کاهش چشم گیر صادرات بنزین و گازوئیل چین  

صادرات نفت و گاز خام

کاهش چشم گیر صادرات بنزین و گازوئیل چین: 

صادرات بنزین و گازوئیل چین که از طریق  پالایشگاه‌ها صورت می گیرد  در ماه جولای پیش بینی با افت بسیار شدیدی همراه باشد.

حجم بنزین و گازوئیل برای نیمه دوم سال نیز نسبت به سال گذشته تا زمان صدور سریدوم سهمیه صادراتی فرآورده‌ها توسط دولت کمتر است. طبق آمار بازار نفت گاز پتروشیمی فقط حدود 12 درصد سهمیه صادراتی سری اول برای فرآورده‌ها پس از ژوئیه برای پالایشگاه‌های چینی باقی می‌ماند درحالی‌که دولت هنوز سهمیه صادراتی سری دوم را صادر نکرده است.

از 590000 تن صادرات بنزین و گازوئیل در ماه ژوئیه، فقط 60000 تن صادرات بنزین ازZhejiang Petroleum & Chemical (ZPC)انجام می‌شود و بقیه همه توسط پالایشگاه‌های تابعه Sinopec تأمین می‌شود.

در ژانویه-ژوئن سال 2021، چین 9 میلیون تن بنزین صادر کرد که نسبت به سال گذشته 14 درصد و 41/12 میلیون تن گازوئیل که 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. اما اگر بخواهیم به ماه ها صادرات را بررسی کنیم ماه جولای پایین تر میزان صادرات در چین بوده است.

صادرات نفت و گاز خام

پالایشگاه‌های نفتی که سهمیه صادراتی را در دست داشتند، از ترس احتمال پتانسیل محدود عرضه در بازار داخلی،صادرات را کاهش دادند، زیرا فصل چرخشی سنگین در سه‌ماهه دوم فرا رسید و تقاضا برای بهبود شرایط اقتصادی و افزایش دما افزایش می‌یافت.

واردات نفت خام

دولت همچنین بازرسی از پالایشگاه‌های کوچک پیرامون سهمیه واردات نفت خام را آغاز کرد. چنین اقداماتی با هدف مهار تولید مازاد داخلی موجب نگرانی فعالان بازار در مورد کمبود عرضه شده است و باعث شده پالایشگاه‌های چینی صادرات خورد را کاهش دهند.

بازار در سویی دیگر همچنان منتظر صدور سری دوم سهمیه است. انتظار می‌رود پالایشگاه‌های نفت با سهمیه صادارت موجود، حجم صادرات ماهانه خود را پایین نگاه دارند تا میزان صادرات مشخصی را تا زمان صدور سهمیه صادرات دوم حفظ کنند.

منابعی از پتروشیمی گوانگشی و پتروشیمی جینکسی با تکرار این مسئله گفتند که برنامه‌های تولید آن‌ها براساس فروش داخلی است. درصورتی‌که خروجی پالایشگاه‌ها به‌صورت کامل در بازار داخلی جذب نشود پالایشگاه‌ها آماده کاهش تولید هستند. پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید روزانه نفت خام PetroChinaدر ژوئیه به نسب ماه ژوئن ۴تا ۵ درصد کاهش یابد.

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

اخبار بازار نفت گاز پتروشیمی انرژی بنزین و گازوئیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *