گازپروم مجوز دو میدان روسی را به لایاوژنفت گاز واگذار کرد

گازپروم مجوز دو میدان روسی را به لایاوژنفت گاز واگذار کرد

به گزارش بازار نفت و گاز، گازپروم مجوز دو میدان روسی را به لایاوژنفت گاز واگذار کرد. Layavozhneftegaz یک سرمایه گذاری مشترک این شرکت با Lukoil است که برای توسعه این دو میدان در منطقه خودمختار Nenets تشکیل شده است. گازپروم مجوز استفاده زیرسطحی را برای زمینی شامل میدان‌های Vaneyvisskoye و Layavozhskoye در روسیه به Layavozhneftegaz (LVNG)، سرمایه‌گذاری مشترک با لوک اویل، واگذار کرده است.

واگذاری دو میدان روسی

این دو میدان در منطقه خودمختار ننتس، در شرق شهر ناریان-مار واقع شده اند. در مجموع، این میادین دارای ذخایر قابل بازیافت 27.4 میلیون تن هیدروکربن مایع و 225.3 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی هستند. در اوایل سال جاری، گازپروم و لوک اویل سرمایه گذاری مشترک لایاووژنفت گاز را از طریق شرکت های تابعه مربوطه خود گازپروم دوبیچا کراسنودار و لوک اویل-کومی ایجاد کردند. این سرمایه گذاری مشترک با هدف توسعه این دو حوزه تشکیل شد.

در مرحله بعد، لایاوژنفت گاز کارهای طراحی مورد نیاز برای اجرای توسعه و پیش توسعه میدان ها را آغاز خواهد کرد. برای این کار، از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق بررسی‌های لرزه‌ای سه بعدی که در سال جاری به پایان رسید، استفاده خواهد کرد.

توسعه میدان های روسی

توسعه این دو میدان که در مجاورت سایت تولید عملیاتی لوک اویل واقع شده است، انتظار می رود که هم افزایی ایجاد کند و تنها به حداقل زیرساخت نیاز دارد تا ساخته شود. گازپروم و لوک اویل در دسامبر 2020 یک قرارداد اصلی برای توسعه این دو میدان امضا کردند.

این دو شرکت روسی به ترتیبات مختلفی در توافقنامه عمومی 2014-2024 در مورد مشارکت استراتژیک، که شامل عرضه گاز توسط لوک اویل به سیستم انتقال گاز گازپروم است، ملزم هستند.

ماه گذشته، گازپروم فاش کرد که توسعه خط لوله گاز ساخالین – خاباروفسک – ولادی وستوک در شرق روسیه وارد مرحله نهایی خود شده است. این شرکت اعلام کرد که عملیات ساخت و نصب این قطعه در سال جاری برنامه ریزی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *