کشف نفت سبک در دریای Orange Basin نامیبیا

کشف نفت سبک در دریای Orange Basin نامیبیا

به گزارش بازار نفت و گاز، TotalEnergies نفت سبک را در دریای Orange Basin، نامیبیا کشف کرد. چاه اکتشافی Venus 1-X توسط کشتی حفاری Maersk Voyager در عمق 6296 متری حفر شد و تقریباً 84 متر نفت خالص را در مخزن ماسه سنگی عصر کرتاسه پایین قطع کرد.

حفاری چاه Venus 1-X

TotalEnergies به دنبال حفاری چاه Venus 1-X در بلوک 2913B، مجوز اکتشاف نفت 56 (PEL56)، نفت سبک همراه با گاز مرتبط را در حوضه دریایی نارنجی در نامیبیا کشف کرده است.

چاه اکتشافی ونوس 1-X که تا عمق 6296 متری حفر شده بود، نزدیک به 84 متر نفت خالص را در مخزن ماسه سنگی سن کرتاسه پایین قطع کرد.

این چاه در دسامبر 2021 حفاری شد. این چاه در عمق آب 3000 متری توسط کشتی حفاری مرسک وویجر متعلق به حفاری مرسک حفر شد.

کشف نفت ناهید در 290 کیلومتری سواحل نامیبیا واقع شده است.

کشف نفت سبک در دریای نامیبیا

کوین مک لاکلان، معاون ارشد اکتشاف TotalEnergies گفت: “این کشف در خارج از ساحل نامیبیا و نتایج اولیه بسیار امیدوارکننده، پتانسیل این بازی را در حوضه نارنجی ثابت می کند، که در آن TotalEnergies دارای موقعیت مهمی در نامیبیا و آفریقای جنوبی است.

“یک برنامه جامع هسته‌گیری و ثبت گزارش کامل شده است. این امکان آماده سازی عملیات ارزیابی طراحی شده برای ارزیابی تجاری بودن این کشف را فراهم می کند.”

این شرکت فرانسوی اپراتور بلوک 2913B با 40 درصد سهام از طریق شرکت تابعه TotalEnergies EP Namibia است. این شرکت با قطر انرژی (30٪)، ایمپکت اویل و گاز (20٪) و شرکت ملی نفت نامیبیا (NAMCOR) که 10٪ از سهام را در اختیار دارد، شریک است.

بلوک 2913B، که در ساحل جنوبی نامیبیا واقع شده است، در حدود 8215 کیلومتر مربع گسترده شده است.

Impact Oil and Gas در سال 2014 به عنوان اپراتور مجوز دریافت کرد و داده های لرزه ای دوبعدی و سه بعدی را برای تعریف چشم انداز ونوس به دست آورد. در سال 2017، شرکت مستقر در بریتانیا توسط TotalEnergies (در آن زمان توتال) و در سال 2019 توسط QatarEnergy ملحق شد.

فیلیپ برچ، مدیر اکتشاف نفت و گاز ایمپکت، گفت: «این اکتشاف بازگشایی، حوضه پرتقال در اعماق آب را به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین مناطق جهان برای اکتشاف هیدروکربن معرفی می‌کند و تمرکز ایمپکت بر روی نفت و گاز کرتاسه آفریقای جنوبی را تأیید می‌کند. بازی، که از جنوبی ترین نامیبیا تا سواحل شرقی آفریقای جنوبی امتداد دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *