پیشنهاد کنترل خط لوله گاز طبیعی بین بولیوی و جنوب برزیل

پیشنهاد کنترل خط لوله گاز طبیعی بین بولیوی و جنوب برزیل

به گزارش بازار نفت و گاز، پتروبراس پیشنهاد الزام آور از EIG برای خط لوله بولیوی-برزیل دریافت می کند. TBG بخش خط لوله نزدیک به 2600 کیلومتر در برزیل را اداره می کند که روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز را که از میادین پیش نمک فراساحلی بولیوی و برزیل به بازارهای اصلی برزیل منتقل می کند.

پیشنهاد شرکت سهام خصوصی

Petroleo Brasileiro (Petrobras) تأیید کرده است که یک پیشنهاد الزام آور از شرکت سهام خصوصی EIG Global Energy Partners برای کنترل خط لوله گاز طبیعی بین بولیوی و جنوب برزیل دریافت کرده است.

این معامله شامل 51 درصد از سهام Transportadora Brasileira Gasoduto Bolívia-Brasil (TBG) و 25 درصد سهام در Transportadora Sulbrasileira Gás (TSB) است. رویترز به نقل از منابع نامعلومی که از این موضوع اطلاع دارند گزارش داد EIG بیش از 500 میلیون دلار برای سهام کنترلی TBG پیشنهاد می کند.

اپراتور سیستم انتقال گاز

TBG یک اپراتور سیستم انتقال گاز برزیل است. این شرکت مالک و اداره بخش برزیلی خط لوله گاز طبیعی بولیوی-برزیل، معروف به گازبول است. بخش خط لوله به طول نزدیک به 2600 کیلومتر در برزیل روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز را که از میادین پیش نمک فراساحلی بولیوی و برزیل به بازارهای اصلی برزیل منتقل می شود، منتقل می کند. این خط لوله از ایالت های ماتو گروسو دو سول، سائوپائولو، پارانا، سانتا کاتارینا و ریو گرانده دو سول عبور می کند.

سال گذشته، EIG 27.5 درصد از سهام TBG را به Fluxys Belgium فروخت. این فروش بخشی از استراتژی شرکت سهامی خاص برای رفع تعارض مقرراتی بود که می‌توانست آن را از ارائه پیشنهاد برای کنترل سیستم خط لوله گاز بازدارد. از سوی دیگر، TSB مالک و اداره کننده خط لوله گاز اروگوئه – پورتو آلگره است.

به گفته پتروبراس، برنامه واگذاری هنوز در مرحله الزام آور است. پیشنهاد باید قبل از شروع مرحله مذاکره توسط هیئت اجرایی آن بررسی و تایید شود. پتروبراس اظهار داشت: این شرکت مبالغ گزارش شده در رسانه ها را تایید نمی کند و تصریح می کند که اجرای معامله منوط به تاییدیه های لازم شرکتی خواهد بود.

پتروبراس تعهد خود را به شفافیت گسترده پروژه‌های واگذاری و مدیریت پرتفوی خود تقویت می‌کند و به اطلاع می‌رساند که مراحل بعدی مطابق با متدولوژی واگذاری شرکت و فرمان 9188/2017 به‌موقع به بازار افشا خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *