چگونه روبات ها و تجهیزات خودکار آینده را استخراج می کنند

چگونه روبات ها و تجهیزات خودکار آینده را استخراج می کنند

به گزارش بازار نفت و گاز، چگونه روبات ها و تجهیزات خودکار آینده را استخراج می کنند؟ زمانی که اعلام می‌کنید ربات‌ها آینده هر صنعتی هستند، اغلب با محفوظات شدید و ترس از اضافه کاری مواجه می‌شوید، با پیشنهاداتی مبنی بر آینده‌ای کاملاً خودکار که ترس را در هر کارمندی ایجاد می‌کند. اما اتوماسیون لزوماً به معنای کاهش اشتغال نیست، بلکه تغییر در تخصص اپراتورهایی است که می توانند از یادگیری مهارت های جدید و اقدامات ایمنی بهبود یافته بهره مند شوند.

این امر به ویژه در ماینینگ صادق است. بهبود ایمنی، پایداری و بهره‌وری عوامل کلیدی هستند که توسعه‌دهندگان رباتیک در این صنعت تلاش می‌کنند، و اتوماسیون به‌ویژه زمانی که صحبت از فرآیندهای دست و پا گیر و عملیات سنگین به میان می‌آید مفید است.

فناوری معدن با مارک رایان، معاون ارائه تجهیزات و تحقیق و توسعه برای Normet صحبت کرد تا تصورات غلط اتوماسیون رایج را ریشه کن کند و در مورد چگونگی کمک رباتیک به ایجاد آینده ای پایدارتر برای صنعت معدن بحث کند.

درهم شکستن اسطوره

با توجه به پیاده‌سازی فناوری، مردم اغلب فکر می‌کنند که اگر سطح فناوری افزایش یافته باشد، به طور بالقوه شغل آنها اضافی می‌شود یا دیگر مورد نیاز نیست. اما چیزی که در واقعیت دیده‌ایم این است که این مشاغل هنوز وجود دارند، فقط مهارت‌ها متفاوت است،” رایان توضیح می‌دهد.

برای Normet وسایل نقلیه الکتریکی و ماشین آلات منطقه ای است که در سطح جهانی در حال رشد است. رهبران صنعت معدن تلاش زیادی برای ساخت ماشین‌های آلایندگی صفر مانند باتری‌های الکتریکی انجام می‌دهند. هنگامی که یک موتور دیزلی برداشته می شود و با یک سیستم باتری محور جایگزین می شود، خدمات فرآیند بسیار طولانی تر می شود. علیرغم اینکه باتری ها و قطعات الکتریکی نیازی به خدمات زیادی ندارند، هنوز نیاز به نگهداری دارند، بنابراین به افرادی نیاز دارند که قادر به کار بر روی قطعات الکتریکی باشند.

به طور خلاصه، حذف موتورهای دیزل و جایگزینی آنها با سیستم های باتری خودکار به معنای جایگزینی پرسنل به نفع ابزارهای مکانیزه نیست، بلکه به معنای تطبیق الزامات مهارت و مسئولیت های اپراتورهای موجود است.

ایمنی بهبود یافته

ماشین های خودکار اغلب می توانند ایمنی و بهره وری فعالیت های زیرزمینی را بهبود بخشند. Normet متعهد است به مشتریان خود در ایجاد محیط های معدنی ایمن از طریق اجزای ماشین رباتیک کمک کند.

جایگزینی کارگران با یک سیستم خودکار از راه دور، خطر پیامدهای ایمنی محل کار را کاهش می دهد. رایان می‌گوید: «مشتریان می‌خواهند هر گام ممکن را برای دور کردن پرسنل از عملیات خطرناک در محیط‌های معدن بردارید. مشتریان از طریق دور کردن کارگران از مناطق ضربه‌ای، نه تنها ایمنی نیروی کار خود را بهبود می‌بخشند، بلکه بهره‌وری و سودآوری را نیز افزایش می‌دهند، بنابراین بهترین نتیجه ممکن را برای مشتری حفظ می‌کنند.

آخرین نوآوری ها

اولین قدم برای بهینه سازی عملیات برای Normet، خودکار کردن فرآیند پاشش بتن است. فناوری SmartSpray سرعت، کیفیت و استفاده اقتصادی از مواد را تضمین می کند. امروزه استفاده از بتن پاشیده در سازه های مهندسی عمران مانند معادن، بخش مهمی از سیستم های پشتیبان سنگ موفق، بسیار پربازده و ایمن است.

از طریق فناوری خودکار مانند SmartScan، اعمال بتن و تعمیرات به طور موثر از طریق محاسبه هوش مصنوعی و نظارت بر ضخامت بتن پاشیده شده تکمیل می شود. این تجهیزات تضمین می کند که سمپاشی به طور موثر و با حداقل ضایعات کامل می شود.

مکانیسم های رباتیک

مکانیسم‌های رباتیک و اپراتورهای آن‌ها برای دستیابی به بهترین نتایج استخراج به صورت پشت سر هم کار می‌کنند. ماشین‌های خودکار به سطح بسیار بالاتری از تعمیر و نگهداری نیاز دارند، زیرا تمایل دارند سوء استفاده سنگین کمتری را تحمل کنند. رایان می‌گوید: شما به آنها نیاز دارید که کارآمدی کار کنند تا مشتری بتواند تمام مزایایی را که از سرمایه‌گذاری خود نیاز دارد دریافت کند.

اما یافتن اپراتورهای با استعداد به طور فزاینده ای دشوار می شود و کیفیت بتن پاشیده شده می تواند بین اپراتورها بسیار متفاوت باشد. سازندگان تجهیزات در حال توسعه محصولاتی هستند که تضمین می کنند اثر اپراتور بر نتیجه به حداقل می رسد در حالی که بهره وری افزایش می یابد. رایان توضیح می دهد: “شما واقعا باید بازی خود را با توجه به حفظ این سیستم ها ارتقا دهید.”

با این حال، این نیاز فزاینده به اپراتورهای بسیار ماهر مانعی برای پرسنل فعلی نمی‌کند، بلکه فرصت‌های جدیدی را برای کارگران فراهم می‌کند تا مهارت خود را ارتقا دهند و حرفه خود را توسعه دهند. به گفته رایان: “تکنولوژی ممکن است جایگزین افراد خاصی شود، اما مهارت های مورد نیاز برای نگهداری تجهیزات تغییر خواهد کرد.”

صنعت معدن دستخوش تغییرات لرزه ای با روندهای فناوری است که نحوه عملکرد آنها را شکل می دهد. Normet با پرداختن به شکاف مهارتی ایجاد شده از طریق ادغام رباتیک در محیط‌های کاری روزمره، ایمنی و کارایی پروژه‌های معدنی خود را بهبود می‌بخشد و در عین حال کارکنان را برای موفقیت پیشرو در صنعت خود در مرکز نگه می‌دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *