پروژه ذخیره سازی انرژی باتری در مقیاس شبکه ای 500 مگاوات/2 گیگاوات ساعت

پروژه ذخیره سازی انرژی باتری در مقیاس شبکه ای

به گزارش بازار نفت و گاز، AGL مجوز برنامه ریزی برای پروژه ذخیره سازی باتری لیدل 500 مگاوات/2 گیگاوات ساعت را دریافت می کند. پروژه ذخیره انرژی قرار است در نیروگاه حرارتی لیدل در نیو ساوت ولز ساخته شود که قرار است به زودی از رده خارج شود.

پروژه ذخیره سازی انرژی باتری

شرکت استرالیایی AGL Energy برای پروژه ذخیره سازی انرژی باتری در مقیاس شبکه ای 500 مگاوات/2 گیگاوات ساعت، تأییدیه دپارتمان برنامه ریزی و محیط زیست NSW (DPE) را دریافت کرده است.

پروژه ذخیره انرژی قرار است در نیروگاه حرارتی لیدل این شرکت در نیو ساوت ولز ساخته شود که در سال 2023 از رده خارج خواهد شد.

باتری در مقیاس شبکه بخشی از استراتژی شرکت برای ایجاد Hunter Energy Hub در محل نیروگاه لیدل، پس از بازنشستگی برنامه ریزی شده تاسیسات است.

AGL با Fortescue Future Industries برای Hunter Energy Hub شریک شده است که شامل نیروگاه های بادی، خورشیدی، ذخیره سازی پمپاژ شده، زباله به انرژی و نیروگاه های هیدروژن سبز می شود.

تبدیل نیروگاه لیدل به یک هاب انرژی

مارکوس بروخوف، مدیر عملیات AGL گفت: «انتقال نیروگاه لیدل به یک هاب انرژی صنعتی یکپارچه و کم کربن اولین بازسازی AGL از یک سایت زغال سنگ حرارتی خواهد بود.

آقای بروخوف گفت: “همانطور که ما کربن زدایی می کنیم، فناوری سفت مانند این باتری در مقیاس شبکه به ستون فقرات NEM تبدیل می شود که به تامین قابل اعتماد برای خانواده ها و مشاغل کمک می کند.”

این تایید برنامه‌ریزی نقطه عطفی مهم برای انتقال سایت لیدل است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای خود برای پیشرفت سایر پیشرفت‌ها در این سایت و اطراف آن هستیم، از جمله مزرعه بادی، سیستم ذخیره‌سازی خورشیدی، آب پمپاژ شده و زباله‌ها. – نیروگاه انرژی و آزمایشی هیدروژن سبز ما که اخیراً با صنایع آینده Fortescue (FFI) اعلام شده است.

پروژه ذخیره سازی باتری لیدل

به گفته این شرکت، پروژه ذخیره سازی باتری لیدل تا پایان سال مالی 2024 به بخشی از برنامه ریزی ملی 850 مگاوات باتری در مقیاس شبکه تبدیل خواهد شد.

ساخت پروژه باتری در جزیره تورنس آغاز شده است و برنامه ریزی در Broken Hill و Loy Yang در حال انجام است.

اولین واحد Liddell برای از کار انداختن ماه آینده برنامه ریزی شده است، و سپس واحدهای دیگر تا آوریل 2023 متوقف می شوند. باتری Liddell پس از انحلال یکی از دارایی های Accel Energy خواهد بود.

انتظار می رود که از کار انداختن برنامه ریزی شده به قابلیت اطمینان سیستم در تابستان 2022-23 کمک کند.

بروخوف افزود: «همه این پیشرفت‌ها از منابع و زیرساخت‌های عالی این سایت‌ها بهره می‌برند و شغل‌های آینده را در بسیاری از صنایع، نه فقط انرژی، ایجاد می‌کنند.

“این روندی است که در خارج از کشور با بیش از 150 پروژه هاب انرژی اعلام شده در سطح جهانی اتفاق می افتد، همه آنها با هدف ایجاد فرصت های توسعه کسب و کار جدید و ایجاد ارزش هستند.

همانطور که استرالیا رو به جلو حرکت می کند و ما اتکای خود را به تولید انرژی های تجدیدپذیر افزایش می دهیم، باتری ها در تامین ذخیره سازی مورد نیاز برای حفظ یک سیستم انرژی سازگار، قابل اعتماد و مقرون به صرفه بسیار مهم خواهند بود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *