کشف مخازن جدید نفت در برزیل

کشف مخازن جدید نفت در برزیل

به گزارش بازار نفت و گاز، پتروبراس و شرکا در منطقه Sépia، در ساحل برزیل، مخازن جدید نفت را کشف کردند. انتظار می رود شرکت ملی نفت برزیل و شرکای آن به عملیات برای توصیف شرایط مخازن یافت شده ادامه دهند و میزان کشف نفت انجام شده توسط چاه Pedunculo در منطقه مشارکتی Sépia را تایید کنند.

کشف مخازن جدید نفت در برزیل

پتروبراس و شرکای آن از طریق حفاری چاه 4-BRSA-1386D-RJS (Pedunculo) یک اکتشاف نفت در شمال غربی میدان نفتی Sépia در ساحل برزیل انجام داده اند.

این کشف نفت در 250 کیلومتری ساحل ریودوژانیرو قرار دارد.

این چاه که در اواخر جولای 2022 حفر شد، در عمق آب حدود 2200 متر حفر شد.

تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی

به گفته پتروبراس، فاصله حامل نفت این کشف با استفاده از سیاهه های مربوط به برق و نمونه های سیال تأیید شد که با تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی بیشتر مشخص خواهد شد.

پتروبراس ادعا کرد که ستون نفت خالص در اکتشاف چاه پدونکولو یکی از ضخیم ترین ستون هایی است که تاکنون در برزیل دیده شده است.

انتظار می رود شرکت ملی نفت برزیل و شرکای آن به عملیات برای توصیف شرایط مخازن یافت شده ادامه دهند و میزان کشف نفت را تأیید کنند.

اکتشاف نفت در منطقه Sépia

اکتشاف نفت در داخل منطقه مشارکتی Sépia واقع شده است، که قرارداد انتقال حقوق Sépia (ToR) را پوشش می دهد که در آن پتروبراس 100٪ و قرارداد اشتراک تولید مازاد Sepia ToR را پوشش می دهد.

پتروبراس (30%)، توتال انرژی (28%)، پتروناس (21%)، و قطر انرژی (21%) در دسامبر 2021 قرارداد اشتراک تولید مازاد Sepia ToR را با شرکت Pre-Sal Petroleo (PPSA) به عنوان مدیر دریافت کردند.

اپراتور منطقه مشارکتی Sépia پتروبراس با 51.9 درصد سهام است. TotalEnergies 19.2 درصد سهام دارد، در حالی که QatarEnergy و Petronas هر کدام 14.4 درصد سهام دارند.

در حال حاضر، مخزن مشترک Sépia روزانه 170000 بشکه نفت تولید می کند.

میدان جهانی Sépia در برزیل

دیوید مندلسون، معاون ارشد اکتشاف و تولید TotalEnergies در آمریکا گفت: این خبر بسیار خوبی است، تنها چند ماه پس از پایان ورود ما به میدان جهانی Sépia در برزیل، جایی که ما در حال حاضر از عملکرد تولید اولین FPSO بهره می بریم.

به نظر می رسد منابع تایید شده توسط چاه Pedunculo فراتر از انتظارات قبل از حفاری بوده و به پتانسیل توسعه آینده منطقه می افزاید. این منابع به لطف بهره‌وری استثنایی و فناوری‌های نوآورانه‌ای که در توسعه‌هایشان استفاده می‌شوند، کاملاً در مجموعه نفت کم‌هزینه و کم آلاینده TotalEnergies قرار می‌گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *