت گالوستون بی، که قبلاً پالایشگاه BP Texas City نامیده می شد، دومین پالایشگاه بزرگ نفت در ایالات متحده است. این شرکت که متعلق به ماراتون پترولیوم و اداره می شود، ظرفیت فرآوری 593000 بشکه نفت خام در روز (بشکه در روز) را دارد. Marathon Petroleum پالایشگاه Galveston Bay را به همراه سه خط لوله گاز طبیعی (NGL) و چهار پایانه محصولات سبک در جنوب شرقی ایالات متحده از BP به مبلغ 1.51 میلیارد پوند (2.4 میلیارد دلار) در فوریه 2013 خریداری کرد. ظرفیت این پالایشگاه در زمان خرید 451,000 بود.

پالایشگاه خلیج ماراتون گالوستون

Marathon Petroleum پالایشگاه نزدیک به 84000 بشکه در روز تگزاس سیتی خود را با تاسیسات خلیج گالوستون در یک مجتمع پالایشگاهی به عنوان بخشی از برنامه تغییر موقعیت دارایی تگزاس جنوبی (STAR) در سال 2018 ادغام کرد.

برنامه STAR که قرار است در سال 2022 تکمیل شود، برای بهبود کارایی و قابلیت اطمینان پالایشگاه از طریق ارتقاء واحد فرآوری نفت خام، افزایش ظرفیت باقیمانده پردازش نفت و یکپارچه سازی لجستیک تاسیسات در نظر گرفته شده است.

جزئیات پالایشگاه

نوع پروژه: پالایشگاه نفت
مکان: خلیج گالوستون، شهر تگزاس، ایالات متحده
ظرفیت: 593000 بشکه در روز
شروع عملیات: 1934
مالک/اپراتور: Marathon Petroleum

موقعیت و تاریخچه پالایشگاه

پالایشگاه خلیج گالوستون در نزدیکی ورودی کانال کشتی هیوستون در شهر تگزاس، 48.3 کیلومتری جنوب شرقی هیوستون، تگزاس، ایالات متحده واقع شده است. شرکت نفت و حمل و نقل پان امریکن پالایشگاه را در سال 1934 ساخت و راه اندازی کرد. پان امریکن با شرکت استاندارد اویل (ایندیانا) ادغام شد و شرکت نفت آمریکا (آموکو) را در سال 1954 تشکیل داد. بریتیش پترولیوم کنترل این پالایشگاه را پس از ادغام آن با آموکو در سال 1998 به دست گرفت.

فرآیند پالایشگاه خلیج گالوستون و جزئیات محصول

مجتمع پالایشگاه دارای یک تاسیسات تقطیر خام با ظرفیت 593000 بشکه در روز همراه با یک واحد تقطیر خلاء با ظرفیت 112500 بشکه در روز، یک واحد هیدروکراکینگ کاتالیزوری با ظرفیت 154900 بشکه در روز، یک واحد 195300 بشکه در روز تقطیر کاتالیستی (a300C) یک واحد کک سازی تاخیری 29800 بشکه در روز (DCU)، و همچنین یک واحد تصفیه آب برای حذف گوگرد و سایر آلاینده ها.

مجتمع پالایشگاه خلیج گالوستون همچنین دارای یک واحد آلکیلاسیون، یک واحد استخراج آروماتیک و یک واحد بازیابی گوگرد است.

محصولات پالایشگاهی شامل بنزین، تقطیرها، آروماتیک ها، نفت کوره سنگین، پروپیلن درجه یک پالایشگاهی و شیمیایی، کک درجه سوخت، گاز خشک و گوگرد است.

نیروگاه تولید همزمان در پالایشگاه خلیج گالوستون

پالایشگاه خلیج گالوستون از نیروگاه 1055 مگاواتی ساوث هیوستون گرین پاور واقع در مجتمع پالایشگاهی استفاده می کند. تاسیسات تولید همزمان می تواند بخار با نرخ 4.3 میلیون پوند در ساعت تولید کند. این پالایشگاه تقریباً 49 درصد از برق تولید شده توسط نیروگاه را در سال 2020 مصرف کرد، در حالی که الکتریسیته باقی مانده به شبکه عرضه شد.

خطوط لوله متصل به پالایشگاه

خط لوله Wink to Webster به طول 1046 کیلومتر و قطر 36 اینچ نفت خام و میعانات گازی را از حوضه پرمین در غرب تگزاس به نقاط مختلف مقصد در بازار هیوستون از جمله پالایشگاه خلیج گالوستون منتقل می کند. شرکت تابعه Marathon Petroleum MPLX 15 درصد از این خط لوله بهره می برد.

بخش اصلی خط لوله از میدلند به هیوستون در اکتبر 2020 عملیاتی شد.

فرآورده های نفتی این پالایشگاه از طریق خط لوله ای به طول 62.76 کیلومتر و قطر 16 اینچ منتقل می شود که پاسادنا، تگزاس را به هم متصل می کند.

سه خط لوله با قطر 8 اینچ نیز به پالایشگاه خلیج گالوستون متصل هستند. آنها شامل یک خط لوله بوتان از مونت بلویو، تگزاس، یک خط لوله بوتان از پالایشگاه خلیج گالوستون به بای تاون، تگزاس، و یک خط لوله گاز مایع (LPG) از پالایشگاه خلیج گالوستون تا Chocolate Bayou، تگزاس هستند.

جزئیات برنامه تغییر موقعیت دارایی تگزاس جنوبی (STAR) ماراتون

Marathon Petroleum برنامه STAR را در سه ماهه چهارم سال 2015 اعلام کرد تا پالایشگاه نفت خام شیرین سابق تگزاس سیتی را به طور کامل با پالایشگاه خلیج گالوستون ادغام کند و ظرفیت کلی پردازش نفت خام، قابلیت‌های پردازش نفت باقیمانده و ظرفیت تولید دیزل با گوگرد فوق‌العاده را افزایش دهد.

اجرای این برنامه شامل چندین پروژه یکپارچه سازی و نوسازی در سال 2016 آغاز شد.

Marathon Petroleum ابتدا 1.33 میلیارد پوند (2 میلیارد دلار) برای برنامه STAR در دسامبر 2015 در نظر گرفت اما در فوریه 2017 آن را به 1.2 میلیارد پوند (1.5 میلیارد دلار) کاهش داد.

پیمانکاران پروژه

فلور برای ارائه خدمات مهندسی، تدارکات و مدیریت ساخت (EPCM) برای برنامه STAR در پالایشگاه خلیج گالوستون در آوریل 2018 قرارداد بسته شد. همچنین قبلاً برای انجام مطالعات امکان سنجی و کارهای مهندسی اولیه برای این پروژه متعهد شده بود.

طبق یک قرارداد جداگانه که در آوریل 2017 منعقد شد، فلور همچنین خدمات EPCM را برای پروژه پیکربندی مجدد در خلیج گالوستون ارائه کرد تا آخرین استانداردهای سولفور بنزین Tier 3 آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را تا سال 2020 برآورده کند.

محدوده قرارداد شامل افزودن یک واحد جدید هیدروژناسیون انتخابی و یک واحد جدید گوگرد زدایی نفتا، همراه با ارتقاء واحدهای گوگرد زدایی نفتا و کراکر کاتالیزوری سیال بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *