کاهش قیمت نفت خام به دلیل بارش باران

کاهش قیمت نفت امروز

قیمت های نفت خام جهانی کمی نوسان داشتند و بیشتر پالایشی های مستقل بازار شاندونگ، قیمت های اعلامی نفت و گازوئیل خود را کاهشی اعلان کردند. در خلال بارش شدید بازار در شمال چین، میزان مصرف سوخت هم کاهش یافت.

قیمت نفت شرکت های دولتی بزرگ فروشنده عمدتا ثابت باقی ماند سقف قیمت های گازوئیل خرده فروش هم به زودی روند کاهشی خواهند داشت. فعالیت تجاری هم بی رمق باقی می ماند. بر همین اساس، شاخص بنزین/گازوئیل چین هم با کاهش روبرو شد. شاخص قیمت نفت خام چین کاهش 2.46 درصدی داشت و سقف قیمت خرده فروشی به میزان 100 رنمینبی به ازای هر تن کاهش یافت.

به دنبال آن، نوسان بازار بنزین مخلوط اکتان  را هم درگیر کرد. بنزین اکتان 92 و 95 به ترتیب با کاهش 8.78 و 8.71 درصد به مقادیر 7789.29 و 7898.13 رنمینبی به ازای هر تن رسید.

 قیمت نفت امروز

آربیتراژ صادرات و واردات میانه و سبک هم دستخوش تغییراتی شد. قیمت سوخت جت، بنزین و گازوئیل در این بخش به ترتیب با کاهش 0.2-، 2.9- و 2.6- مواجه شد. کمیسیون توسعه و اصلاح ملی اعلان کرد چین قیمت های خرده فروشی سوخت را در 27 ژوئیه کاهش خواهد داد تا تغییر قیمت های نفت خام را در بازارهای جهانی بازنگری کند. همچنین، بر اساس گزارش های اعلامی، میانگین قیمت اعلامی بنزین اکتان 89 به میزان 8619 رنمینبی به ازای هر تن کاهش خواهد یافت.

بر اساس ساز و کار قیمت گذاری کنونی، قیمت های سوخت بر مبنای نوسان قیمت های جهانی نفت تنظیم می شود. در صورتیکه تغییر قیمت کمتر از 50 رنمینبی به ازای هر تن باشد، هیچ تغییری هم اعمال نخواهد شد. قیمت های اعلامی کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین به عنوان سقف قیمت برای خرده فروشان به حساب می آیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *