5 مرحله برای کسب سود در تجارت نفت خام

کسب سود در تجارت نفت خام

5 مرحله برای کسب سود در تجارت نفت خام. تجارت نفت خام به دلیل جایگاه منحصربه‌فرد آن در سیستم‌های اقتصادی و سیاسی جهان، فرصت‌های بسیار خوبی برای کسب سود تقریباً در تمام شرایط بازار ارائه می‌کند. همچنین، نوسانات بخش انرژی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و روندهای قوی را تضمین می‌کند که می‌تواند بازدهی ثابتی را برای معاملات نوسان کوتاه‌مدت و استراتژی‌های زمان‌بندی بلندمدت ایجاد کند.

فعالان بازار اغلب از استفاده کامل از نوسانات نفت خام شکست می‌خورند، چه به این دلیل که ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بازارها را نیاموخته‌اند و چه به این دلیل که از دام‌های پنهانی که می‌تواند منجر به درآمد شود، آگاه نیستند. علاوه بر این، همه ابزارهای مالی متمرکز بر انرژی به طور یکسان ایجاد نمی‌شوند، زیرا زیرمجموعه‌ای از این اوراق احتمالاً نتایج مثبتی ایجاد می‌کنند.

کسب سود در تجارت نفت خام

اگر می‌خواهید در بازارهای نفت بازی کنید، این کالای مهم می‌تواند یک طبقه دارایی با نقدشوندگی بالا فراهم کند که با آن چندین استراتژی معامله کنید.

ابتدا تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مناسب است: یک محصول مشتقه مانند قراردادهای آتی یا اختیار معامله؛ یا یک محصول مبادله ای مانند ETN یا ETF. سپس بر روی مبانی بازار نفت و آنچه موجب عرضه و تقاضا می‌شود، و همچنین شاخص‌های فنی به‌دست‌آمده از نمودارها تمرکز کنید.

در ادامه پنج مرحله برای کسب سود ثابت در بازارهای نفت خام مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سود در تجارت نفت خام

یاد بگیرید چه چیزی نفت خام را حرکت می دهد

نفت خام از طریق ادراک عرضه و تقاضا، تحت تأثیر تولید جهانی و همچنین رونق اقتصاد جهانی حرکت می کند. عرضه بیش از حد و کاهش تقاضا، معامله گران را تشویق می کند تا در بازارها نفت خام بفروشند، در حالی که افزایش تقاضا و کاهش یا یکنواخت شدن تولید، معامله گران را تشویق می کند که قیمت نفت خام را بالاتر بفروشند.

همگرایی شدید بین عناصر مثبت می تواند روندهای صعودی قدرتمندی ایجاد کند، مانند افزایش قیمت نفت خام به 145.31 دلار در هر بشکه در جولای 2008، در حالی که همگرایی شدید بین عناصر منفی می تواند روندهای نزولی به همان اندازه قدرتمند ایجاد کند، مانند سقوط اوت 2015 به 37.75 دلار در هر بشکه. زمانی که نفت خام به شرایط مختلف واکنش نشان می‌دهد، تمایل به ایجاد محدوده‌های معاملاتی باریک دارد، که اغلب برای سال‌ها ادامه می‌یابد.

جمعیت را درک کنید

معامله گران و تامین کنندگان حرفه ای بر بازارهای آتی انرژی تسلط دارند، بازیگران صنعت برای جبران مواجهه فیزیکی در حالی که صندوق های تامینی در جهت بلندمدت و کوتاه مدت گمانه زنی می کنند. معامله‌گران خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاران در اینجا نفوذ کمتری نسبت به بازارهای احساسی‌تر، مانند فلزات گرانبها یا سهام با رشد بتا بالا دارند.

نفوذ خرده‌ فروشی زمانی افزایش می‌ یابد که قیمت نفت خام به شدت افزایش می‌یابد، و سرمایه را از سوی بازیگران کوچکی جذب می‌کند که با سرفصل‌های صفحه اول و سر صحبت‌های متحرک به این بازارها کشیده می‌شوند. امواج بعدی طمع و ترس می تواند شتاب روند زیر بنایی را تشدید کند و به اوج ها و فروپاشی های تاریخی کمک کند که حجم فوق العاده بالایی را چاپ می کنند.

بین نفت خام برنت و WTI انتخاب کنید

نفت خام از طریق دو بازار اولیه، نفت خام غرب تگزاس و نفت خام برنت معامله می شود. WTI از حوزه پرمین ایالات متحده و سایر منابع محلی سرچشمه می گیرد در حالی که برنت از بیش از ده ها میدان در اقیانوس اطلس شمالی می آید. این گونه‌ها حاوی محتوای گوگرد و گرانش API متفاوتی هستند که سطوح پایین‌تری معمولاً نفت خام شیرین سبک نامیده می‌شود. برنت در سال‌های اخیر به شاخص بهتری برای قیمت‌گذاری جهانی تبدیل شده است، اگرچه WTI در سال 2017 در بازارهای آتی جهانی (پس از دو سال رهبری حجم برنت) معاملات سنگین‌تری داشت.

قیمت گذاری بین این گریدها برای سال ها در محدوده باریکی باقی ماند، اما در سال 2010 زمانی که دو بازار به دلیل تغییر سریع محیط عرضه در برابر تقاضا به شدت از هم جدا شدند، به پایان رسید. افزایش تولید نفت ایالات متحده، که ناشی از فناوری شیل و فرکینگ بود، تولید WTI را افزایش داد و همزمان حفاری برنت با کاهش سریع مواجه شد.

قوانین ایالات متحده که قدمت آن به تحریم نفت اعراب در دهه 1970 برمی گردد، این تقسیم را تشدید کرد و شرکت های نفتی محلی را از فروش موجودی خود در بازارهای خارج از کشور منع کرد. این ممنوعیت در سال 2015 برداشته شد.

بسیاری از قراردادهای آتی بورس کالای نیویورک (NYMEX) گروه CME، معیار WTI را دنبال می کنند، با علامت “CL” که حجم روزانه قابل توجهی را به خود جذب می کند. اکثر معامله گران آتی می توانند منحصراً روی این قرارداد و مشتقات متعدد آن تمرکز کنند. صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و اسکناس‌های قابل معامله در بورس (ETN) دسترسی سهام به نفت خام را ارائه می‌کنند، اما ساختار ریاضی آنها محدودیت‌های قابل‌ توجهی را به‌ دلیل همبستگی و عقب ماندگی ایجاد می‌کند.

نمودار بلند مدت را بخوانید

نفت خام WTI پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت و در بالای 20 دلار به اوج رسید و وارد محدوده باریکی شد تا اینکه تحریم در دهه 1970 باعث افزایش سهموی به 120 دلار شد. در اواخر دهه به اوج خود رسید و نزولی عذاب آور را آغاز کرد و در آستانه هزاره جدید به دوران نوجوانی رسید. نفت خام در سال 1999 وارد یک روند صعودی جدید و قدرتمند شد و در ژوئن 2008 به 157.73 دلار رسید. سپس به محدوده معاملاتی عظیمی بین آن سطح و بالای 20 دلار سقوط کرد و در پایان سال 2017 در حدود 55 دلار قرار گرفت. از ژانویه 2021، حدود 47 دلار معامله می شد.

محل تجارت خود را انتخاب کنید

قرارداد آتی نفت خام شیرین سبک NYMEX WTI (CL) بیش از 10 میلیون قرارداد در ماه معامله می شود و نقدینگی فوق العاده ای ارائه می دهد. با این حال، ریسک نسبتا بالایی به دلیل واحد قرارداد 1000 بشکه و حداقل نوسان قیمت 0/01 بشکه در هر بشکه دارد. ده ها محصول دیگر مبتنی بر انرژی از طریق NYMEX ارائه می شوند که اکثریت قریب به اتفاق دلالان حرفه ای را جذب می کنند اما تعداد کمی از محصولات خصوصی را جذب می کند.

معامله گران یا سرمایه گذاران

صندوق نفت ایالات متحده محبوب ترین راه را برای بازی نفت خام از طریق سهام ارائه می دهد و میانگین حجم روزانه بیش از 20 میلیون سهم را ارسال می کند. این امنیت معاملات آتی WTI را دنبال می‌کند، اما به دلیل اختلاف بین قراردادهای ماه اول و طولانی‌تر که اندازه تمدید قیمت‌ها را کاهش می‌دهد، در برابر contango آسیب‌پذیر است.

شرکت‌های نفتی و صندوق‌های بخش صنعت، با تولید، اکتشاف، و عملیات خدمات نفتی که روندها و فرصت‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند، صنعت متنوعی را ارائه می‌دهند. در حالی که اکثر شرکت‌ها روند کلی نفت خام را دنبال می‌کنند، اما می‌توانند برای دوره‌های طولانی به شدت از هم جدا شوند. این نوسانات متقابل اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که بازارهای سهام به شدت در حال روند هستند، با افزایش یا فروش باعث ایجاد همبستگی بین بازاری می‌شود که رفتار قفلی بین بخش‌های مختلف را ترویج می‌کند.

ارزهای ذخیره راهی عالی برای قرار گرفتن در معرض طولانی مدت نفت خام هستند، زیرا اقتصاد بسیاری از کشورها از نزدیک به منابع انرژی خود استفاده می کنند. تلاقی دلار آمریکا با پزوهای کلمبیا و مکزیک، تحت تیک تیک USD/COP و USD/MXN، سال‌هاست که نفت خام را ردیابی می‌کند و به سفته‌ بازان امکان دسترسی بسیار مایع و آسان به روندهای صعودی و نزولی را می‌دهد. موقعیت‌های نزولی نفت خام مستلزم خرید این تلاقی‌ها هستند در حالی که موقعیت‌های صعودی مستلزم فروش آن‌ها هستند.

سخن پایانی

تجارت در بازارهای نفت خام و انرژی نیاز به مجموعه مهارت های استثنایی برای ایجاد سود ثابت دارد. بازیگران بازاری که به دنبال معامله قراردادهای آتی نفت خام و مشتقات متعدد آن هستند، باید بیاموزند که چه چیزی باعث حرکت کالا، ماهیت جمعیت غالب، تاریخچه طولانی مدت قیمت و تغییرات فیزیکی بین گریدهای مختلف می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *