پروژه گازرسانی زغال سنگ لی کریک Leigh Creek

پروژه گازرسانی زغال سنگ لی کریک

پروژه گازرسانی زغال سنگ لی کریک. پروژه گازی سازی زغال سنگ لی کریک یک پروژه گازی سازی درجا (ISG) برای تولید گاز سنتز (سنگ سنتز) از منابع زغال سنگ باقیمانده در میدان زغال سنگ لی کریک سابق در استرالیای جنوبی است.

Leigh Creek Energy (LCK) در حال توسعه پروژه 2.6 میلیارد دلار استرالیا (1.8 میلیارد دلار) زغال سنگ به گاز است که شامل یک نیروگاه گازی 100 مگاواتی و یک میلیون تن در سال تاسیسات تولید اوره (Mtpa) خواهد بود.

پروژه گازرسانی زغال سنگ لی کریک

یک مطالعه امکان سنجی اولیه (PFS) برای یک تاسیسات کاملاً یکپارچه تولید اوره با عمر پروژه بیش از 30 سال در اکتبر 2020 تکمیل شد و دولت استرالیای جنوبی مجوز تولید نفت (PPL) را برای عملیات بالادستی پروژه در ماه اعطا کرد. بعد.

LCK بر اساس قانون میراث بومی استرالیای جنوبی مجوز توسعه پروژه گازی سازی زغال سنگ در محل را در ژانویه 2022 دریافت کرد. این شرکت در آوریل 2018 تأییدیه زیست محیطی را برای گازسازی زغال سنگ زیرزمینی در لی کریک دریافت کرد و اولین گاز سنتز را از یک کارخانه نمایشی در این کارخانه تولید کرد. سایت در اکتبر 2018.

در مرحله اول توسعه تجاری پروژه، یک نیروگاه در مقیاس کوچک با استفاده از گاز سنتز مشتق شده از منابع زغال سنگ لی کریک تا سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. یک نیروگاه بزرگتر به همراه امکانات پردازش پایین دستی برای تولید اوره کم کربن اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود پروژه اوره Leigh Creek با راه‌اندازی تأسیسات جذب و ذخیره کربن (CCS) تا سال 2030 کربن خنثی شود.

جزئیات پروژه

نوع پروژه: تاسیسات یکپارچه گازسازی زغال سنگ و تولید اوره

مکان: لی کریک، فلیندرز، استرالیای جنوبی

سرمایه گذاری تخمینی: 2.6 میلیارد دلار استرالیا (1.8 میلیارد دلار)

ظرفیت تولید برق: 100 مگاوات

ظرفیت تولید اوره: 1Mtpa

مالک/توسعه دهنده: Leigh Creek Energy (LCK)

مکان و جزئیات سایت

پروژه گازی‌سازی زغال‌سنگ لی کریک در میدان زغال‌سنگ قدیمی لی کریک در نزدیکی کوپلی در رشته‌های فلیندرز استرالیای جنوبی، در 550 کیلومتری شمال آدلاید واقع شده است. محل پروژه در مجوز تولید نفت 269 (PPL 269) قرار دارد که 5 کیلومتر مربع را در چارچوب مجوز اکتشاف نفت 88.4 کیلومتر مربعی 650 (PEL 650) پوشش می دهد.

رزرو در Leigh Creek

برآورد می‌شود که پروژه گازی‌سازی زغال‌سنگ Leigh Creek حاوی 1153 پتاجول (PJ) ذخایر اثبات شده و احتمالی گاز سنتز (2P) و 301.2 میلیون تن (Mt) منابع ذغال‌سنگ نشان‌داده‌شده و استنباط‌شده باشد.

جزئیات فرآیند گازی سازی زغال سنگ در محل Leigh Creek

منابع زغال سنگ زیرزمینی لی کریک که استخراج آن دشوار است در اعماق 200 متر تا 1100 متر قرار دارد به گاز سنتز تبدیل می شود که حاوی متان، هیدروژن و سایر اجزا است. فن آوری گازی شدن زغال سنگ در محل شامل گرم کردن لایه زغال سنگ در دماهای بسیار بالا با هوای تغذیه شده از طریق چاه های ورودی برای ایجاد اکسیداسیون است.

منابع زغال سنگ جامد زمانی به گاز سنتز تبدیل می شوند که دما از 900 درجه سانتیگراد فراتر رود و غلظت اکسیژن در داخل محفظه گاز ساز زیرزمینی به سطوح بهینه برسد. در مجموع 41 گازیفایر برای سایت Leigh Creek در نظر گرفته شده است. گاز سنتز حاصل از چاه‌های خروجی استخراج و از طریق شبکه‌ای از لوله‌ها برای پردازش در یک تأسیسات بالای زمینی جمع‌ آوری می‌شود.

تولید برق و پردازش پایین دستی گاز سنتز

گاز سنتز فرآوری شده برای تولید مواد کودی مانند آمونیاک و اوره به نیروگاه در محل و تاسیسات فرآوری پایین دست ارسال می شود. در حالی که آمونیاک از طریق تصفیه گاز سنتز تولید می شود، اوره با ترکیب دی اکسید کربن (CO2) تولید شده از استخراج گاز سنتز با آمونیاک تولید می شود. تا 730 کیلوگرم CO2 برای تولید یک تن اوره مصرف می شود. LCK همچنین در حال بررسی پتانسیل تولید هیدروژن از گاز سنتز است.

جزئیات پروژه نمایش زغال سنگ به گاز Leigh Creek

یک پروژه نمایشی پیش تجاری (PCD) شامل یک نیروگاه گاز در بالای زمین و یک محفظه گازساز در محل زیرزمینی در حوضه Telford در میدان زغال‌سنگ Leigh Creek برای آزمایش ترکیب گاز سنتز و عملکرد فرآیند بین سال‌های 2018 و 2019 اجرا شد.

جزئیات توسعه تجاری مرحله اول

مرحله اول توسعه تجاری پروژه گازی سازی زغال سنگ Leigh Creek شامل حفاری تا پنج حلقه چاه گاز سنتز جدید، راه اندازی چندین گازساز زیرزمینی در PPL 269 و نصب یک نیروگاه گازی 5 مگاواتی است. LCK در مارس 2021 به تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) در مرحله اول توسعه پروژه گازی سازی ذغال سنگ در محل رسید.

جزئیات توسعه مرحله دوم گازی سازی زغال سنگ Leigh Creek

مرحله دوم توسعه این پروژه شامل توسعه میادین گازی سازی، یک نیروگاه گازی 100 مگاواتی، تأسیسات تولید آمونیاک و اوره، و زیرساخت های لجستیک، بارگیری و حمل و نقل مرتبط است. نیروگاه در محل، برق را به تاسیسات یکپارچه تولید اوره می رساند.

توافقنامه دفع اوره

Daelim Industrial، یک شرکت پتروشیمی مستقر در کره جنوبی، با LCK به توافق رسید تا 500000 تن (تن) اوره دانه‌ای از پروژه Leigh Creek در سال به مدت حداقل پنج سال در دسامبر 2021 خارج کند.

جذب و ذخیره کربن در Leigh Creek

در حالی که 75 درصد از CO2 تولید شده از فرآوری گاز سنتز در Leigh Creek در تولید اوره استفاده خواهد شد، 25 درصد باقی مانده برای برداشت و ذخیره سازی در محل برنامه ریزی شده است.

یک مطالعه امکان سنجی مستقل که در سپتامبر 2021 انجام شد، قابلیت حیات یک تاسیسات CCS را برای ذخیره CO2 اضافی در فضای خالی زیرزمینی ایجاد شده به دلیل گازسازی در محل منابع زغال سنگ تایید کرد.

افزایش قیمت گاز مایع

پیمانکاران درگیر در پروژه گازی سازی زغال سنگ

Silver City Drilling، یک ارائه دهنده خدمات حفاری مستقر در استرالیا، قرارداد حفاری مرحله اول توسعه پروژه گازی سازی زغال سنگ Leigh Creek را در نوامبر 2021 دریافت کرد. EMM Consulting برای کمک به LCK در فرآیند تصویب توسعه پایین دستی پروژه در اکتبر 2021 منصوب شد.

DL E&C، یکی از شرکت‌های تابعه Daelim، قرارداد مهندسی، تدارکات، ساخت، راه‌اندازی و مالی (EPCCF) را برای تأسیسات تولید اوره Leigh Creek در ژوئن 2021 دریافت کرد. شرکت کره جنوبی همچنین مسئول مدیریت یک مطالعه امکان‌سنجی قابل بانک (BFS) است. ) و مطالعات مهندسی و طراحی مقدماتی (FEED) برای پروژه تولید یکپارچه اوره قبل از FID که تا پایان سال 2022 پیش بینی می شود.

Nexant Energy & Chemicals Advisory (NexanteECA) به عنوان مشاور BFS برای تأسیسات تولید آمونیاک و اوره پروژه در آگوست 2021 منصوب شد.

شرکت Drivetrain استرالیا ژنراتورهای برق زیمنس را برای توسعه مرحله اول پروژه گازی‌سازی زغال‌سنگ Leigh Creek در جولای 2021 سفارش داد.

مطالعه امکان سنجی CCS برای این پروژه توسط inGauge Energy، یک شرکت مهندسی چاه و مدیریت پروژه مستقر در استرالیا، در سپتامبر 2021 تکمیل شد.

با inGauge Energy همچنین برای مدیریت خدمات حفاری برای توسعه چاه‌های گازی‌سازی اولیه قرارداد بسته شد، در حالی که شرکت Prudentia Process Consulting برای مدیریت مهندسی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه گازی 5 مگاواتی در ژانویه 2021 منعقد شد.

Prudentia Process Consulting همچنین طراحی کارخانه گاز سطحی را همراه با برآورد هزینه عملیاتی ارائه کرد، در حالی که Thyssenkrupp به ارائه طرح کارخانه اوره به عنوان بخشی از PFS پروژه مشغول بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *