گازوئیل در چین سهمیه بندی شد

,
 گازوئیل در چین سهمیه بندی شد

به گزارش بازار نفت و گاز، گازوئیل به عنوان سوخت مصرفی در ژنراتورها برای تولید برق استفاده می‌شود. همچنین سوخت اصلی برای کامیون‌های سنگین است و کمبود آن در چین می‌تواند به این معنی باشد که اختلال دیگری در زنجیره‌های تامین جهانی در راه است.

سهمیه‌بندی گازوئیل در چین در حالی صورت می‌گیرد که دومین اقتصاد بزرگ جهان در بحبوحه کمبود زغال سنگ و قیمت بالای گاز طبیعی در آسیا با بحران برق دست و پنجه نرم می‌کند. افزایش قیمت زغال سنگ و کمبود برق در چین رشد اقتصاد این کشور را در سه ماهه سوم کند کرد و اکنون این کندی در سه ماهه چهارم در حال سرایت به زنجیره‌های تامین جهانی است.

قطع برق و کاهش سرمایه‌گذاری در املاک پس از ورشکستگی Evergrande منجر به رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار در چین در سه ماهه سوم شد. تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سه ماهه سوم نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۴/۹ درصد افزایش یافت که کمتر از رشد ۵/۲ درصدی مورد انتظار تحلیل‌گران است.

در چین سهمیه بندی شد1 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

بیشتر بخوانید:خبرگزاری نفت خام  ۲۶ اکتبر

چین  قیمت خرده‌فروشی بنزین و گازوئیل را پایین می‌آورد.

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اعلام کرد بر اساس تغییرات اخیر قیمت جهانی نفت خام، قیمت خرده‌فروشی هر تن بنزین و گازوئیل به ترتیب ۱۰۰ یوآن (۱۵.۴۴ دلار) و ۹۵ یوآن کاهش داده می‌شود. این اولین کاهش قیمت بنزین در ۴ ماه اخیر است.

تحت مکانیزم فعلی قیمت‌گذاری سوخت چین، اگر قیمت‌های بین‌المللی نفت خام بیش از ۵۰ یوآن در هر تن تغییر داشته باشند و ۱۰ روز در همین سطح باقی بمانند، قیمت‌های محصولات پالایشگاهی چین مانند بنزین و گازوئیل بر طبق آن اصلاح خواهد شد.

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در قیمت‌گذاری اخیر خود پیش‌بینی کرده است قیمت‌های نفت خام با نوسانات شدیدی همراه شوند و در آینده نزدیک رشد کنند. در گزارش این کمیسیون به چشم‌انداز کمبود عرضه نفت و تصمیم اوپک پلاس برای بالا بردن تولید خود اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:تحلیل نفت شیل امریکا در سال جاری

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *