کاهش قیمت سوخت جت اروپا

,
کاهش قیمت سوخت جت اروپا

کاهش قیمت سوخت جت اروپا به تحلیل بازار نفت و گاز:

قیمت سوخت جت های اروپای شمال غربی روز چهارشنبه پس از دو روز افزایش متوالی کاهش یافت، زیرا قرارداد بنزین پایه ماه گذشته 16.75 تن کاهش یافت. بر اساس داده های شرکت تجزیه و تحلیل نفت vortexa ، واردات سوخت هواپیمای اروپایی در ماه گذشته 1.24 میلیون تن بوده است، که با کاهش تقاضای مسافرتی در اروپا به میزان 300000 تن در ماه اوت کاهش یافته است. فرانسه با 435،000 تن بزرگترین واردکننده بود و پس از آن هلند و انگلیس قرار گرفتند.

در سال 2019، قبل از همه گیری، واردات اروپا به 2.12 میلیون تن در همان ماه رسید. در دریای مدیترانه ، اسپانیا بزرگترین واردکننده بود و در ماه سپتامبر حدود 63000 تن سوخت جت دریافت کرد، اما تحویل سوخت جت به این منطقه در این ماه با 171000 تن کاهش یافت. این میزان با نزدیک به 500000 تن تحویل در ماه اوت مقایسه می شود، زمانی که تقاضای تعطیلات در بالاترین سطح خود بود. واردات کمتر، همراه با بازگشایی سفرهای فرا اقیانوس اطلس، ماه گذشته حق بیمه سوخت جت به نفت خام دریای شمال را افزایش داد.

حاشیه های سوخت جت در اروپا

حاشیه های پالایشگاه سوخت جت در 30 سپتامبر به 10.35 در هر بشکه رسید پس از آن که ایالات متحده از کاهش محدودیت های سفر برای اوایل ماه نوامبر خبر داد، بازار از افزایش تقاضا برخوردار شد. بریتانیا همچنین با افزایش رزروهای تعطیلات مدیترانه ای برای نیم فصل اکتبر در انگلستان ، محدودیت ها را در ماه گذشته کاهش داد. و Vortexa بر اساس محموله هایی که قبلا تخلیه شده اند، واردات اروپا را 1.02 میلیون تن در ماه اکتبر تخمین زده است این به این معناست که حجم آن تا پایان ماه بیشتر خواهد شد.

در بازار محموله سوخت جت در شمال غرب ، هیچ معامله ای گزارش نشده است. شل یک محموله 27000 تنی را بر اساس cif Le Havre ، برای تحویل در 22-29 اکتبر ارائه داد. و Vitol برای محموله ای با همان اندازه برای تحویل به روتردام در تاریخ های کمی قبل 24-31 اکتبر پیشنهاد داد.

قیمت گازوئیل در بازار اروپا

قیمت گازوئیل اروپایی در روز جمعه کاهش یافت ، زیرا قیمت نفت برخی از سودهای اخیر خود را پس داد. معاملات آتی گازسوز lce 16.75 تن کاهش یافت و در 703.50 تن بسته شد. این سطح هنوز دور از رکورد سه ساله اخیر در روزهای اخیر نیست. دلایل آن عبارتند از تقاضای فصلی کشاورزی ، کاهش سطح سهام و شروع فصل نگهداری پالایشگاه است.

اما سطح پایینی از واردات ماه گذشته نیز به آنچه شرکت کنندگان به عنوان یک بازار سفت و سخت می بینند کمک کرد. بر اساس گزارش vortexa ، اروپا در ماه سپتامبر فقط 4.81 میلیون تن گازوئیل مصرف کرده است، در حالی که این میزان در ماه اوت از 5.78 میلیون تن کمتر بوده است. محموله های روسیه به اروپا نسبتا قوی بودو از 2.78 میلیون تن به 2.6 میلیون تن کاهش یافت. در نتیجه، آن ها حرکت کردند تا اکثریت آشکار تمام جریان های ورودی به اروپا را اشغال کنند.

ورود مسافران از عربستان به حدود 340،000 تن، از حدود 770،000 تن سقوط کرد. افرادی که از لندیا بودند نیز از حدود 730،000 تن به 510،000 تن کاهش یافت. و تنها حدود 130،000 تن تخلیه شد، در حالی که حدود 340،000 تن بود. در مجموع، واردات گازوئیل و گازوئیل اروپا از این سه ماه به طور تقریبی نصف شده است. دلیل کاهش محموله ها از عربستان سعودی احتمالا تعطیلی ماه سپتامبر در پالایشگاهjubail  460،000 بشکه در روز بود که یک سرمایه گذاری مشترک بین کل انرژی و آرامکو سعودی بود. امارات متحده عربی تنها تأمین کننده اصلی به اروپا بود که محموله های خود را ماهانه افزایش داد.

صادرات نفت کوره به شرق بالاترین سطح 17 ماه گذشته

حاشیه های نفت کوره گوگرد بالا (HSFO) تا نفت خام در جلسه میانی هفته بیشتر در شمال غربی اروپا تقویت شد، در حالی که صادرات نفت کوره به شرق در ماه سپتامبر به بالاترین سطح 17 ماه گذشته رسید. تخفیف های احتمالی HSFO به نفت خام برنت در ماه گذشته پس از افزایش برای هفتمین روز متوالی، 5 دلار در هر بشکه در روز کاهش یافت و به 9.08 در هر بشکه رسید. تقاضای شدید آسیا و اقیانوسیه از حواشی HSFO حمایت کرده است، زیرا برخی از شرکت های خدمات رسانی در منطقه به دنبال افزایش خرید نفت کوره برای تولید برق به دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی هستند.

صادرات نفت کوره اروپا و FSU به آسیا به بالاترین میزان از آوریل سال گذشته در 750،000 تن در سپتامبر رسید، در حالی که 320.000 تن در ماه قبل از آن بود. Shell به طور موقت آمالته را رزرو کرده است تا 100000 تن محصولات را در بندر ust-Luga در بالتیک در 11 اکتبر بارگیری کند تا در سواحل غربی لندیا تخلیه شود. رزرو ممکن است برای نفت کوره یا نفت خام باشد ، اگرچه این مورد با shell قابل تأیید نیست.

چشم انداز بازار سوختهای کوره و سوخت های دریایی

اختلاف قیمت مواد اولیه در بازار اروپا

اختلافات VGO اروپایی با برنت در ماه دسامبر در پی مذاکرات تازه در زمینه تجارت در سطوح ضعیف تر، کاهش یافت. قیمت های مستقیم تحت فشار قرار گرفت و افت شدیدی در قیمت های آتی نفت خام ایجاد شد. قیمت های مستقیم VGO روز چهارشنبه در پی از دست دادن بازارهای آتی برنت در ماه دسامبر تضعیف شد. قرارداد ماه پیش bl/1.87 از دست داد تا در 6:30 اکتبر در 16:30 BST در bl/81.17 بسته شود. قیمت ها از بالاترین سطح سه سال گذشته یعنی 83.04 در هر بشکه در جلسه قبل کاهش یافت. برخی پیشنهادات مبنی بر این که محموله VGO با گوگرد بالا در پالایشگاه اروپای غربی با قیمت 5 دلار در هر بشکه به brent cif مبادله شده بود وجود داشت، اما این مورد تایید نشد.

بنزین قصد ارزان شدن ندارد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *