پیش بینی پلتس از فرآورده های نفتی آسیا

پیش بینی پلتس از فرآورده های نفتی آسیا

پیش بینی پلتس از فرآورده های نفتی آسیا از روند نزولی گاز مایع طبیعی آسیا به دلیل لینکه خرید محموله های بازاری به سمت اوایل سال می رود خبر داد.

به گزارش بازار نفت و گاز ایران همزمان با جو صعودی معاملات در میان کاهش نگرانی‌ها در مورد اومیکرون، بازار اسانس‌های نفتی آسیا در ابتدای هفته 27 تا 31 دسامبر به واسطه سیر افزایشی بازارهای معاملات آتی نفت خام تقویت شد.

گاز مایع روند نزولی دارد

پیش بینی پلتس از فرآورده های نفتی آسیا بر آن است که تقاضای گاز طبیعی مایع آسیا، به دلیل جریان بازار به سمت خرید محموله‌های نیمه اول سال و تحویل در فوریه، شاهد روند نزولی باشد. علاوه بر این، یکی از تاجران اشاره داشت که کره‌جنوبی در حال تجربه زمستان گرمی است.

به گزارش بازار نفت و گاز قیمت معاملاتی پروپان ژانویه در 24 دسامبر در میزان 715 دلار در هر تن قرار گرفت. نسبت به جلسه قبلی با رشد 10 دلاری از سیر صعودی نفت خام نیز گذر کرد. این میزان همچنین 80 دلار در هر تن زیر قیمت‌های قراردادی دسامبر بوده، که نشان‌دهنده جو صعودی برای بازار ژانویه می‌باشد.

فاصله قیمتی پروپان برای قراردادهای ژانویه و فوریه در میزان وارونگی 17.50 دلار در هر تن قرار گرفتهاست. نسبت به جلسه قبلی 3.50 دلار در هر تن بیشتر شد، درحالی‌که فاصله قیمتی پروپان فوریه و مارس با افت 50 سنتی نسبت به جلسه قبلی، میزان 28 دلار در هر تن را ثبت کرد.

فاصله قیمتی پروپان خاور دور و نفتا ژاپن، که از نزدیک توسط کراکینگ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، با رشد 5.75 دلاری در جلسه قبلی در 24 دسامبر به 22.75 دلار در هر تن رسید. این امر قابلیت استفاده از پروپان به عنوان خوراک جایگزین در برابر نفتا را کمتر کرد.

منابع بازار گفتند، کراکینگ‌های بخار خوراک بوتان را در نظر گرفته، زیرا قیمت آن نسبت به پروپان 35 دلار در هر تن کمتر است. گاز طبیعی مایع زمانی به عنوان خوراک صرفه استفاده دارد که قیمت آن 90 درصد یا بیشتر نسبت به نفتا کمتر باشد.

نفتا افزایش یافت

پیش بینی پلتس از فرآورده های نفتی آسیا , شاخص نقدی نفتا ژاپن (سی+اف) نسبت به جلسه قبلی 17.25 دلار در هر تن افزایش یافت . در اواسط روز تجاری 28 دسامبر با سیر صعودی نفت خام به 739.25 دلار در هر تن رسید.

جو ضعیف‌تر بازار (همانطور که در معاملات نفتا مشاهده می‌شود) با سکون تجارت‌ها به دلیل تعطیلات همراه بود. داده‌های پلتس نشان داد، فاصله قیمتی نفتا ژاپن در شرق و غرب (شمال غرب اروپا) با میزان 9 دلار در هر تن نسبت به جلسه قبلی معاملات اروپا در 24 دسامبر بدون تغییر باقی ماند.

فاصله قیمتی شرق و غرب در هفته گذشته به دلیل دیرکردهایی در اروپا کاهش یافت، زیرا این میزان در اوایل دسامبر بین 14 تا 15.75 دلار در هر تن بود. دیکردهایی که در آربیتراژ غربی رخ می‌دهد معمولاً نفتا آسیا را تقویت می‌کند، اگرچه براساس گزارش‌ها عرضه مناسبی در بازار در جریان بوده است. در هفته گذشته چندین پیشنهاد برای مناقصات ارائه شد.

نفتا افزایش یافت

نفتا افزایش یافت

پیش‌بینی رشد قیمت‌های فرآورده های نفتی آسیا تا ماه رمضان

کاهش تقاضا نفتا

فاندامنتال‌های عرضه و تقاضا بنزین از همدیگر فاصله گرفته، و این امر می‌تواند حتی بعد از افزایش فاصله قیمتی بنزین و مشتقات نفتا سنگاپور تا بیشترین میزان‌‌ها در دو ماه گذشته در آخرین جلسه معاملاتی آسیا، تقاضای نفتا را کاهش دهد.

پیش‌بینی می‌شود بسیاری از معامله‌کنندگان بازار فعالیتی در ایام تعطیلات پایان سال نداشته، که فعالیت‌های تجاری برای محصولات اسانس‌های نفتی را تحت فشار قرار می‌دهد. قیمت نفت برنت بازارهای معاملات‌ آتی فوریه در 03:51 گرینویچ در 28 دسامبر در میزان 78.73 دلار در هر بشکه قرار گرفت، که نسبت به قیمت 76.02 دلار در هر بشکه‌ای روز 24 دسامبر (04:30 گرینویچ) روند افزایشی را ثبت کرد.

اعلام قیمت های نشریه نفتی پلتس

وضعیت بنزین پیچیده شد

تحلیل قیمت های انرژی از داده‌های پلتس نشان داد، معاملات بنزین ران 92 فوب سنگاپور ماه ژانویه در ابتدای هفته اوج گرفت، و با افزایش قیمتی 2.51 درصدی نسبت به جلسه قبلی در اوایل 28 دسامبر در میزان حدودی 89.06 دلار در هر بشکه قرار گرفت.

جو بازار در این هفته به دلیل فاصله‌گیری فاندامنتال‌های عرضه و تقاضا از یکدیگر همزمان با رویه‌های کاهشی از سوی غرب، پیچیده می‌باشد. بعد از این که شرکت پرتامینا اندونزی در بازار نقدی به دنبال خرید 200 هزار بشکه بنزین ران 92 برای فوریه 2022 رفت، بخش تقاضا تا میزانی بهبود یافت. از سویی دیگر، شرکت نایارا انرژی هند محموله‌ای 33 تا 35 هزار تنی از بنزین ران 92 را برای بارگیری در ژانویه عرضه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *