پروژه 10 میلیارد دلاری دریاچه آلبرت در اوگاندا

پروژه 10 میلیارد دلاری دریاچه آلبرت در اوگاندا

به گزارش بازار نفت و گاز، TotalEnergies و شرکای FID پروژه 10 میلیارد دلاری دریاچه آلبرت در اوگاندا را می گیرند. پروژه دریاچه آلبرت شامل توسعه پروژه های نفتی بالادست Tilenga و Kingfisher در اوگاندا و ساخت خط لوله صادرات نفت خام EACOP بین اوگاندا و تانزانیا است.

پروژه 10 میلیارد دلاری

TotalEnergies و شرکای آن تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) را در پروژه توسعه دریاچه آلبرت در اوگاندا گرفته اند که مستلزم سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد دلار است. FID در طول راه اندازی پروژه نفت خشکی توسط رئیس جمهور اوگاندا، یووری موسوینی، معاون رئیس جمهور تانزانیا، فیلیپ امپانگو، و دیگر مقامات رسمی اعلام شد.

پروژه دریاچه آلبرت شامل توسعه پروژه های نفتی بالادست Tilenga و Kingfisher در اوگاندا و همچنین ساخت خط لوله نفت خام آفریقای شرقی (EACOP) است که یک خط لوله صادراتی به طول 1443 کیلومتر بین اوگاندا و تانزانیا است.

در اصل، FID در پروژه نفت قرار بود در سال 2017 گرفته شود و انتظار می رفت تولید تا پایان سال 2020 آغاز شود. با این حال، پروژه نفت اوگاندا با تاخیرهایی مواجه شد که ناشی از عوامل مختلفی مانند بحران بازار نفت و اختلافات مالیاتی از جمله موارد دیگر بود.

مدیرعامل TotalEnergies

پاتریک پویانه، رئیس و مدیرعامل TotalEnergies گفت: «توسعه منابع دریاچه آلبرت یک پروژه بزرگ برای اوگاندا و تانزانیا است و جاه طلبی ما این است که آن را به یک پروژه نمونه از لحاظ رفاه مشترک و توسعه پایدار تبدیل کنیم. ما از چالش های مهم اجتماعی و زیست محیطی که آن را نشان می دهد کاملاً آگاه هستیم.

ما توجه ویژه ای به استفاده از مهارت های محلی، توسعه آنها از طریق برنامه های آموزشی، تقویت بخش صنعتی محلی به منظور به حداکثر رساندن بازده محلی مثبت این پروژه خواهیم داشت.» انتظار می رود میدان های نفتی تیلنگا و کینگ فیشر که در حوضه دریاچه آلبرت ریفت واقع شده اند در سال 2025 تولید خود را آغاز کنند. تخمین زده می شود که این میادین با هم به تولید فلات تجمعی 230000 بشکه در روز (بشکه در روز) دست یابند.

TotalEnergies اپراتور میدان Tilenga است که در ناحیه Buliisa و Nwoya واقع شده است. میدان Kingfisher که توسط شرکت ملی نفت فلات قاره چین (CNOOC) اداره می شود، در ساحل شرقی دریاچه آلبرت واقع شده است.

سهامداران در بخش بالادستی پروژه توسعه دریاچه آلبرت عبارتند از TotalEnergies (56.67%)، CNOOC (28.33%)، و شرکت ملی نفت اوگاندا (UNOC) که 15٪ سهام دارد. سهامداران در دارایی EACOP عبارتند از TotalEnergies (62%)، UNOC (15%)، شرکت توسعه نفت تانزانیا (TPDC) با 15% سهام و CNOOC (8%).

خط لوله EACOP که هزینه آن 3.5 میلیارد دلار برآورد می شود، نفت تولید شده توسط میادین Tilenga و Kingfisher را به بندر Tanga در تانزانیا منتقل می کند. جدا از اعلام FID در پروژه نفت، TotalEnergies یک یادداشت تفاهم (MoU) با وزارت انرژی و مواد معدنی اوگاندا برای توسعه 1GW ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در این کشور آفریقایی امضا کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *