کاهش صادرات محصولات چین

کاهش صادرات محصولات چین

به گزارش بازار نفت و گاز چین در جولای صادرات محصولات تقطیرشده را کاهش داد.کاهش صادرات محصولات چین بیش از حد انتظار این کشور بوده است.

بررسی کاهش صادرات محصولات تقطیرشده در چین

چین در ماه ژوئیه 2021 به ترتیب 0/49 درصد و 2/41٪ کاهش صادرات گازوئیل و بنزین داشته است. طبق داده‌های اداره کل گمرک (GAC). دلیل اصلی کاهش شدید، کمبود سهمیه صادراتی برای صادرکنندگان نفت تصفیه‌شده است. پتروچینا، یکی از دو صادرکننده برتر کشور، سهمیه صادراتی خود را در ماه ژوئن مصرف کرده بود و صادرات را در ماه ژوئیه متوقف کرد.

صادرکنندگان عمده چین، شرکت ملی نفت فلات قاره چین (CNOOC) و Sinopec سهمیه بسیار کمی در دست داشتند و در ماه جولای صادرات محصولات تقطیرشده‌ی چین در آگوست و در ماه‌های باقی‌ مانده از سال جاری بیش‌ازحد انتظار کاهش می‌یابد. حتی پس‌ازآنکه وزارت بازرگانی 7.5 میلیون تن سهمیه صادراتی محصولات تقطیرشده را در اوایل ماه اوت منتشر کرد.

بر اساس داده‌های تجاری ژانویه تا ژوئیه از تحقیقات GAC و ICIS، صادرکنندگان محصولات تقطیرشده چینی در هشت ماه اول 83٪ یا 72/30 میلیون تن از دودسته اول سهمیه اعطاشده استفاده کرده‌اند. داده‌های ICIS نشان می‌دهد که صادرکنندگان چینی تنها حدود 28/6 میلیون تن سهمیه صادراتی دارند که می‌توانند در سپتامبر-دسامبر مورداستفاده قرار دهند، درصورتی‌که هیچ سهمیه اضافی در این دوره منتشر نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *