پان امریکن انتظار دارد برای پروژه نقره نویداد تاییدیه بگیرد

دریافت مجوز پروژه نقره نویداد

به گزارش بازار نفت و گاز، پان امریکن انتظار دارد برای پروژه نقره نویداد تاییدیه بگیرد. توسعه پروژه نقره آرژانتین به دلیل قانونی که در سال 2003 تصویب شد که استخراج معادن روباز در استان چوبوت را ممنوع می کرد متوقف شده بود.

دریافت مجوز پروژه نقره نویداد

پان امریکن سیلور انتظار دارد پس از اصلاح قانون معدن استانی، برای پروژه نقره نویداد که مدت ها در انتظارش بود در آرژانتین، مجوز دریافت کند. در اوایل این هفته، قانونگذار استان چوبوت لایحه قانونی را تصویب کرد که قانون معادن را تغییر می‌دهد تا اجازه استخراج معادن روباز در مناطق خاصی در بخش‌های گستره و تلسن را بدهد. پهنه ها توسط نقشه حساسیت کاربری اراضی تعریف می شوند. این لایحه قبل از تبدیل شدن به یک قانون در استان نیاز به تصویب اجرایی و انتشار رسمی دارد.

پان امریکن نقره مالک 100 درصد پروژه نقره نویداد است. این شرکت در سال 2010 به دنبال خرید Aquiline Resources به این پروژه دسترسی پیدا کرد. در سال 2003، چوبوت قانون 5001 را تصویب کرد که بر اساس آن استخراج معادن روباز و همچنین استفاده از سیانور در فرآوری مواد معدنی در سراسر استان ممنوع بود. این امر عملاً توسعه پروژه نقره نویداد را متوقف کرده بود.

این پروژه در شمال مرکزی استان واقع شده است. این کانسار از هشت ذخایر معدنی منفرد در سه روند کانی‌سازی مجزا به نام‌های نویداد، اسپرانزا و آرژنتا تشکیل شده است. ذخایر مختلفی از کانی های نقره، سرب، روی و مس در این روند شناسایی شده است.

مجوز استحراج روباز معدن نقره

طبق گفته Pan American Silver، این پروژه در محدوده تعیین شده قرار دارد که احتمالاً طبق قانون اصلاح شده مجوز استخراج روباز را می دهد. این معدنچی کانادایی افزود که نویداد و هر پروژه معدنی دیگر باید مراحل بررسی قابل اجرا را طی کند و طبق قوانین استانی مجوز بگیرد.

این شرکت اظهار داشت: «پان امریکن سیلور معتقد است که فعالیت‌های معدنی مجاز و تنظیم شده با شیوه‌های استخراج پایدار، هم محیطی و هم اجتماعی، می‌تواند به نفع مردم چوبوت باشد. Pan American Silver به ارزیابی توسعه بالقوه نویداد ادامه خواهد داد.

پان امریکن سیلور انتظار دارد با جوامع مربوطه گفتگو کند و الزامات مجوز، جدول زمانی و همچنین سرمایه گذاری سرمایه برای اجرای پروژه را مطالعه کند. طبق برآوردهای شرکت در سال 2010، سرمایه اولیه پروژه نقره نویداد 759.7 میلیون دلار بود، در حالی که سرمایه پایدار در طول عمر عملیات 161 میلیون دلار بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *