سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری در کارخانه هیدروژن زدایی پروپان در هند

کارخانه هیدروژن زدایی پروپان در هند

به گزارش بازار نفت و گاز، پترونت LNG هند 5.3 میلیارد دلار در پنج سال آینده سرمایه گذاری می کند. اپراتور پایانه واردات LNG سرمایه گذاری 12.5 میلیارد INR (1.7 میلیارد دلار) را در یک کارخانه هیدروژن زدایی پروپان انجام خواهد داد، که در تبدیل خوراک وارداتی به پروپیلن برای ورود به تجارت پتروشیمی، علاوه بر سرمایه گذاری 1.6 میلیارد INR برای ساخت یک شناور مشارکت خواهد کرد. تاسیسات واردات LNG در گوپالپور در ایالت اودیشا هند.

سرمایه گذاری های شرکت هندی

شرکت نفت و گاز هندی Petronet LNG در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 400 میلیارد INR (5.32 میلیارد دلار) در پروژه های مختلف، از جمله تاسیسات LNG در خارج از کشور، طی 4 تا 5 سال آینده است.

پرس تراست هند (PTI) به نقل از A K Singh مدیر عامل شرکت پترونت LNG گزارش داد که اپراتور پایانه واردات LNG سرمایه گذاری 12.5 میلیارد INR در یک کارخانه هیدروژن زدایی پروپان برای ورود به تجارت پتروشیمی انجام خواهد داد.

این کارخانه مشغول تبدیل مواد اولیه وارداتی به پروپیلن خواهد بود. سینگ افزود: پترونت همچنین 1.6 میلیارد INR برای ساخت تاسیسات شناور واردات LNG در گوپالپور در ایالت اودیشا هند سرمایه گذاری خواهد کرد.

فرصت های سرمایه گذاری

این خبرگزاری به نقل از سینگ گفت: “ما همیشه فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاری در خارج از کشور ارزیابی می کنیم. اگر برای کشور مفید باشد (و) اگر آن را گزینه بهتری بدانیم، قطعاً به دنبال آن خواهیم رفت.»

این شرکت همچنین سرمایه گذاری در پروژه های خارج از کشور از جمله میادین گازی را در نظر خواهد گرفت.

سینگ افزود که پترونت 17 میلیارد INR برای توسعه ظرفیت واردات LNG داخلی خود هزینه خواهد کرد.

انتظار می رود این شرکت 6 میلیارد INR سرمایه گذاری کند تا ظرفیت پایانه واردات LNG داهج در گجرات را از 17.5 میلیون تن فعلی به 22.5 میلیون تن در سال افزایش دهد.

سینگ گفت: همچنین 1.25 میلیارد INR برای ساخت مخزن ذخیره سازی و جایگاه هایی برای بارگیری LNG با کامیون هزینه خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد سالانه یک تاسیسات ذخیره سازی شناور و گازی سازی مجدد (FSRU) بر پایه واردات LNG در بندر گوپالپور بسازد.

این تاسیسات قرار است به یک پایانه زمینی با ظرفیت بیش از پنج میلیون تن تبدیل شود.

پالایشگاه های دولتی هند اویل (IOC) و بهارات پترولیوم (BPCL)، شرکت گاز GAIL (هند) و تولیدکننده نفت و گاز ONGC با هم 50 درصد از سهام پترونت را دارند.

در حال حاضر، این شرکت یک مرکز واردات 5 میلیون تنی در سال در کوچی در کرالا دارد.

در نوامبر سال گذشته، روزنامه تایمز هند (TOI) گزارش داد که پترونت LNG در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 17 میلیارد INR (228.7 میلیون دلار) برای ساخت یک اسکله جدید در پایانه داهج در ایالت گجرات هند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *